Gå til innhold

Mangler gig på ny disk?


Anbefalte innlegg

Yo and hello...

 

Kjøpte meg "Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2, 16MB 7200RPM" idag og tenkte jeg skulle kjøre den med en maxtor ide 80gig disk.

 

Første jeg lurer på: er at HK mitt finner Seagaten i bios og det står 320GB der, men får bare opp 127gig.. ? vet det har noe med SATA driver eller RAIDEN

 

HK= ASUS K8NE-DELUXE

 

Andre jeg lurer på: er om jeg burde bruke Seagaten som Primær disk eller betyr det ikke så veldig i ytelse om jeg bruker den gamle??

 

Om ytelsen er så betraktlig bedre med SATA disken bruker jeg bare den med en partisjon C:/ og en annen partisjon ?? lurer

 

 

annyone??

Endret av zIUx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker XP.. og har SP2 inst.

 

Vet at det ligger masse om dette men finner ingen konkrete løsninger på det, så jeg tenkte å spørre selv...

 

og takk for svaret på spørsmål 2!! Kommer nok til å bruke SATA som primær da

Endret av zIUx
Lenke til kommentar

Har fram til nå ment at når man har SP2 så skal store disker fungere, men har selv fått et problem med å oppgradere en 5 år gammel Dell for en kamerat.

Har også en 320 GB Barracuda, PATA. Det er XP Home som er oppgradert til SP1 og SP2, men den nekter å formatere en partsjon større enn 127 GB. Ting kan tyde på at noe gikk galt da SP1 ble installert. Det virker OK når jeg installerer helt på nytt, men jeg prøver å finne en løsning for å unngå det.

 

Er din XP også oppgradert gradvis, eller har du installert fra en CD med SP1 eller SP2?

Lenke til kommentar
-Fordi den er SATA som har en teoretisk båndbredde på 150 MB/s (mot IDE på 133 MB/s)

6554794[/snapback]

"SATA-2" har en teoretisk båndbredde på 300 MB/s. Langt ovr det en harddisk kan takle. (Forøvrigt er det ikke noe som heter SATA-2 selv om mange benytter dette begrepet på SATA med 300 MB/s båndbredde).

Lenke til kommentar
Etter det jeg har hørt har noen dell osv. noe innebygd i bios så man ikke kan formatere større..

6562791[/snapback]

Sorry mate, det der er bare svada.

 

Mulig du blander med at gamle BIOS ikke er kompatible med 48-bit LBA, men det er som regel enkelt å flashe ny versjon. Ikke minst på Dell.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...