Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen er treig sjøl om eg har mye ram!?


Anbefalte innlegg

Når eg kjøpte pcen min så var det 512mb ram på den. etter et år oppgraderte eg ram`en min til 2048mb. men dataen min e nesten like treig. merka nesten ik no forskjell. veit noen om noe eg kan gjøre for å få raskere pc?

Endret av hogst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Når eg kjøpte pcen min så var det 512mb ram på den. etter et år oppgraderte eg ram`en min til 2048mb. men dataen min e nesten like treig. merka nesten ik no forskjell. veit noen om noe eg kan gjøre for å få raskere pc?

6553089[/snapback]

Det er mulig at hovedkortet ditt ikke takler mer ram eller at du har oppgradert med feil type .Hvis maskina er treig,så er det bedre du røsker ut hovedkortet og setter inn et større med raskere prosessor .

Lenke til kommentar

Hvor lenge er det siden du sist formaterte? Kan være en fordel å defragmentere, sjekke at du ikke har en stappfull disk, kjøre anti-spyware og anti-virus. Hvis ikke dette virker som det gjør noe burde du backe opp alt du har av viktige ting formatere harddisken og reinstallere Windows. Når noe er galt begynner jeg med software først ettersom det ofte er det det har noe med, deretter med hardware. :) Uansett lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har formatert disken og tar defrag hver dag. det har eg alltid gjort. men dt hjelper ik. hovedkortet e kompatibelt helt opp til 4000mb ram. har 120gb av 180gb ledig. kjører også anti-virus og anti-spyware hver dag. disken e clean for virus, adware og spyware..!

Endret av hogst
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...