Gå til innhold

Aksjetips ønskes, noen som vet ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor aksjer ?

6557511[/snapback]

 

Hvorfor ikke?

6557603[/snapback]

Uforutsigbart med mindre du kan det.

 

Jeg foreslår det samme som jeg har sagt før:

 

hør med noen som kan det!

 

de jeg prata med, fikk mine ca 18.000 til å vokse til 60.000 på 6 måneder(ca).

 

De driver med økonomi som sitt yrke, og ville ikke anbefale aksjer.

 

Edit:

 

Siden det er snakk om penger som skal investeres, så passer sikkert "Skal investerepenger...tips??" bedre som emnetittel.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Enron er en sikker vinner. Jeg har ikke sjekket kursen på en stund, men jeg gjorde det helt sinnsykt bra for en stund siden. Jeg kommer til å bli søkkrik =D

6558984[/snapback]

Jess, helt enig... Sats alle pengene dine på Enron... Helst skulle du gjort det for noen år siden, da de fikk en ekstrem forandring i aksjekursene...

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til og investere litt penger som jeg har tjent i sommer (ca 10 000). Noen som har litt peiling om noen aksjer jeg kan kjøpe nå og ikke gå i minus? Noen som  har noe inside-information eller noe? :cool:

6556321[/snapback]

 

Tips til deg om du skal investere i aksjar: Pengane du investerar må vere pengar som du ikkje treng. Om du mistar desse pengane må du vere klar over at slike ting kan skje.

 

Tips 2: Om du skal investere, og ikkje har veldig lyst til å miste pengane dine, bør du betrakte aksjane dine som ei langsiktig investering (over 1 år). Kortsiktige aksje-investeringar er mest for folk som veit kva dei gjer på, og som har mykje å tape.

 

Tips 3: Ein eller annan stad på nettet finn du Aksjespillet. Du kan prøve deg litt der om du er interessert, men hugs på at dette går mykje ut på kortsiktige investeringar.

 

Lykke til! Uansett kjem du til å lære kjempemykje om du prøvar deg!

 

 

 

Fordi det er risikabelt? Hvem med BSU-konto?(boligsparekonto for ungdom - høy rente)

6557638[/snapback]

 

Ikkje det at eg skal snakke stygt om BSU-kontoar, men høg rente har dei ikkje (ingen kontoar har høg rente for tida).

Lenke til kommentar
jeg vet om en plass du kan får ca 10% rente.

Riktignok ikke en bankkonto, men er ihvertfall garantert, og da er det godt nok for meg.

6560640[/snapback]

Og hva er garantien god for. Hvis de er villig til å betale 10% for å ha pengene dine, kunne de lett skaffe tilsvarende penger billigere fra annet hold. Er tilbudet for godt til å være sant så er det nettop det det er.

Lenke til kommentar
(ingen kontoar har høg rente for tida).

6560627[/snapback]

 

 

jeg vet om en plass du kan får ca 10% rente.

Riktignok ikke en bankkonto, men er ihvertfall garantert, og da er det godt nok for meg.

6560640[/snapback]

 

Veldig interessert i å høyre korleis du får til dette. Skal nemleg vere ganske umogeleg dette, då du kan, i ditt tilfelle, ta opp eit lån på 1 million kr, setje dei inn på denne plassen din, la rentene på denne plassen din betale rentene på lånet ditt, og vips! Free money!

 

SAS Braathens! Kjøpkjøpkjøp!

6560821[/snapback]

 

Hehe.. Tja, det kan vel ikkje gå stort anna enn oppover for dei :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og hva er garantien god for. Hvis de er villig til å betale 10% for å ha pengene dine, kunne de lett skaffe tilsvarende penger billigere fra annet hold. Er tilbudet for godt til å være sant så er det nettop det det er.

6561026[/snapback]

Er det samme som kundene sier når de casher ut pengene :)

eller...:

"Hvorfor er det ikke flere som gjør dette ?"

 

 

Tenk deg selv, hvor mange prosent kan du få et hus til å stige hvis du pusser det opp ?

(ok, ikke akkurat oppussingsprosjekter det er snakk om, men en sammenligning)

 

Veldig interessert i å høyre korleis du får til dette. Skal nemleg vere ganske umogeleg dette, då du kan, i ditt tilfelle, ta opp eit lån på 1 million kr, setje dei inn på denne plassen din, la rentene på denne plassen din betale rentene på lånet ditt, og vips! Free money!

 

6561485[/snapback]

 

Bankens renter er også "free money" ;)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...