Gå til innhold

Trenger sårt hjelp til valg av 19" LCD skjerm.


Anbefalte innlegg

Sitter her på en gammel Sony Multiscan 520GS, og har lyst til å gå til anskaffelse av flatskjerm. Men, det finnes jo ett hav å velge i der ute, derfor hadde det vært greit om noen hadde noen erfaringer og anbefalninger å komme med :)

 

Budsjett bør ligge på ca 3000,-. Den skal brukes til det meste, altså film, spill (BF2, Homm5 ++) Ønsker en skjerm som ikke har etterslep, som samtidig har naturlige farger osv.

 

Input blir satt stor pris på ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen leverer alle de seriøse produsentene, LG, Samsung, NEC, BENQ, Dell m.flere gode skjermer.

 

Responstid er sjeldent problem i dag, og fargene er greie, i alle fall når du sitter rimelig midt forran skjermen. Til spill må du ha skjermkort som klarer å dra skjermen, det er stor forskjell på å dra 1280*1024 og 1680*1050.

 

Det mest krevende du skal gjøre blir ganske sikkert spilling. Du må derfor se litt på hva slags spill du ønsker å spille og hva slags hardware du har fra før.

Endret av ArtDeco
Lenke til kommentar
I den prisklassen leverer alle de seriøse produsentene, LG, Samsung, NEC, BENQ, Dell m.flere gode skjermer.

 

Responstid er sjeldent problem i dag, og fargene er greie, i alle fall når du sitter rimelig midt forran skjermen. Til spill må du ha skjermkort som klarer å dra skjermen, det er stor forskjell på å dra 1280*1024 og 1680*1050.

 

Det mest krevende du skal gjøre blir ganske sikkert spilling. Du må derfor se litt på hva slags spill du ønsker å spille og hva slags hardware du har fra før.

6551068[/snapback]

 

Det mest krevende pr. dags dato er vel bf2:se tenker jeg. Ellers sitter jeg på følgende: GF6800 GE, 2 GB Ram, Amd 3700+ (1mb cache), samt noen hdd og dvd-brenner.

 

Hadde vært kjekt med eksempler på skjermer :yes:

Lenke til kommentar

Jeg ville kansje vurdert en 20" skjerm grunnet oppløsningen man får på dem. 1600x1050 er vanvittig deilig å se på etter min mening. Men det er jo sikkert ikke optimalt om du skal spille fps-spill da..

 

Samsung SyncMaster 940BF - prisguide

Har god erfaring med Samsung-skjermer, og denne bør vel hvertfall ikke ha noe etterslep, kansje til og med motsatt -> at bildet kommer før det er blitt sendt ut fra skjermkortet? :p

Lenke til kommentar
Jeg ville kansje vurdert en 20" skjerm grunnet oppløsningen man får på dem. 1600x1050 er vanvittig deilig å se på etter min mening. Men det er jo sikkert ikke optimalt om du skal spille fps-spill da..

 

Samsung SyncMaster 940BF - prisguide

Har god erfaring med Samsung-skjermer, og denne bør vel hvertfall ikke ha noe etterslep, kansje til og med motsatt -> at bildet kommer før det er blitt sendt ut fra skjermkortet? :p

6551182[/snapback]

 

Hadde ikke vært meg imot å skaffet en 20", men så har vi dette med budsjett da :( , men den 940BF så jo ganske grei ut da

Lenke til kommentar

940BF er et godt valg med det skjermkortet du har. Kanskje du vil oppgradere skjermkortet snart? I så fall ville jeg spart litt til og kjøpt 7900gt og f.eks BenQ FP202W

 

Edit: Der var jeg seint ute gitt. Lykke til med ny skjerm!

Endret av ArtDeco
Lenke til kommentar
940BF er et godt valg med det skjermkortet du har. Kanskje du vil oppgradere skjermkortet snart? I så fall ville jeg spart litt til og kjøpt 7900gt og f.eks BenQ FP202W

 

Edit: Der var jeg seint ute gitt. Lykke til med ny skjerm!

6553248[/snapback]

 

Regner ikke med det blir noen snarlige oppgraderinger nå, skjermkortet fungerer for tiden utmerket til mitt bruk, så det får henge med en stund til. Er ikke noen hardcore gamer eller, mer en casual gamer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...