Gå til innhold

beste bærbare pc valg nå, under 10.


Anbefalte innlegg

begynner å bli på tide med en ny pc, derfor lurte jeg på om noen her kan hjelpe meg med det eller komme med anbefalinger om hvilken pc(bærbar) som vil være beste valg for spill/grafikk/video applikasjoner, og som ligger i underkant av 10.000kr ?

 

sett litt på Zepto Znote 6214W, og det virker som et bra valg og har fått gode anbefalinger. men jeg vet ikke helt siden skjermen ikke skulle være så bra, kunne tenke med en bærbar med dual core, siden det skal være rskere, kjøligere.osv og må ha minst 1gb ram :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for inspillene alle sammen, får kikke litt mere rundt på nettet etter alternativer, på utkikk etter den ultimate bærbare for spill og grafikk applikasjoner som 3dsmax,zbrush, photoshop og liknende. derfor en dual core er et godt alternativ siden man da bruker mange av disse programene samtidig.

vil ikke vente noen måneder til for det da kommer no nyere og bedre, må ha en ny pc nå.

viss noen har flere inspill så ville jeg vært taknemlig for det.

 

eilertsen- tror vi er på utkikk etter det samme, noe med mye ram og kraftig grafikk kort.. si ifra om du finner ut noe, ok!

Lenke til kommentar

efikkan- takk for tipset!

den ser jo helt konge ut da, vet noen om skjermen er bedre eller lik Zepto Znote 6214W`s skjerm .

mye ram og et bra skjermkort, men noe med skjermkortet jeg lurer litt på , er det raskere enn Zepto Znote 6214W`s geforce Go 7600, siden det har 512 mb ram, mens x1600 har 128mb ram..

hva bør jeg satse på ? veldig usikker!

så viss noen vet noe som helst, ville jeg satt stor pris på et svar.

Lenke til kommentar

jada-jada- ok! viss du vet om noen andre pcer som jeg burde skjekke, så si ifra ok! virker bra Acer Aspire 5561 da, men ikke like stilg some zepto sin..selm om det er helt urelevant for meg.. hehe.

 

andre som har noen meninger om hvilken av disse to pcene jeg burde gå for så post i veg! alle kommentarer velkomne!

Lenke til kommentar
efikkan- takk for tipset!

den ser jo helt konge ut da, vet noen om skjermen er bedre eller lik Zepto Znote 6214W`s skjerm .

mye  ram og et bra skjermkort, men noe med skjermkortet jeg lurer litt på , er det raskere enn Zepto Znote 6214W`s geforce Go 7600, siden det har 512 mb ram, mens x1600 har 128mb ram..

hva bør jeg satse på ? veldig usikker!

så viss noen vet noe som helst, ville jeg satt stor pris på et svar.

6556023[/snapback]

 

Uten AA\AF så er 7600 go litt kjappere, med AA\AF er X1600 best. Den aceren så bra ut spør du meg :)

 

Se f.eks denne testen på HW.no: http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/l...ss_dual/27473/4 LGen har X1600, zeptoen har go7600.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

bamsemoms- ja den ser lekker ut ja, aa/af er det antialiasing vi snakker om da?

"EDIT"

trrunde- ja hadde vert konge om du kunne funnet det ut :whistle:

og viss jeg setter opp prisen til 11.000++ dukker det sikkert opp flere alternativer..

kan ikke gå lengre enn 11, selv om jeg har veldig lyst ...

Endret av frostsnake
Lenke til kommentar
Så en maskin med 2 kjerners prosessor 1GB minne 120GB sata hdd 512MB skjermkort til 11699 en plass, husker ikke hva den heter men skal prøve å finne ut det, den så skikkelig bra ut

6556287[/snapback]

 

Når jeg konfigurerer zeptoen på http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=35940 så får jeg den til under 11200,- med 120 gb disk, 2 GB minne og 1,83 GHz core duo. Bra pris, bare synd skjermen er litt lyssvak\dårlig innsynsvinkel. Så i en annen tråd at netshop snart skulle kunne levere den med 50% kraftigere batteri, da hadde batteriproblemet vært ute av verden ihvertfall.

Lenke til kommentar
bamsemums- vet du om det er bedre skjerm på acer`en(lysere)?

6556378[/snapback]

 

Det vet jeg ikke, men regner med det siden zeptoen var blant de mest lyssvake i HWs-tester så langt.

 

Ja, antialiasing og anisotropic filthering (korriger meg om ejg skrev det feil), AF er etter min mening viktigst og her er ATI vanligvis et steg foran nvidia på ytelse.

Lenke til kommentar

bamsemums- den dell`en din virker ganske bra, sett litt på dell. kan det anbefales, den testen du hadde var veldig bra. viss du skulle hat en ny pc akuratt nå, ville du gått for det samme(dell)?

 

"EDIT"

 

så nettop på LG S1 Express Dual testen, med skjermkort x1600 med 512mbram, og den scorere dårligere på mange av testen, enn gforce 7600 go, noen som vet hvorfor??

Endret av frostsnake
Lenke til kommentar
bamsemums- den dell`en din virker ganske bra, sett litt på dell. kan det anbefales, den testen du hadde var veldig bra. viss du skulle hat en ny pc akuratt nå, ville du gått for det samme(dell)?

 

"EDIT"

 

så nettop på LG S1 Express Dual testen, med skjermkort x1600 med 512mbram, og den scorere dårligere på mange av testen, enn gforce 7600 go, noen som vet hvorfor??

6556458[/snapback]

 

Ja, jeg ville valgt den igjen, akkurat perfekt for meg, størrelse og batterilevetid er ikke det viktigste for meg, jeg vil ha god spillytelsen, stor skjerm og funksjonene ellers som jeg trenger (minnekortleser, dvd-brenner osv.) Om det går greit at pcen er litt stor å tung og du vil bevege deg litt over 10000,- så kan ihvertfall jeg anbefale dell i9400 :)

 

Som jeg sa tidligere så er go7600 bedre uten AA\AF, men hvis du ser på alle grafene så yter X1600 jevngodt eller bedre enn go7600 med en gang AA skrus på.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...