Gå til innhold

Stiv nakke, hva hjelper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 : Snakk med lege eller fysioterapaut så du ikke gjør vondt verre.!

 

2 : Følg anvisningene du får der.

6550713[/snapback]

 

Det var det jeg gjorde, og anvisningene står i posten over din. :)

 

PS: Kan hende dette er individuelt. Lurt å konsultere med lege.

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

bibliotek, yoga bok.

bokhandler yoga bok.

internet yoga øvelser.

e-book yoga bøker med illustrerte øvelser for nakke.

 

evt snakk med en yoga utøver som kan sette opp, det koster med yoga som regel.

Lege og koster, hva mirakler som kommer opp fra legen, er ikke godt å si=PILLER.

 

Det som er bra, ha varm nakke, gå med skjerf inne. Ikke tøy ut før du er varm i nakken og seint som en snigle. Kan ofte være nerveknuter i nakken som har med andre ting en nakken å gjøre, men smerten kjennes ut som den kommer fra nakken.

 

du kan tøye nakken ut som en akse + X O venstre/høyre

først legger du bare nakken på hvert punkt og lar den ligge der mens du leser litt på web 1 min på hver side.

Et triks er å stå og presse armene ned mens du gjør dette istedenfor å løfte skuldrene, kan også sitte i nakkestillinger låst mens du senker og hever armene.

 

yoga-kurs 500-2000kr

massør time 500kr, spander iallefall 1 hvis det er for gale, giftige knuter.

massør stoler, sett på penger.

masser din egen nakke.

Lenke til kommentar

da jeg masserte ei kjerring her om dagen da jeg var i italia, så sa hu at man burde værra forsiktig med og massere nakke, for det er lett og gi varige skade som for ex. hodepine... stemmer dette?

 

ta deg en tur til massør, og bli masser, burde hjelpe tror da jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hodepine kan man få av massasje om man er uforsiktig og klemmer nerver eller vrir ledd. Dersom man ikke er "kurset" i massasje bør alt være veldig forsiktig og langt under smertegrensen.

 

Når det gjelder stiv nakke og hodepine har mine erfaringer vært at avspenning ofte er den enkleste måten å bli kvitt dritten, jeg har brukt en del avspennings og meditasjonsteknikker, og synes det funker veldig bra. Å sitte bøyd over en pc hele dagen gjør ofte ikke saken bedre, så litt pauser fra pcskjermen der man beveger litt på seg og holder sirkulasjonen igang er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...