Gå til innhold

Omtale av Prey (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. Så alt for likt doom ut.. Dette styrer jeg unna!

6559811[/snapback]

 

 

Vell, det bruker jo doom3 motoren så selvsagt vil det ligne litt

6559834[/snapback]

 

Og som det står i artikkelen så burde man ikke styre unna pga det! Spillet er mye bedre enn Doom 3 etter min mening hvertfall...

Lenke til kommentar

Latterlig dårlig startdialog mellom hovedpersonene, og dårlig stemme på Tommy når han underveis gir uttrykk for omgivelsene. Stemmen høres unaturlig ut syns jeg.

 

Kult gameplay, skikkelig kvalmt og ekkel idét man skifter retning i disse broene man går i for å kunne gå på veggen og i taket.

 

Er for så vidt enig i konklusjonen og omtalen.

Lenke til kommentar

Sitti å spilt en stund nå helt til jeg kom til min værste frykt her i verden. Sur barnelyd og små barn som blir torturert, som ler av meg, skriker eller griner. Jeg veit jeg er 20 år men er faen meg værste jeg har vært med på. Og når dette blandes inn i Doom 3 Engine så gjør ikke det saken noe bedre :(

Lenke til kommentar

Har gjennomført det for en liten stund siden.

 

Faktisk mye bedre en Doom3 og Quake 4.

 

Var liksom morsomere og spille , serlig med alle disse små tingene som og gå på veggene , og tyngdekraft.

 

Litt trist når man møter igjen kjæresten sin , musikken i den scene er fantastisk.

 

8 / 10 fra meg.

Lenke til kommentar
Har gjennomført det for en liten stund siden.

 

Faktisk mye bedre en Doom3 og Quake 4.

 

Var liksom morsomere og spille , serlig med alle disse små tingene som og gå på veggene , og tyngdekraft.

 

Litt trist når man møter igjen kjæresten sin , musikken i den scene er fantastisk.

 

8 / 10 fra meg.

6565884[/snapback]

 

Og nå må ikke vi glemme musikken som var helt i starten. Da de spilte Blue Oyster Cult - Don't Fear The Reaper akkurat når du vart rappet av romvesnene

Genialt :)

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med spillet og må si meg veldig fornøyd. Det var hakket lenger enn Quake 4. Men var en utrolig ny opplevelse med portaler og endring av tyngdekraft. Var virkelig noe nytt å spille. Endelig et spill som hadde det "lille ekstra". Og utrolig bra musikk. Håper denne trenden fortsetter i spill. At det begynner å bli mer kjente band (og bra band som MxPx og Blue Oyster Cult) er også en pluss.

 

Kommer ikke over at Dagbladet ga dette spillet terningkast 3. Jeg gir det terningkast 5 :) Manglet litt på AI og utfordring, men ellers var spillet genialt i tanke på historie, handling og gameplay. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skønne hvordan folk kan gi dette spillet mer enn en sjuer. Det er jo bare nok en Doom3/Quake4 type spill med som ventet svært dårlig historie, kjedelige våpen, tilfeldig plasserte fiender og kunstige og stive monstre. Hvor er fysikken? Jo Carmack bryr seg bare om fillrate og texture effects :D

Synes ikke musikken er brukt for å lage stemning i det hele tatt. Gi meg system shock 2 eller baldurs gate any time :love:

 

 

En omtale av demoen:

 

 

Story and dialogues

 

Its just another Doom 3/Quake 4 type of game, a little talk and a few unintelligent sentences and then you are in an alien and gross environment shooting. I'd love more technical mojo and good sentences.

 

Play System Shock 2 for good technical mojo (even for todays standards) and good voice-acting and intelligent dialogue and a very scary story that holds back and get better as you progress in the game.

 

Displaing the main character and having him speak can make you forget you are in the game.

 

 

Gameplay

 

and complex missions, or more strategic action like Half Life 2s physics: blow up a bridge and they fall down. Where is the concept of arena, then explore, then puzzle? Here its no arena just indoor architecture and corridors with random placed encounters.

 

"Walking-in-the-roof" and box-portals are very WOW at first but then not very depthy.

 

 

Weapons

 

The weapons are tame and not very interesting, their sound effects are plush and not as instant as i.e Quake 3 or Half Life 2 machine gun. With those we get more solid feeling.

 

Would be nice if the weapons had a story and explanation or he had to "learn" how to use them? A little more depth that is.

 

 

Monsters

 

The monsters are very fake when they get hit and die, and if you continue shoot them they won't blow up/dismember. When they are frozen they won't shatter. One should be able to shoot the brain-in-belly zomebies in the belly and it would shatter and you could give it critical hits there. It would add depth and gameplay, which is the most important factors in a fun game.

 

It's almost as bad as the monsters in Unreal 2.

 

If I wan't brainless and fun action let me have Doom 1&2, there we have huge arenas, lots of monsters, satesfying hits (pronounced and solid blood splatter, made possible because of the low resolution), satesfying death animations and weapons with personality and good sound FX. Quake 3 Arena also has good weapons and gameplay and the arcade feeling.

 

 

 

 

Just to rub it in I quote John Carmack: "I'd love to have 100 texture operations per pixel in a single clock." Weee that means tons of fancy texture effects and no focus on polygons and gameplay. Someone give John Carmack the bird.

 

Conclusion

 

Don't buy this game, it has no depth.

 

 

http://jooh.no/game_prey.html

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skønne hvordan folk kan gi dette spillet mer enn en sjuer. Det er jo bare nok en Doom3/Quake4 type spill med som ventet svært dårlig historie, kjedelige våpen, tilfeldig plasserte fiender og kunstige og stive monstre. Hvor er fysikken? Jo Carmack bryr seg bare om fillrate og texture effects :D

Synes ikke musikken er brukt for å lage stemning i det hele tatt. Gi meg system shock 2 eller baldurs gate any time  :love:

 

Conclusion

 

Don't buy this game, it has no depth.

 

 

http://jooh.no/game_prey.html

6581938[/snapback]

 

Som jeg sa. Dette var min mening om hva JEG syns om spillet. Det med tyngdekraft osv. var veldig "depthy" for meg. Men helt puslespillaktig var det jo ikke. Men det forventer jeg jo ikke av et førstepersonspill av denne grad (derfor man har Myst og URU Live). Og det andre skriver er egentlig likegyldig da det er min mening som gjelder for meg :p

Lenke til kommentar

Synes spiller var helt ok jeg :)

 

Virker som det prøvde å etterligne SS2 / Deus Ex på noen punkter og jeg synes ikke spillet feilet på noen spesielle områder.

 

Og i forhold til Doom 3, Ikke sammenlignbart i det heletatt, stoooore områder, og flyvinga ga meg definitivt minner om descent! (Venligst lag et Descent spill på Doom3 motoren, dette synes jeg var kult =D)

 

Dama var ikke så værst (en selvfølge egentlig).

 

Digga veien etter "buffen" i slutten, om du liker FPS spill og ikke har noe imot monstre og slikt, spill spillet, det er ikke dårlig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...