Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

"Dersom ein finn ei sil (tesil td.) som har riktig maskeavstand, så kan ein filtrere vekk det som er for smått for å få eit meir stabilt og forutsigbart brygg. Spesielt billige kverner kan ha store forskjellar på kornene. Det vil i så fall medføre at ein prosent av bønnene blir kasta (evt. samla og brukt til eit anna brygg), som hevar prisen per kopp."

 

Det har lenge eksistert sikter for å måle variasjon på partikkelstørrelse. Disse har vært svært dyre men nå har det kommet et nytt produkt som er økonomisk tilgjengelig for de fleste: https://www.kruveinc.com/collections/all

 

BTW: Har dere lagt merke til at kaffekornene fra de store industribrenneriene (filtermalt) er svært jevne? Jeg har hørt 2 grunder til dette. 1) Industribrenneriene bruker store valser for å knuse kaffebønnene. 2) Industribrenneriene sikter den kverna kaffen og at de store partiklene går tilbake i kverna mens de minste blir brukt til fremstilling av pulverkaffe. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte disse påstandene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Porlex-en var skuffande ja. Det var veldig stor forskjell frå største til minste biter. Har brukt den til reise eg òg, men aldri klart å få den justert riktig inn. Med så ujamn kverning er det ikkje så rart. Må kanskje ta med eit filter til den neste gang.

 

Eg kikka litt på nettet og såg at det finnes filtertårn der ein sjølv kan velje maskestorleik og filtrere ut stegvis, men det kosta ein del og dei måtte riste både vel og lenge for å få det ut. Hadde nok hjelpt ein del berre å få vekk det finaste støv og korn frå Wilfa-kverna.

 

Har som alltid lyst på dyrare og betre kvern, men det får bli på sikt. Det er litt frustrerande å eksperimentere og justere på parameter når ein veit at utgangspunktet kunne vore betre. Det er litt av motivasjonen for å prøve å filtrere ut litt.

Lenke til kommentar

Det har lenge eksistert sikter for å måle variasjon på partikkelstørrelse. Disse har vært svært dyre men nå har det kommet et nytt produkt som er økonomisk tilgjengelig for de fleste: https://www.kruveinc.com/collections/all

Fin pris og nydelig design. Jeg fant ikke ut om den er manuell eller om det følger med et ristebrett eller om det eventuelt kan kjøpes separat (et som passer designet). Jeg har vært borti lignende industrielle sikter (til analyse av støpesand) og de hadde ristebrett med timer.

 

BTW: Har dere lagt merke til at kaffekornene fra de store industribrenneriene (filtermalt) er svært jevne? Jeg har hørt 2 grunder til dette. 1) Industribrenneriene bruker store valser for å knuse kaffebønnene. 2) Industribrenneriene sikter den kverna kaffen og at de store partiklene går tilbake i kverna mens de minste blir brukt til fremstilling av pulverkaffe. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte disse påstandene?

Jeg har hørt det samme, men er usikker på hvor og fra hvem. Jeg gikk daglig forbi Kjeldsberg sitt brenneri i Trondheim i 2003-2007 og jeg mistenker at jeg har hørt det fra noen som har vært innom der.

 

Ellers så sikter de vel i minst tre salgbare graderinger: espresso, filtermalt og kokmalt. Pulverkaffe tror jeg produseres på en annen måte. Det ekstraheres vel først i en konsentrert kaffe-grøt, våtfiltreres og deretter frysetørkes.

Lenke til kommentar

Det har lenge eksistert sikter for å måle variasjon på partikkelstørrelse. Disse har vært svært dyre men nå har det kommet et nytt produkt som er økonomisk tilgjengelig for de fleste: https://www.kruveinc.com/collections/all

 

Meget pent produkt. Eg ser det er eit Indiegogo-prosjekt, så ein kan lese litt om det her: https://www.indiegogo.com/projects/kruve-sifter-formerly-rafino-coffee-cafe#/

 

Ein Sifter Six kan fungere fint til litt forskjellig bruk. Den har 200, 300, 400, 600, 800 og 1000 mikrometer. Ville heller hatt ein på 500 enn 1000, men det kan vel fungere med 400 eller 600 òg. Dei eg har lese om på andre forum har brukt 250-500 μm.

 

$69 og $10 frakt blir $79. Pluss moms hamnar ein på 79*1.25*8.2 = 810 kroner.

 

Humboldt-siktene på Ebay er ikkje så dyre - 100,- kr per stykk -, men det var over 200 kroner frakt på alle eg fann. Skal tru om det finnes nokon i Norge som sel sånt.

 

Dersom ein siktar ut dei finaste kornene ser eg for meg at ein kan måtte endre på teknikk, kvernegrad, bønner/vatn-forhold for at det skal bli bra. Utan sikting vil dei fine korna vere mykje av grunnen til at vatnen renn gjennom med den farten det gjer.

 

Nokre bilete som illustrerer forskjellen:

 

yWid05.gif

 

4BWtkE.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med å filtrere når ein brukar ei dårleg kvern er at større mengder ikkje kan brukast. Det kan ein evt. samle opp og lage espresso av elns., men det vil i så fall ta tid og det du har kverna blir ståande ei stund. Eg tok ein kjapp test med ei te-sil og Wilfa-kvern. 18.6 gram vart til 12 gram etter at eg hadde filtrert ut det finaste, som var bortimot støvpartiklar. Dvs. at 30% i beste fall forsvinn.

 

Eg har sett på oppgradering av Wilfa-kverna og akkurat no freistar det veldig med ein Lido 3. Eg har tid til å kverne manuelt og miljøene på nett påstår at Lido har betre kvalitet enn tilsvarande elektriske maskiner (Baratza td.). Med ei billig handkvern kan det fort ta tid å kverne (1 minutt med 12 g i Porlex), men med Lido tar det rundt 30 sekund med 20 gram kaffi. Ein anna fordel med handkvern er at den er veldig lett å reingjere. På Wilfa-kverna (som er billig) har du alltid gamle korn og støv liggande nedi maskina som du må bruke støvsugar, trykkluft eller Q-tips for å få ut.

 

Eg synest det er heilt kurant med manuell kvern etter å ha prøvd Porlex, og med ei Lido-kvern blir kvaliteten betre, samt at jobben går fortare.

 

Har ikkje funnet noko Norsk leverandør. CoffeeHit i England skal ha £125 for maskina (det står £150, men dei fjernar £25 i moms når du vel Norge) og £31 i frakt, som blir ca. 2000 kroner ferdig importert. Pundet har gått ned sidan Brexit-opplegget, så ein sparar nokre kroner ift. om ein skulle kjøpt for eit halvt år sidan.

 

Med tanke på innlegget over og kjøp av filter, så synest eg ein Lido 2/3 er ei betre investering. Ein kan sjølvsagt bruke filter på den òg, men det vil då gå vekk mindre og om ein ser langsiktig på det blir det nokre kroner spart. Ikkje at det er det viktigaste for min del. Kvalitet på kvar kopp er det som står i hovedfokus, og då er ei god kvern noko av det som betyr mest.

 

For dei som lagar espresso finnes det Lido E og ET, som er meint til den slags.

 

I Lido-prisklassen (~2000) er Baratza elektriske kverner eit alternativ som ofte blir anbefalt, men dei produserer ikkje like god kvalitet som Lido.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Å sikte:

Å sikte kvernet kaffe er neppe noe som folk vil implementere i sin daglige kafferutine. Slike sikter som vi har diskutert tenker jeg at først og fremst er for å sammenligne forskjellige kverner, og eventuelt brukes til å fastslå om "kvernstenene" (har noen et bedre ord på norsk?) er slitte.

 

Orphan Espresso/Lido:

Han fyren fra Orphan er en original jeg har fulgt i mange år og når jeg oppdaget han under kaffe VM i sommer måtte jeg bare håndhilse på han. Han er en artig fyr som alltid har gått sine egne innovative veier. Mine erfaringer med håndkverner er at kvernstenene sitter løst og gir derfor meget ujevnt store kaffepartikler. Disse erfaringene har gjort at jeg har avskrevet håndkverner som brukbare til annet enn til bruk på reise/tur. Når jeg ser på Lido virker det som om kvernstenene er festet på en helt annen måte, og nå tror jeg at dette kan være et godt alternativ til billige elektriske kverner (under ca 2000 - 3000). 

 

Partikkelstørrelse:

Samme hvor jevnt en kaffekvern kan male så kommer det alltid til å bli forskjell på kaffepartiklene. Dette skyldes at kvernen knuser kaffebønnene mellom kvernstenene (kan illustreres ved å knuse en kaffebønne med flatsiden av en kniv). Kvernen knuser bønnene i forskjellige størrelser helt til kaffepartiklene faller ut av kvernen. Ut av kvernen kommer altså alle partiklene i størrelsen mindre enn avstanden mellom kvernstenene. Ved fin malingsgrad blir partikkelforskjellen mindre siden avstanden mellom kvernstenene er liten. Størst forskjell blir det da om kverningsgraden er større. All-stå er det umulig å konstruere en kvern som maler helt jevnt!

 

Et spørsmål:

Med tanke på kalibrering av variablene ved ekstraksjon er det en fordel at kaffepartiklene er mest mulig jevne, men kan dette gjøre at kaffen smaker "kjedelig"? Slik vi tenker det så vil de minste kaffepartiklene overekstrakteres og smaker bittert, og de store underekstrakteres og smaker surt. Mitt spørsmål er om ikke disse variasjonene er med å skape kontrast og rikdom til hvordan kaffen smaker? 

   
Lenke til kommentar

Orphan Espresso/Lido:

Han fyren fra Orphan er en original jeg har fulgt i mange år og når jeg oppdaget han under kaffe VM i sommer måtte jeg bare håndhilse på han. Han er en artig fyr som alltid har gått sine egne innovative veier. Mine erfaringer med håndkverner er at kvernstenene sitter løst og gir derfor meget ujevnt store kaffepartikler. Disse erfaringene har gjort at jeg har avskrevet håndkverner som brukbare til annet enn til bruk på reise/tur. Når jeg ser på Lido virker det som om kvernstenene er festet på en helt annen måte, og nå tror jeg at dette kan være et godt alternativ til billige elektriske kverner (under ca 2000 - 3000).

 

Mange handkverner er dårlige, det er sikkert. Eg har personleg berre prøvd Porlex, men frå diverse forum så ser det ut som dei fleste i lågare prisklassar gjev eit dårleg resultat (Hario td.). Lido er ei ganske stor og solid kvern som i tillegg har doble sett med lager, som er ulikt mange andre handkverner. På ei handkvern med kun eitt lager vil resultatet bli påverka av at du ikkje held staget heilt sentrert under kverninga. Med to lager staget og den eine delen av kvernverket halde seg i riktig posisjon i forhold til den faste delen av kvernverket og produsere jamnare resultat.

 

Prismessig er altså Lido ein konkurrent til Baratza og liknande, som er anbefalt i 2000-3000-klassen. Elektriske kverner har sjølvsagt sin fordel med at du ikkje treng bruke fysisk kraft, det går fortare med større mengder osv., men etter det eg har lese så produserer ein Lido betre kvalitet (jamnare kverning) enn sine elektriske konkurrentar i det prissegmentet. Dvs. at dersom ein ikkje har noko imot å kverne for hand, så kan ein oppnå eit betre resultat mot å bruke litt handkraft. I følgje Orphan sjølve, så blir 10% av kornene fine med Lido.

 

The conical burr uses gravity and bean fragment inertial movement to feed through the burr and from our experiments about 10% of the particles by weight will be fines at almost every setting.  Many of these observed fines will be chaff and bean hulls and therefore inert in an extraction but they are there and always will be.

http://www.oehandgrinders.com/About-your-Lido-2-Manual-Coffee-Grinder_ep_46-1.html

 

Eit anna argument for handkvern er at det er mindre ting som kan gå i stykker.

 

Eit alternativ til Lido er Made By Knock sine handkverner: Hausgrind og Feldgrind. Ein blindtest eg kom over konkluderte med at det var liten forskjell mellom Lido og Hausgrind. Lido hadde eit lite overtak på kvalitet, men Hausgrind hadde nokre positive trekk på andre områder.

 

Et spørsmål:

Med tanke på kalibrering av variablene ved ekstraksjon er det en fordel at kaffepartiklene er mest mulig jevne, men kan dette gjøre at kaffen smaker "kjedelig"? Slik vi tenker det så vil de minste kaffepartiklene overekstrakteres og smaker bittert, og de store underekstrakteres og smaker surt. Mitt spørsmål er om ikke disse variasjonene er med å skape kontrast og rikdom til hvordan kaffen smaker?

 

Det er eit spørsmål eg òg har spurt meg, samt lese litt om. Dei som har testa meiner det gjev ein reinare kopp med mindre bitterheit, men og kanskje litt mindre kompleksitet. Det er òg dei som meiner det er eit større poeng på pour-over enn ved ein del andre bryggemetodar. Ei god kvern produserer meir jevne korn enn ei dårleg, så det er klart at ein ikkje ynskjer for stor spredning og for stor mengde som ikkje er i den storleiken ein er ute etter. Det er ein grunn til at Mahlkonigs EK 43 er så populær: den kverner veldig jevnt. Det er nok ofte ein grunn til at folk har problem med å kopiere koppen dei kjøper på S&H, Tim Wendelboe, Stockfleths eller liknande, med utstyret sitt heime. Du kan kjøpe dei same bønnene og utstyret (Kalita, Aeropress, V60 etc.), bruke same temperatur på vatnet, men dersom du kverner med Wilfa og kafeen med EK 43, så er ikkje det ubetydeleg.

 

Spørsmålet då er om det å fjerne det som er for smått og stort fullstendig ved sikting, fører til ein endå betre kopp, eller om den vil miste noko som dei små korna bidreg med. Det vil i så fall vere snakk om personleg preferanse på kva smak ein føretrekk. Ein kan lese side opp og side ned på nettet om kva erfaringar andre har, men til slutt handlar det om kva ein sjølv synest. Dei færraste går til innkjøp av dyrt sikteutstyr, men du kan koma godt på veg med ei vanleg tesil for å eksperimentere.

 

Uansett, så meiner eg at ei billig handkvern ville hatt godt av å filtrere ut delar av det den produserer sidan det er så ujamne resultat. Eg filtrerte som sagt ut 30% med ei tesil etter å ha kverna med Wilfa. Jo betre kvern ein har, jo færre småpartiklar blir det, og jo mindre vil dei påverke resultatet, samt at dei som er igjen faktisk kan bidra til ein betre smak. Det er forskjell på å filtrere ut 5-10% av korn kverna med EK 43 og 30% kverna med Wilfa. Korn frå EK 43 kan bidra til ein rikare smak, mens den store mengden frå Wilfa kan tilføre for mykje bitterheit.

 

Kaffefryd.no har testa med ei vanleg tesil og skriv at det vart ein betre kopp med sikta kaffi.

 

Matthew Perger vann Brewer Cup i 2012 med sikta kaffi.

 

Så kom eg over ein kommentar frå Perger frå i fjor der han skreiv:

 

 

I'm constantly changing my views on fines. At the moment, I'm pretty sure they're the most important and significant part, so it's better to get rid of boulders rather than fines.

https://baristahustle.com/the-most-important-thing-about-brewing-coffee/

 

Mykje tyder altså på at det ikkje er snakk om enten/eller, men noko som er oppe til tolkning og preferanse.

 

TL:DR: Prioriter ei god kvern over å kjøpe sikt.

Lenke til kommentar

Då var Lido 3 i hus. Etter så mykje lesing om emnet fann eg ut at det berre var ein ting å gjere. Bestilte frå CoffeeHit og det gjekk særs kjapt. Eg la inn bestilling i 19-tida på mandagskveld og den vart levert på døra i dag (onsdag) i 13-tida på føremiddagen av UPS.

 

Utvilsomt ein dramatisk forskjell frå Wilfa-kverna. Eg tok ein test med tesila igjen og filtrerte ut 8% av utgangspunktet, som er 22 prosentpoeng mindre enn Wilfa. Kverna er solid og veldig fin i bruk. Handtaket glir lett og den har god utveksling. Den er 1 kg, men det er ikkje meir enn at den framleis kan tas med på ferie og reise. Eg kjem nok til å ta den med offshore.

 

post-20187-0-79239900-1472662048_thumb.jpg

 

No er det på tide å justere inn bryggene for å treffe the sweet spot. Eg kom over ein fin grafikk av Matt Perger som viser korleis ein kan justere smaken. Første brygget var 500 g på Kalita 185 som endte opp i nedre venstre hjørne. Den var litt sur, svak, tynn, watery. Om ein ser på kartet må eg då i retning opp og/eller til høgre. Eg trur kaffimengden er grei (33 g), men den vart forholdsvis grovkverna, så eg må nok prøve å stramme inn litt. "Extract More" betyr at du må få meir av partiklane på kaffibønnene nedi koppen. Det kan ein oppnå ved å kverne finare og/eller auke bryggetida. Sidan vatnet rann fort gjennom, vart bryggetida litt i kortaste laget. Målet er å sikte seg inn på 3-4 minutt.

 

Det blir mykje lettare å justere seg inn med denne kverna enn med Wilfa-kverna. Når 30% av kornene er fine og blir veldig ekstrahert, er det vanskeleg å få eit brygg som er balansert utan at det blir for bittert. Bitterheit kjem av overekstrahering, som er problemet når ein har ei kvern som produserer for store mengder fine korn. Tidlegare brygg med Wilfa-kverna har hatt for mykje bitterheit, men det er vanskeleg å justere det riktig med så mange fine korn.

 

Som Matt Perger er inne på, er dei fine korna ikkje nødvendigvis noko ein vil unngå totalt ved å sikte dei vekk, men når det står for 30%, så blir det alt for mykje. Med ei god kvern som ligg på 5-10% fine korn, vil det fungere langt betre. Han vann eit meisterskap i 2012 med sikta korn, men har i seinare tid snudd på det emnet. No anbefalar han heller at du fjernar "boulders", dvs. korn som er vesentleg større enn resten.

 

Det å justere brygg etter smak og bruke kart er noko eg har sett mange anbefale. Gitt at teknikken er ganske grei, er det andre ting ein må sjå på.

 

Dersom ein ikkje har så god kunnskap om kva som fører til at eit brygg blir for surt, søtt, bittert, tynt osv., så er det vanskeleg å justere seg inn. Det viktigaste du gjer ved den type justering er å bruke tid til å smake på kaffien. Kjenn etter nyansane og sjå om du finn dei igjen på kartet under. Det er òg lurt å bruke litt tid på å tømme koppen sidan den endrar karakter og smak ettersom temperaturen synk. Du kan kjenne nokre karakteristikkar lettare når temperaturen er nede i 40 grader enn 80.

 

Med Aeropress er det gjerne lettare å justere seg inn, sidan kaffien ikkje skal renne gjennom dei kverna bønnene. Mange oppskrifter blir avslutta etter 1.5-2 minuttar, med litt forskjellige teknikkar. Sidan ein ikkje vil endre på bryggetida, er det berre kvernegrad som står igjen. Finn ein anbefaling frå andre sine erfaringar på kvernegrad, smak på brygget og juster kvernegrad opp eller ned alt etter kva du kjenner.

 

Det er når ein forstår smakane og reaksjonane at det verkeleg blir moro å prøve seg fram.

 

Coffee-Compass.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil begynne å kverne kaffen min selv. Hvilken elektrisk kvern til kjøkkenet bør jeg gå for? Er det noen reelle alternativer til Wilfa Svart i den prisklassen, tilgjengelig i Norge? 

 

Edit: Det er jo ikke noen spesiell grunn til at jeg ikke skal kjøpe Wilfaen, altså, vil bare dobbeltsjekke at det er et fornuftig valg. 

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Slik vi har diskutert i det siste så vil jeg tro at det er enighet om at Wilfa har den beste innstegsmodellen for elektrisk kverning av kaffe. Wilfa er ikke et alternativ om du vil kverne til espresso. Wilfa kvernen maler relativt ujevnt, og derfor hadde jeg personlig heller kjøpt en manuell kvern slik som Lido eller ROK. 

 

Hvorfor er du så opptatt av at kvernen skal være tilgjengelig i Norge?

Lenke til kommentar

Kva du har tenkt å brygge/lage er greit å ha klart for seg på førehand. Dersom det er snakk om å kverne til espresso, må ein tenke litt annleis. 

 

Om du kjøper Wilfa WSCG-2 til ein fornuftig pris (500-700), så er det ei kurant kvern. Dersom du er glad i kaffi og brukar litt tid og/eller pengar på det, så ville eg vurdert å gå nokre hakk opp. Eg synest ikkje ferskbrent kaffi kjem til sin rett med WSCG-2. Med gamle bønner frå Coop kan det kanskje fungere.

 

Dersom manuell kvern er aktuelt, så er Lido, Feldgrind og ROK gode alternativ, som leverer betre resultat enn elektriske kverner i same pris-segment. Dersom manuell ikkje er aktuelt, så er Bodum Bistro (1200,-) og Baratza Encore (1500,-) gode alternativ.

 

Kverna er etter mi meining det viktigaste kaffiutstyret du kan ha og verd å legge nokre kroner ned i. Det er noko som blir brukt til alle typar brygging, og er veldig avgjerande for resultatet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Solberg & Hansen opna nettbutikk for privatpersonar i dag.

 

 

137 år etter det hele startet i Kvadraturens gater åpner vi nettbutikk etter prinsippet "kaffe og te til folket"! Det etterleves med et knippe nydelige pakketilbud og fri frakt til hele Norge på alle kjøp over kr 200,-. Velkommen inn for å se lanseringstilbudene her: http://shop.sh.no/Productlist.aspx?listid=25

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Om du kjøper Wilfa WSCG-2 til ein fornuftig pris (500-700), så er det ei kurant kvern. Dersom du er glad i kaffi og brukar litt tid og/eller pengar på det, så ville eg vurdert å gå nokre hakk opp. Eg synest ikkje ferskbrent kaffi kjem til sin rett med WSCG-2. Med gamle bønner frå Coop kan det kanskje fungere.

 

 

Hva er det som er aktuelle alternativ "noen hakk opp" fra 500,-?

 

Hatt min WSCG-2 i to år, og er greit fornøyd. Kanskje på tide å oppgradere.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

Det har lenge eksistert sikter for å måle variasjon på partikkelstørrelse. Disse har vært svært dyre men nå har det kommet et nytt produkt som er økonomisk tilgjengelig for de fleste: https://www.kruveinc.com/collections/all

 

Meget pent produkt. Eg ser det er eit Indiegogo-prosjekt, så ein kan lese litt om det her: https://www.indiegogo.com/projects/kruve-sifter-formerly-rafino-coffee-cafe#/

 

Ein Sifter Six kan fungere fint til litt forskjellig bruk. Den har 200, 300, 400, 600, 800 og 1000 mikrometer. Ville heller hatt ein på 500 enn 1000, men det kan vel fungere med 400 eller 600 òg. Dei eg har lese om på andre forum har brukt 250-500 μm.

 

$69 og $10 frakt blir $79. Pluss moms hamnar ein på 79*1.25*8.2 = 810 kroner.

 

Humboldt-siktene på Ebay er ikkje så dyre - 100,- kr per stykk -, men det var over 200 kroner frakt på alle eg fann. Skal tru om det finnes nokon i Norge som sel sånt.

 

Dersom ein siktar ut dei finaste kornene ser eg for meg at ein kan måtte endre på teknikk, kvernegrad, bønner/vatn-forhold for at det skal bli bra. Utan sikting vil dei fine korna vere mykje av grunnen til at vatnen renn gjennom med den farten det gjer.

 

Nokre bilete som illustrerer forskjellen:

 

yWid05.gif

 

4BWtkE.gif

 

Tulleprodukt, er det første som slo meg inn.

 

På papiret stemmer alt. Filtrering av partiklene gir deg mer jevnere resultat. Og grovt stemmer det de sier om bitterhet og grovhet. Men så sitter igjen og lurer: Hvor mye rolle spiller det egentlig?

 

Jeg syns selv at slike nerdete oppfinnelser ofte har vært en skuffelse. Som VST-filter og temperaturkontrollerte tekokere. De lover store ord men leverer svært lite forbedring. Samtidig ser jeg en nerdete tilnærming til kaffe om å gjøre alt mulig for å bekjempe bitterhet. Og lurer da på om, hvis du er så svak mot bitterhet, er kaffe den riktige drikken for deg?

 

Når du har stilt en kaffekvern til en viss grad, får du en majoritet av korn på en utvalgt størrelse. Selv om du får med noen korn som er finere kvernet, vil det bety at disse ødelegger kaffen din og forårsaker bitterhet? Det tviler jeg på. Det hadde vært veldig artig å prøvd en espresso med filtrert kaffe. Men jeg er ganske sikker på at forskjellen hadde vært minimal. Det er tross alt kverna som bokstavelig talt har gjort grovarbeidet og påvirker kaffen mest. Mens en sil vil påvirke kaffen minst.

 

Og så tamper du jo all kaffen sammen i bajonetten til syvende og sist. Små og store partikler blir trykt sammen og utsatt for samme behandling. Og det er jo ikke selve kaffen du kverner du drikker, men oljen som er presset ut av den. Samtidig har du dilemmaet om å sile den kverna kaffen i seg selv ødelegger kvaliteten. Du utsetter jo produktet for mer luft med denne prosessen. Og jeg er bombesikker på at du mister en del olje her. Og at du over tid med denne silen vil se det tydelig i form av brun misfarging på silen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...