Gå til innhold

Trenger ny pc til rundt 16.000kr med skjerm


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser på ny pc, dvs alle komponenter, og kom over et tilbud på komplett.no som så ut til å inneholde det meste av high end specs.

 

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10138

 

Hva syns dere med litt mer peiling en meg om dette?

 

Skjermkortet er et GeForce, er mest kjent med Radeon serien så er dette kortet verd pengene? Lurer på om prosessoren er litt svak?

 

Har tenkt å si nei til høtalerene siden jeg har 7.1 her selv som passer til lydkortet jeg får med. Legger til en deilig samsung skjerm http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317038&CKS=PCW til 3000 og ender opp på en pris i rund 16500.

 

Vil senere adde et PhysX kort, noe jeg håper ikke vil overbelaste strømforsyningen (500W) siden jeg bare har en dvd leser\brenner.

 

Er dette et bra tilbud for en som trenger helt ny PC til gaming og har litt å bla opp?

 

Er det mer fornuftig å bygge\sette sammen en rigg selv til 16000?

 

Hjelp blir takket bigtime ;)

Endret av rAstha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! :D

 

Holder faktisk på med å ordne et nogenlunde likt oppsett så jeg kan gi deg handlevognen min :) Har brukt ca. en måned på å finne de "beste" komponentene som går i budskjettet til 15-17k og har klart å komme opp med et ganske bra oppsett.

Kan ikke si at jeg har peiling på data, men skjønner noe :D

 

AMD oppsett

 

Intel oppsett

 

Dette blir nok litt dyrere enn komplett sin løsning pga. XP home men ellers er komponentene i omtrentlig samme prisklasse. Skjermen er et unntak :D Lurte faktisk på den samungen som du skulle anskaffe, men ville ha widescreen :D Virker som et bra oppsett komplett har, men ved å bygge selv sparer man nok noen kroner, i tillegg til selve byggeopplevelsen :w00t:

 

Edit: La til oppsett for Intel E6600. hk er ikke bestemt.

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...