Gå til innhold

Sony på lanseringsoffensiven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan kvaliteten blir på disse kameraene... Andre kameraer med harddisk har blitt slaktet rundt om på forumet her. Håper noen kan bidra med en test snart.

HD kamera med HDD er spennende.

Hva er størrelsen (fysisk) på diskene? ... Hvis det er 2 1/2", så hadde jo over 100GB vært mulig..., men disse er sikkert mindre..

Lenke til kommentar
Jeg har fått inn et harddisk-kamera nå, men ble plutselig litt usikker på hvilket det var. Mener å huske det var SR90. Men ifølge Sony sine hjemmesider finnes ikke dette. Testen kommer i hvertfall ut i løpet av en måned.

6548654[/snapback]

Hei Kenneth, takk for en interessant artikkel - dette ser interessant ut!

 

Vet du noe om når disse kameraene kan leveres?

 

DCR-SR90 selges forøvrig bl.a. hos pixmania.com.

Lenke til kommentar

Ser det ut som det er noen muligheter for oppgradering av harddisken i det harddiskkameraet du har fått inn? Et videokamera tipper jeg er noe man vil beholde i mange år, mens harddiskene stadig blir større.

 

Digitale fotokameraer har alltid hatt utskiftbare minnebrikker og det ville vært fint med samme funksjonalitet på harddiskkameraer også.

 

Ps. med tanke på kapasiteten på harddiskene er det nok snakk om 1,8" disker. Disse har kapasiteter på normalt inntil 30GB for de som er tynnest (5mm) og 60GB for de litt tykkere (7mm). Slike disker bruker forsåvidt samme tilkobling som 2,5" IDE-disker: en 44pin-plugg.

Lenke til kommentar
Ser det ut som det er noen muligheter for oppgradering av harddisken i det harddiskkameraet du har fått inn? Et videokamera tipper jeg er noe man vil beholde i mange år, mens harddiskene stadig blir større.

 

Digitale fotokameraer har alltid hatt utskiftbare minnebrikker og det ville vært fint med samme funksjonalitet på harddiskkameraer også.

6557641[/snapback]

Jeg tror ikke de kan oppgraderes nei. Skal dog ikke si for sikkert.

Nei, stillbildekameraer har ikke alltid hatt utskiftbart minne. Finnes faktisk modeller som har innebygget minne.

 

AVCHD=Rettet ;)

Lenke til kommentar
Ser det ut som det er noen muligheter for oppgradering av harddisken i det harddiskkameraet du har fått inn? Et videokamera tipper jeg er noe man vil beholde i mange år, mens harddiskene stadig blir større.

 

Digitale fotokameraer har alltid hatt utskiftbare minnebrikker og det ville vært fint med samme funksjonalitet på harddiskkameraer også.

6557641[/snapback]

Jeg tror ikke de kan oppgraderes nei. Skal dog ikke si for sikkert.

Nei, stillbildekameraer har ikke alltid hatt utskiftbart minne. Finnes faktisk modeller som har innebygget minne.

 

AVCHD=Rettet ;)

6559884[/snapback]

 

Hvilke stillbildekameraer er det som har innebygget minne uten mulighet for ekspansjon med minnekort? det må være gammelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette skal absolutt bli spennende lesning. Jeg er også veldig glad for at Sony kommer opp med harddisk-kameraer (HDD) som kan konkurrere med JVC-kameraene (som har fått passelig mottagelse).

 

Sony har allerede hatt sitt DCR-SR100 harddiskkamera på markedet en stund, så jeg håper testene av de nye familiemedlemmene DCR-SR80E, DCR-SR60E og DCR-SR40E også tar for seg forskjeller fra denne versjonen.

 

Sony DCR-SR100 har fått bedre karakterer enn sin erkerival JVC Everio GZ-MG77, feks på camcorderinfo.com.

 

http://www.camcorderinfo.com/content/JVC-G...rder-Review.htm

 

http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-...rder-Review.htm

 

En annen utfordrer er også JVC Everio GZ-MG505, men denne har jeg ikke lest så mye om foreløpig.

 

 

PS: Som helt fersk amatørfotograf til hjemme- og fritidsbruk er jeg først og fremst spent på harddiskkameraene (HDD) siden bildekvaliteten her så langt har vært dårlig. Men på sikt blir det selvfølgelig også spennende å se utviklingen innen HD. Særlig når vi kan få kameraer med både HD og HDD til en akseptabel pris.

Endret av photoshopper
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...