Gå til innhold

Aksjetips ønskes, noen som vet ?


Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler deg å kjøpe aksjefond om du ikke har greie på aksjer. Om du vil ut og leke på kapitalmarkedet, ikke invester mer enn du har råd til å tape. Selg ved 10% tap eller 30 % gevinst. Ikke sitt og rug på aksjer som stuper i håp om at de skal stige igjen. Og les Finansavisen, N24, Kapital og invester i ting du tror på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ta et lodd i CNR

6992145[/snapback]

Ja, du kan jo tjene gode penger HVIS de finner olje

7010185[/snapback]

 

 

CNR har funnet spor av olje og gass. Jf. siste børsmelding. Spørsmålet er hvor mye. Seismikken viser et potensielt gigantisk oljefelt som likner ekofisk-feltet.

 

Merk: Dette er ikke en letebrønn. Men en fullverdig produksjonsbrønn.

 

Ikke meldt om problemer ennå og vi er nå i sluttfasen.

 

:cool:

 

Dette kan bli meget bra!

 

Klokt å ha en del av porteføljen i CNR.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til og investere litt penger som jeg har tjent i sommer (ca 10 000). Noen som har litt peiling om noen aksjer jeg kan kjøpe nå og ikke gå i minus? Noen som  har noe inside-information eller noe? :cool:

6556321[/snapback]

 

Lite tips.. Om du ikke vet selv hva du skal satse på, så ligg unna aksjer. Prøv heller fond i banken, men det er jo sånn over flere år. Et annet tips er å kun bruke penger du føler du kan tape, som om det var småpenger. Å gå halvhjertet inn i noe med et mål om å gå i pluss over natten er dødfødt.

7010812[/snapback]

Om du virkelig bare har 10 000 til å innvestere så ser jeg nesten for meg at du ikke har så mye mer å tape heller. Dvs. Hodedeler gir deg et godt råd.

 

Uansett bør helst penger spres over flere aksjeposter for å spre risikoen; satse alt på olje fks. kan være meget lukrativ en dag; en annen dag en smell. Men husk. Du har verken tapt eller tjent før du har solgt.

Lenke til kommentar

Om du virkelig bare har 10 000 til å innvestere så ser jeg nesten for meg at du ikke har så mye mer å tape heller. Dvs. Hodedeler gir deg et godt råd.

 

Uansett bør helst penger spres over flere aksjeposter for å spre risikoen; satse alt på olje fks. kan være meget lukrativ en dag; en annen dag en smell.  Men husk. Du har verken tapt eller tjent før du har solgt.

7029430[/snapback]

Det nytter ikke å spre på flere selskaper siden én børspost er på ca. 10k.

Om det var mulig ville også kurtasjen bli relativt høy.

 

PS! CNR - 6% i dag på Manavioppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...