Gå til innhold

Industriell økonomi og teknologiledelse NTNU


Steel64

Anbefalte innlegg

Lurte paa om noen kunne fortelle meg litt bedre utfylt hva denne linjen gaar ut paa? Hvilken jobber kan man faa? Loon? Er det lett aa skaffe seg jobb innen dette? Har lest litt om det som staar paa NTNU sine sider, men det sier meg fint lite. Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i prinsippet ei sivilingeniørutdanning, men med litt mindre teknologisk spesialisering erstatta av økonomi og ledelsesfag. Poenget er at studentane skal ha god teknologiforståing i botn før dei blir sett til å leie teknologiprosjekt.

 

Mange får jobb som mellomleiar, prosjektleiar eller konsulent. Seinare i karriereren kanskje toppsjef. Jamnt over gode lønnsvilkår - betre enn vanleg sivilingeniør. Lett å få jobb når du er ferdig.

 

Dette fører og til at det er ei populær linje med mange flinke og ambisiøse studentar. Om du kjem inn er du sikra ei grei karriere.

Lenke til kommentar

Det variere enormt fra land til lend hvilken gruppe som "kupper" toppledervervene, og av en eller annen grunn jeg ikke kjenner til, er det ofte slik i Norge at sivilingeniører er sterkt representert i toppen av industrinorge, da ofte med industriell økonomi og ledelse. Ting endrer seg, og jeg ser at folk med militær bakgrunn blir stadig vanligere i topplederstillinger.

 

Sikter du deg inn mot toppen, kan det være greit å sikre karrieren med en MBA etterhvert, og da er det enormt viktig å velge et lærested med internasjonalt godt rennome. Stillinger hos tunge konsulentselskaper og trainee-stillinger kan også være greie utskytningsramper for komet-karrierer.

Lenke til kommentar
Dette fører og til at det er ei populær linje med mange flinke og ambisiøse studentar. Om du kjem inn er du sikra ei grei karriere.

6542650[/snapback]

Dette forutsetter man står på litt da. De elevene med beste karakterene har som regel sikret seg jobb et helt år før de er ferdigutdannet.

Det er også mange om beinet på dette studiet, så de fleste som faktisk kommer inn er ganske motiverte og arbeidsomme, men ikke alle som er i toppsjiktet.

Men alikvell, om man fullfører dette studiet er du ganske sikret for framtiden :)

Lenke til kommentar
Mange får jobb som mellomleiar, prosjektleiar eller konsulent. Seinare i karriereren kanskje toppsjef. Jamnt over gode lønnsvilkår - betre enn vanleg sivilingeniør. Lett å få jobb når du er ferdig.

6542650[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis mer å tjene enn "vanlig" sivinger. Statistikken sier at indøk sivingene tjener ca 350000 i startlønn. Det er ikke noe mer enn hva en nyutdannet matematiker ville tjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...