Gå til innhold

Bygge om en Acer Pc til en server


jfw69

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her å funderer på å ofre min gamle pc. Er ikke sikker på hva den heter, men kan fortelle at den er fra årene med win98. Dvs den har nok en 256mb minne, ikker særlig mer enn 1ghz pentium 3 prosessor (tipper jeg), og ikke integrert lan i hk. Større Hd setter jeg selvfølgelig inn

Det jeg funderer på er følgende:

Hva er mest brukervennlig, forståelig og smartest av server os?

Er denne pc'en, med noen småoppdateringer på HW siden, brukbar til server..?

 

Serveren skal være helt privat og skal kun innehold mitt eget stæsj.

Alle svar tas imot med åpne armer :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Sitter her å funderer på å ofre min gamle pc. Er ikke sikker på hva den heter, men kan fortelle at den er fra årene med win98. Dvs den har nok en 256mb minne, ikker særlig mer enn 1ghz pentium 3 prosessor (tipper jeg), og ikke integrert lan i hk. Større Hd setter jeg selvfølgelig inn

Det jeg funderer på er følgende:

Hva er mest brukervennlig, forståelig og smartest av server os?

Er denne pc'en, med noen småoppdateringer på HW siden, brukbar til server..?

 

Serveren skal være helt privat og skal kun innehold mitt eget stæsj.

Alle svar tas imot med åpne armer :tease:

6546762[/snapback]

Hei

 

Som en hjemme server vil den holde lenge, kanskje litt mere ram hadde gjort susen.

Som os ville jeg valgt linux, men det krever igjen litt kunnskaper om linux, event kan du jo bruke xp.

 

Hva skal du bruke serveren til?

Lenke til kommentar
Sitter her å funderer på å ofre min gamle pc. Er ikke sikker på hva den heter, men kan fortelle at den er fra årene med win98. Dvs den har nok en 256mb minne, ikker særlig mer enn 1ghz pentium 3 prosessor (tipper jeg), og ikke integrert lan i hk.

6546762[/snapback]

Holder i lange baner dette.

 

Jeg kjører e-posttjener, navnetjener, databasetjener, filtjener og http-tjener på en P3 450 MHz og 256 MB RAM. Operativsystem er Fedora og den har stått på siden 7. februar i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...