Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Operasjon av mandler?


ATI9550

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Har hatt halsbetennelse i snart 2 aar og vurderer naa aa operere bort mandlene. Lurer paa om noen har litt informasjon angaaende dette. Hvordan foregaar operasjonen...Noen ulemper ved aa operere bort mandlene? Takker for alle svar! :)

6538086[/snapback]

Håper du ikkje har hatt det samanhengande i 2 år? Eg har vært utslått i 2 veker til no i år grunna halsbetennelse, håper det er tilfeldig, vil ha mandlane mine eg :cry:

Lenke til kommentar

Jeg tokk mandlene når jeg var liten, fordi det var betennelse i dem... (Jeg snorket visst når veldig og spiste ekstremt tregt før jeg fjernet dem) :p

Husker ikke så mye bortsett fra at jeg spydde mye og fikk en lekebil :D

 

Men og fjerne mandlene hvis det ikke er noe galt med dem, er det vits? Jeg hadde ikke giddi ihvertfall.

 

Står litt om det her:

http://www.helsenett.no/index.php?option=c...9&sectionid=123

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har fjernet mandlene to ganger! :w00t:

Hadde halsbetennelse veldig ofte, så jeg fjernet mandlene, og halsbetennelsen har holdt seg unna meg i snart ti år! Tror det er veldig sjeldent at man får noen varige plager etter operasjonen, bortsett fra veldig ekkel hals de første dagene:

Endret av kokos
Lenke til kommentar

Jeg var 12 år når jeg tok de å er 14 nå! Jeg begynte å blø noe skikkelig fra halsen 1 dag etter, men det var veldig sjeldent dette skjedde! dette skjedde da selfølgelig meg, skjønte ikke hva du kunne være vøttø, svelget å svelget, tok litt cola, men så plutselig kjente jeg blod smaken å da var det rett nede på legevakta, men det var ikke så farlig!

Lenke til kommentar
Jeg var 12 år når jeg tok de å er 14 nå! Jeg begynte å blø noe skikkelig fra halsen 1 dag etter, men det var veldig sjeldent dette skjedde! dette  skjedde da selfølgelig meg, skjønte ikke hva du kunne være vøttø, svelget å svelget, tok litt cola, men så plutselig kjente jeg blod smaken å da var det rett nede på legevakta, men det var ikke så farlig!

6777621[/snapback]

Husker da jeg tok mandlene så sa de på sykehuset at man kunne få en lett blødning i munnen de første dagene. Jeg derimot blødde ekstremt under operasjonen, så de måtte avslutte halvveis :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg var 12 år når jeg tok de å er 14 nå! Jeg begynte å blø noe skikkelig fra halsen 1 dag etter, men det var veldig sjeldent dette skjedde! dette  skjedde da selfølgelig meg, skjønte ikke hva du kunne være vøttø, svelget å svelget, tok litt cola, men så plutselig kjente jeg blod smaken å da var det rett nede på legevakta, men det var ikke så farlig!

6777621[/snapback]

Husker da jeg tok mandlene så sa de på sykehuset at man kunne få en lett blødning i munnen de første dagene. Jeg derimot blødde ekstremt under operasjonen, så de måtte avslutte halvveis :hrm:

6777643[/snapback]

 

Kjipe greier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...