Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen er svart. HJEEEELP


Anbefalte innlegg

Nå har jeg snart skiftet ut alle delene i dataen min på grunn av dette dumme problemet som det virker som mange sliter med. Problemet er at dataen får strøm og viftene begynner å gå rundt men skjermen vil ikke skru seg på, den er helt svart. Alt startet helt plutselig en dag at akkurat dette problemet skjedde. Jeg trudde med en gang at skjermkortet var ødelagt men noe som det ikke var noe som jeg fant ut når jeg satt inn det nye skjermkortet. Siden kjøpte jeg nytt hovedkort for å se om det hjalp, men ingenting skjedde. Jeg sjekket så om det muligens at det kunne være strømforskyninga som var feil, jeg satt inn en ny en og det funket heller ikke. Har vært i kontakt med mange som er ganske gode på data og de veit rett og slett ikke hva de skal gjøre. Jeg har restarta bios mange ganger og det har begynt å bli kjedelig. Jeg har sjekket harddiskene om de var ødelagt men de funket helt fint.

 

Er det noen der som veit hva som muligens har skjedd med dataen min eller noen som kan gi meg noen tips om åssen jeg kan få den til å funke igjen?

 

Ser at mange sliter med det samme problemet som meg. Har lest hva dere har skrevet til de andre og jeg har prøvd det men til ingen nytte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98128394

Det høres akkurat ut som da jeg startet opp min nybygde pc. Viftene gikk rundt og hardiskene og ROM'ene lyste, men skjermen var svart. Jeg hadde bare glemt å koble til strømkontakten til hovedkortet. Årsaken til det var at på hovedkortet skal det være en 4-pinskontakt, mens på PSU'en jeg kjøpte var det en 8-pinskontakt som skulle festes til hovedkortet. Det var bare å sette 8-pin'n på 4-pin'n så virka alt bra. Ikke helt logisk men...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...