Gå til innhold

Tre kommende 975X-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske at Abit (værst i klassen) ga seg med å fokusere på slike fancy pancy navn i markedføringenav sine produkter, da de ikke sier noe noe om kvaliteten til selve produktet. De burde heller skryte av spec's og test resultater.

 

Hadde "Fatal1ty"vært deres kvalitets merke på for eks at alle rails ved load på hovedkortet skal flukse innefor +/-3% :hmm: eller noe i den duren. Så hadde jeg støttet Abit fult ut. men Fatal1ty er jo bare et nic til en kjent gamer dude :ermm:

 

Samme til dere på hardware men jeg har gitt opp men gjentar meg selv for ente gang. Når dere tester hovedkort, så ta i bruk et pottmeter og les av variasjon på v-mem, v-core og v-nb ved ful load! Slik at vi kan se hvor robust kortet er. Det å bruke mange timer på se at det skiler +/-1% mellom de forskjellige kortene ved stock cpu speed er jo lite relevant.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Skulle ønske at Abit (værst i klassen) ga seg med å fokusere på slike fancy pancy navn i markedføringenav sine produkter, da de ikke sier noe noe om kvaliteten til selve produktet. De burde heller skryte av spec's og test resultater.

 

Hadde "Fatal1ty"vært deres kvalitets merke på for eks at alle rails ved load på hovedkortet skal flukse innefor +/-3% :hmm:  eller noe i den duren. Så hadde jeg støttet Abit fult ut. men Fatal1ty er jo bare et nic til en kjent gamer dude :ermm:

6552654[/snapback]

Enig. Jeg synes det er litt Stupid1ty å bruke sånne navn. De kunne spart seg det for det virker bare som de tar utgangspunkt i at kundene er idioter som kjøper på grunn av navn. Holdningen "kundene er idioter og kjøper blindt bare vi bruker Fatal1ty-navnet" liker jeg slett ikke.

 

Hadde de heller brukt et vanlig produktnummer i stedet for og sagt at kundene bør kjøpe hos dem fordi de har bedre, smartere og mer tilpassede produkter enn konkurrentene til bedre priser så sier man indirekte at kundene er smarte om de kjøper Abit. Noe jeg liker mye bedre. Påstandene bør selvfølgelig kunne begrunnes med gode testresultater osv.

 

En annen ting er at jeg synes hovedkort med brikkesettet P965 (spesielt tilpasset Core 2 Duo) glimrer med sitt fravær.

Lenke til kommentar

"the Fatal1ty is optimized for Gamers with its features" ett lite utdrag.

 

"At our Test Lab, we have tested an AW8D with Nvidia SLI cards which actually is

not supported by this board "officially" but using a certain SLI driver offers

ability to use Nvidia VGAs' along with SLI technology.

I would like to emphasize again; "This is not an official statement", but just a

Tip for our professional enthusiast customers in order to get available

capabilities out of ABIT's motherboards.

Upon this test, we are quite optimistic and confident on AW9D" ett lite utdrag til.

 

De har så vidt begynt å starte på disse kortene, to eller tre dager siden, så de har ikke noen tester klare enda, men de kommer.

 

Har ganske god kontakt med abit :) Sender ut tester så snart de kommer.

 

Edit: Så Fatal1ty er jo kvalitet, men ikke kvalitet's merke. Det er laget optimalisert for gamere, f.eks de har gaming BIOS :dontgetit: det er det ikke så mange andre kort som har. Og Abit "fant" opp S-OTES som jeg for min egendel liker veldig godt ;)

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
"the Fatal1ty is optimized for Gamers with its features" ett lite utdrag.

 

"At our Test Lab, we have tested an AW8D with Nvidia SLI cards which actually is

not supported by this board "officially" but using a certain SLI driver offers

ability to use Nvidia VGAs' along with  SLI technology.

I would like to emphasize again; "This is not an official statement", but just a

Tip for our professional enthusiast customers in order to get available

capabilities out of ABIT's motherboards.

Upon this test, we are quite optimistic and confident on AW9D" ett lite utdrag til.

 

De har så vidt begynt å starte på disse kortene, to eller tre dager siden, så de har ikke noen tester klare enda, men de kommer.

 

Har ganske god kontakt med abit  :) Sender ut tester så snart de kommer.

6552974[/snapback]

Dette kan vel neppe kalles noe nyhet, og er fullt mulig å gjøre med alle andre kort som har to pci-ex16 slotter også, det er bare snakk om at driveren ikke sperrer for sli når man ikke har sli sertifisert brikkesett, det blir bare latterlig å tipse/ta ære om noe slikt når det overhodet ikke er produsenten av hket som står for teknologien..

 

ellers så må jeg si meg helt enig med Simen1 og Bofur.

 

At folk fremdeles kjøper Abit finner jeg også finurlig, de har jo ikke hatt ett eneste bra kort på markedet siden nf7-s v2.0. Hadde de vert billigere enn konkurrentene hadde jeg skjønt tegninga, men intrykket jeg sitter igjen med er at man betaler ekstra for et merkenavn, mens hket ikke er noe unikt. Jeg kommer aldri til å skjønne meg på fanboys som kjøper samme merket hele livet, selv om alle tester viser at produktet ikke er verdt noe mer enn andre mainstream HK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

At folk fremdeles kjøper Abit finner jeg også finurlig, de har jo ikke hatt ett eneste bra kort på markedet siden nf7-s v2.0. Hadde de vert billigere enn konkurrentene hadde jeg skjønt tegninga, men intrykket jeg sitter igjen med er at man betaler ekstra for et merkenavn, mens hket ikke er noe unikt. Jeg kommer aldri til å skjønne meg på fanboys som kjøper samme merket hele livet, selv om alle tester viser at produktet ikke er verdt noe mer enn andre mainstream HK.

6553899[/snapback]

 

Dette er vel å overdrive.. negativt.

Har hatt noen Abit hk, for både Intel og AMD (s478 + s754) og jeg vil si meg godt fornøyd med disse...ikke minst Bios.

Prisene for AB9/AB9 Pro (P965)er forøvrig ikke høye.. og er i salg (Komplett bl.a). Det som savnes er noen tester av disse korta, men det gjelder jo de fleste nye hk for Core/Conroe. (Anandtech har hatt en review av AB9)

Lenke til kommentar
"the Fatal1ty is optimized for Gamers with its features" ett lite utdrag.

 

"At our Test Lab, we have tested an AW8D with Nvidia SLI cards which actually is

not supported by this board "officially" but using a certain SLI driver offers

ability to use Nvidia VGAs' along with  SLI technology.

I would like to emphasize again; "This is not an official statement", but just a

Tip for our professional enthusiast customers in order to get available

capabilities out of ABIT's motherboards.

Upon this test, we are quite optimistic and confident on AW9D" ett lite utdrag til.

 

De har så vidt begynt å starte på disse kortene, to eller tre dager siden, så de har ikke noen tester klare enda, men de kommer.

 

Har ganske god kontakt med abit  :) Sender ut tester så snart de kommer.

6552974[/snapback]

Dette kan vel neppe kalles noe nyhet, og er fullt mulig å gjøre med alle andre kort som har to pci-ex16 slotter også, det er bare snakk om at driveren ikke sperrer for sli når man ikke har sli sertifisert brikkesett, det blir bare latterlig å tipse/ta ære om noe slikt når det overhodet ikke er produsenten av hket som står for teknologien..

 

ellers så må jeg si meg helt enig med Simen1 og Bofur.

 

At folk fremdeles kjøper Abit finner jeg også finurlig, de har jo ikke hatt ett eneste bra kort på markedet siden nf7-s v2.0. Hadde de vert billigere enn konkurrentene hadde jeg skjønt tegninga, men intrykket jeg sitter igjen med er at man betaler ekstra for et merkenavn, mens hket ikke er noe unikt. Jeg kommer aldri til å skjønne meg på fanboys som kjøper samme merket hele livet, selv om alle tester viser at produktet ikke er verdt noe mer enn andre mainstream HK.

6553899[/snapback]

 

 

Det var ikke noe ta æren greie som var meningen, jeg har hørt at det er mange som ikke får det til på mange ander kort, så jeg ville ikke si det virker på alle andre kort som har to PCIe x16, skulle bare si ifra at det virker på disse :)

Lenke til kommentar

Synes AB9 kortene ser lovende ut jeg (bortsett fra plasseringen av IDE-kontroller). Kanskje de ikke klokker fullt like rått som disse 975X-baserte kortene i artikkelen, men tror muligens prisforskjellen blir større enn ytelsesforskjellen. Ut fra anandtech sin sniktitt på AB9 ser det ikke ut som det ligger særlig mye bak Asus P5W DH DELUXE som ryktes å være ett av de råeste på sokkel 775 om dagen.

 

Abits BIOS og uGuru system skal man ikke kimse av heller. Ser frem til hyggelige BIOS oppdateringer på AB9 Pro fremover, slik det har vert med mitt supre AA8-DuraMax.

Lenke til kommentar

Synd at det er så latterlig få PCI-spor på mange av disse nye hovedkortene. Jeg har et PCI-lydkort (M-Audio Delta 1010LT) og et PCI-TV-kort (Hauppage WinTV PVR350), og blir veldig begrenset i valg av hovedkort til Conroe når bare et fåtall har flere enn én PCI-port. Har det virkelig blitt så uvanlig med PCI-hardware? Håper nForce 5-serien blir bedre på dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...