Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telio og faxing til USA


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg fant ikke det rette forumet til å skrive dette innlegget i så jeg skriver det her i nettverk.

 

på siden til telio står det:

14. Kan jeg sende og motta telefaxer?

Ja, enhver analog telefax vil fungere på samme måte når den er koplet til adapteret som når den er koplet til en vanlig analog telefonlinje.  Til noen land vil du imidlertid kunne ha problemer med å faxe (for eksempel til USA).

 

------------------------------------------------------------------------------------------

spørsmålet mitt er hva mener dere med at det jeg kan ha problemer med å sende fax til USA? går det ikke i det hele tatt, eller?

 

jeg spør de som har telio og har prøvd å sende fax til USA, gikk det?

hva mener dem med at man "kunne" ha problemer. Går det ikke an å faxe til USA i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett har ip-telefoni for dårlige responstider for å kunne brukes til faks!

 

Du vil i praksis oppleve overføringer på rundt 2400 BPS som maks.

 

 

PS! Jeg arbeider med Teknisk service på produktene til en an verdens største produsenter av faksmaskiner ;)

 

 

_nifty_

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ip-telefoni og faks er vanskelig å få til å fungere 100% Har man adaptere med T.38 støtte og Hardware som støtter dette, så kan man få det rimelig stabilt. For brukere som sender og mottar faks kan ett ipFaks abbonement være en gunstig løsning. Der får man ett eget norsk faksnummer. Inngående fakser blir levert som email, og man kan sende utgående fakser fra sin pc. (email, web eller "print funksjon". Finnes flere norsk firma som tilbyr denne tjenesten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ip-telefoni og faks er vanskelig å få til å fungere 100% Har man adaptere med T.38 støtte og Hardware som støtter dette, så kan man få det rimelig stabilt. For brukere som sender og mottar faks kan ett ipFaks abbonement være en gunstig løsning. Der får man ett eget norsk faksnummer. Inngående fakser blir levert som email, og man kan sende utgående fakser fra sin pc. (email, web eller "print funksjon". Finnes flere norsk firma som tilbyr denne tjenesten.

6967668[/snapback]

Hei

 

Kan anbefale www.telefaks.no til faks via ip. De har noe som heter ipFaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...