Gå til innhold

Bil lån som 18åring. Hvor mye kan jeg låne?


Mauro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har ikke hatt noen uhell ennå nei, men så har du også bare hatt lappen i maks litt over en måned. :p

6554274[/snapback]

Ja? Jeg er jo i bilen ifra morgen til kveld. :D

 

Kjørte også til Rudskogen, også til Sverige og tilbake :) (til Kristiansand)

 

Ingen nesten uhell eigang :)

 

Skal lage en stor flaming tråd til meg selv når jeg smeller siden jeg er så selvgod. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du har ikke hatt noen uhell ennå nei, men så har du også bare hatt lappen i maks litt over en måned. :p

6554274[/snapback]

Ja? Jeg er jo i bilen ifra morgen til kveld. :D

 

Kjørte også til Rudskogen, også til Sverige og tilbake :) (til Kristiansand)

 

Ingen nesten uhell eigang :)

 

Skal lage en stor flaming tråd til meg selv når jeg smeller siden jeg er så selvgod. :thumbup:

6554283[/snapback]

Vent til vinteren :mrgreen:

Lenke til kommentar
Du har ikke hatt noen uhell ennå nei, men så har du også bare hatt lappen i maks litt over en måned. :p

6554274[/snapback]

Ja? Jeg er jo i bilen ifra morgen til kveld. :D

 

Kjørte også til Rudskogen, også til Sverige og tilbake :) (til Kristiansand)

 

Ingen nesten uhell eigang :)

 

Skal lage en stor flaming tråd til meg selv når jeg smeller siden jeg er så selvgod. :thumbup:

6554283[/snapback]

Vent til vinteren :mrgreen:

6554288[/snapback]

Så ? Man kjører mye penere på vinteren.

Lenke til kommentar

Lån med sikkerhet i bil krever full kasko i favør av långiver. Dyr forsikring. Må stå i ditt navn (grunnet lånet). Svært høye renter (forbrukslån) som må betales fortløpende. Forbukslån er vanlig å betale ned fra førte forfall. Får du råd til å kjøre bilen?

 

Og dette med ulykker. Statistikken taler mot at du kjører skadefritt hele tiden (alder/erfaring tatt i betraktning).

Lenke til kommentar

Får bare moralisere litt. Tenk deg følgende situasjon.

 

Du låner 60000 kroner. Dette er hele beløpet bilen koster. Banken noterer seg dette og ønsker deg lykke til.

 

Så begynner du å få problemer med å betale. Banken tar bilen, og noterer deg som "en dårlig betaler".

 

Ikke bra.

 

Edit: FWD vs. RWD? Ork.

 

RWD generelt sett litt morsommere.

 

FWD er generelt sett mer praktisk.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Vidretenking av Simon Aldras tanke: Banken sier at bilen ikke er verdt mer enn 50 000, og du sitter igjen med inkasso på 10 000...

 

Har vært oppe før det med lån og null jobb, og det går ikke. Forhørte meg selv da jeg var 18 år, og de sa at de kunne gi meg 30 000, men de ville fraråde meg det, da jeg ikke hadde for stor månedslønn, som var ca 3500 i månden. Så det ville da bli problemer med å betale både forsikring, bensin og lån. Samt alt det andre.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig nok å få lån til en bil, med jobb som 18åring... Tviler på at du får lån uten jobb...

 

Dessuten er banken lite glad i å låne penger til biler som er over 13-15år når de er ferdignedbetalt..

 

Har du 20-35% egenkapital, hjelper det alltid...

 

Et lite tips, om du ikke klarer å grave opp 20-30% egenkapital, kan du bare glemme å klare å betale ned bilen samtidig som du skal drifte den.

Lenke til kommentar
Det er vanskelig nok å få lån til en bil, med jobb som 18åring... Tviler på at du får lån uten jobb...

 

Dessuten er banken lite glad i å låne penger til biler som er over 13-15år når de er ferdignedbetalt..

 

Har du 20-35% egenkapital, hjelper det alltid...

 

Et lite tips, om du ikke klarer å grave opp 20-30% egenkapital, kan du bare glemme å klare å betale ned bilen samtidig som du skal drifte den.

6555036[/snapback]

Var snakk om å kjøpe en bil som var cirka 3 år gammel da.

Lenke til kommentar
Du må hvertfall ha kausjonist, eventuelt sikkerhet  i bilen.  Men hvordan skal du betale lånet uten jobb?

6554157[/snapback]

Om man kan få det utsatt en stund. Derfor jeg spør :)

6554164[/snapback]

 

Banken skal drive butikk. De låner ikke ut til veldedighet...

Tenk deg selv at du var i bankens posisjon. Ville du da lånt penger til en person som står uten inntekt og uten mulighet til å betale på lånet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...