Gå til innhold

Kommer dere til å gå over til Vista?


Gjest medlem-82119

Kommer dere til å gå over til Vista?  

56 stemmer

  1. 1. Kommer dere til å gå over til Vista?

    • Bytter til Vista så snart som mulig
      18
    • Bytter ikke til Vista før det har modnet
      24
    • Bytter ikke/Bytter til et annet OS
      14


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Win XP Pro har etterhvert fått etablert seg og etter et par-tre millioner updates og servicepacks så er det vel egentlig blitt ganske greit.

Å gå over til Vista nå betyr vel at man må betale en blodpris for å få et nytt operativsystem full av barnesykdommer uten støtte for mye av det pcutstyret man har og driverne til resten blir ett år forsinket.

Noen som gleder seg til å gå over, eller skal man bare kjøre på med XP nå som det fungerer?

Har forresten hørt at det har ganske mye antikonkurrent software som avinnstallerer konkurrerende software samt at man sliter med at omtrent alt regnes som piratvare (for eksempel egne bilder som legges inn).

Regner vel egentlig at ms er sleipe nok til å fjerne support og oppdateringer for å presse folk over på vista......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å gå over neste gang jeg foretar en større oppgradering (= ny maskin). Da får man jo Vista 'på kjøpet' uansett. Å kjøpe en OEM-utgave for å installere på min nåværende maskin tror jeg rett og slett ikke jeg gidder.

 

Ellers så hadde du jo 'hørt' og 'regner med' og 'tror' veldig mye rart da. Tror ikke du skal ta alt som skrives på forum som etablerte sannheter når produktet ikke engang finnes i endelig utgave enda ;)

 

At MS kutter støtte for XP i nær fremtid for å pushe Vista er i beste fall feberfantasier fremsatt av folk som tror MS er satan sjøl. De støttet jo Win 98 frem til nå nylig.

 

Ellers så er det jo pussig (som det nevnes i posten nedenfor) at folk gladelig svir av 10.000+ på en ny PC, 3500 på et grafikkort eller 5000 i året på bredbånd for så å klage over at en tusenlapp er mye for et OS som man har i minst 3-4 år...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Fryktelig og paranoide folk er når Microsoft kommer ned noe nytt. Mye av det samme var det jo når XP kom. Vi får se hva som kommer, men det blir selvfølgelig til og prøve ut Vista når den er klar.

 

Alle klager på prisen for bla XP, er det ikke 12-1300 kr for XP Pro som oem utgave, men og kjøpe seg cpu eller skjermkort til flere tusen kroner er helt ok.

Lenke til kommentar

Einig med Nonsens og Chevelle her. Det kan verke som om det er ei motesak i visse krinsar å kritisere nord og ned alt Microsoft føretek seg. Kor lenge trur du dei hadde fått sleppe unna med eit operativsystem som avinstallerer programvaren til konkurrentane og ikkje let brukarane sjå på sine eigne bilete? Å nei du, far, det trur eg ikkje før eg får sjå det! :p

 

Jau då, når Vista etter kvart kjem ut, så skal det heilt klart anskaffast! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Nope, Vista vil være uaktuelt å installere. Neste OS blir en eller annen linux-distro med tidvis virtualisering av WinXP. WinXP er mer enn nok krevende sett opp mot linux hvor man kan kjøre directx-baserte windows-spill med Cedega og alikevel oppnå omtrent samme (eller til og med bedre) ytelse som om man kjørte det i Windows. Hvordan OpenGL-baserte spill går kan man jo tenke seg frem til selv ... Ja, også blir jo Vista mye mer krevende enn WinXP og Teletubbyland 2.0 ser ikke så fantastisk bra ut heller. Nei, Vista frister ærligtalt overhode ikke i det heltatt.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Nei, kommer ikke til å gå over til Vista. XP virker fint nok på denne PCen, og på den bærbare jeg har installert Kubuntu 6.06. (Nei, ikke alt virker på den. F.eks er videoytelsen dårlig og lyd virker ikke. Så Linux har et godt stykke å gå enda.)

 

Linux er nok fremtiden for de som ikke ønsker å betale for OSet sitt.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å se det an litt og følge med på responsen etter lanseringen.

 

Det som har mye å si for meg er hvor DRM infisert systemet blir.

jeg kommer garantert til å laste ned serier, filmer og spill i stor stil framover slik jeg gjør i dag. hvis det blir umulig med Vista, vil jeg ikke migrere over.

mulig det høres umoralsk ut av meg, men liker å ha litt frihet.

det samme vil nok gjelde for de fleste andre som bruker pc'n til mye forskjellig.

hvis folk finner ut at det blir umulig å laste ned litt mp3 musikk uten at alt låser seg, vil dem nok skygge unna Vista.

 

Etter det jeg har lest om forskjellig kopibeskyttelse som skal bygges inn i Vista, så er jeg litt skeptisk.

kommer vel derfor til å se det an litt.

 

MS kommer nok til å skyte seg selv i foten hvis de tar bort for mye av friheten til brukerne.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Jeg kommer til å se det an litt og følge med på responsen etter lanseringen.

 

Det som har mye å si for meg er hvor DRM infisert systemet blir.

jeg kommer garantert til å laste ned serier, filmer og spill i stor stil framover slik jeg gjør i dag. hvis det blir umulig med Vista, vil jeg ikke migrere over.

mulig det høres umoralsk ut av meg, men liker å ha litt frihet.

det samme vil nok gjelde for de fleste andre som bruker pc'n til mye forskjellig.

hvis folk finner ut at det blir umulig å laste ned litt mp3 musikk uten at alt låser seg, vil dem nok skygge unna Vista.

 

Etter det jeg har lest om forskjellig kopibeskyttelse som skal bygges inn i Vista, så er jeg litt skeptisk.

kommer vel derfor til å se det an litt.

 

MS kommer nok til å skyte seg selv i foten hvis de tar bort for mye av friheten til brukerne.

6539823[/snapback]

 

DRM vil jo kun ha en effekt på filer som har dette innebygd (f.eks. filer kjøpt gjennom en online musikk/videoforhandler.

Lenke til kommentar

Jepp, vil nok skaffe meg det så snart det kommer ut. Vista er en så stor forbedring enn XP for meg at det blir godt å gå over. Etter at jeg går tilbake til XP etter å testet beta 2 en god stund, er det forferdelig å gå tilbake.

 

Såklart vil Vista ha en del feil i starten, men slik er det alltid med ny programvare. Hvilken versjon jeg skaffer meg har jeg ikke bestemt meg for ennå.

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å se det an litt og følge med på responsen etter lanseringen.

 

Det som har mye å si for meg er hvor DRM infisert systemet blir.

jeg kommer garantert til å laste ned serier, filmer og spill i stor stil framover slik jeg gjør i dag. hvis det blir umulig med Vista, vil jeg ikke migrere over.

mulig det høres umoralsk ut av meg, men liker å ha litt frihet.

det samme vil nok gjelde for de fleste andre som bruker pc'n til mye forskjellig.

hvis folk finner ut at det blir umulig å laste ned litt mp3 musikk uten at alt låser seg, vil dem nok skygge unna Vista.

 

Etter det jeg har lest om forskjellig kopibeskyttelse som skal bygges inn i Vista, så er jeg litt skeptisk.

kommer vel derfor til å se det an litt.

 

MS kommer nok til å skyte seg selv i foten hvis de tar bort for mye av friheten til brukerne.

6539823[/snapback]

 

DRM vil jo kun ha en effekt på filer som har dette innebygd (f.eks. filer kjøpt gjennom en online musikk/videoforhandler.

6541924[/snapback]

Leste at det skulle være mer omfattende enn som så, men mulig det er gamle HTCP bølger som det fortsatt prates om.

Lenke til kommentar

Behovet og fristelsene må være der for at jeg skal gå over til Vista.

Pr. dags dato bruker jeg ikke PC'en til mer enn at jeg trenger Win 2000. Den eneste grunnen jeg har til å oppgradere til Win XP er for å kunne det bruke det nye lasset av gratis MS-programvare (Defender, WMP11, Live! Messenger, IE7 osv.), men det er ikke nok til at jeg synes det er verdt det.

Når Vista kommer tror jeg heller ikke at det frister meg nok til at jeg synes det er verdt det. En ikke altfor kjapp PC gjør også at det er uaktuelt i første omgang (hva er vitsen med Vista hvis man må slå av halvparten av det nye?).

Lenke til kommentar

Nei jeg skal ikke oppgradere til vista enda. For jeg har kJøpt meg en ny pc med win-xp i for noe månder siden, og da er det ingen vits i å oppgradere. Jeg får vel vista i den nye pcen jeg sikkert skal kjøpe om ca 5-6 år. I den bærbare pcen er det ikke noe vits i å oppgradere, for den har ikke noe kapasitet og plass til det. Pluss at den er treg også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...