Gå til innhold

Installere Ubuntu 6.06 på en USB hard disk


Anbefalte innlegg

Noen tips til å installere ubuntu dapper på en usb hard disk med egen boot sector osv? Altså at jeg kan starte ubuntu uavhengig av andre disker i maskinen. Jobben sin pc så jeg ønsker ikke å kødde til noe på hoveddisken.

 

Har forsøkt forskjellige ting bla å montere min egen disk i maskinen under install for å flytte den over i kabinettet etterpå. Da skjedde det ingen ting etter post.

 

anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nop. Prøvde med en tom disk i maskinen og disken jeg ønsker ubuntu på i usb kabinettet. Etter endt install finner den ingen bootsector på usb-harddisken. Livecd'n henger uten intern harddisk og med jobben sin er det uaktuellt å installere da jeg er redd for at noe blir modifisert.

Lenke til kommentar

Hei. Ja. Tror du skal prøve det. Jeg kobla iallefall fra alle diskene mine på gamle maskina mi når jeg skulle installere Windows på en ekstern disk. Det så ut til å fungere bra det. Tror ikke det skal være noe forskjell på Ubuntu, men jeg har ikke prøvd Med Linux.

Drev å spekullerte på om jeg kanskje skulle gjøre sånn med en annen ekstern disk og Slackware, men har ikke fått tid til å gjort det enda.

Lenke til kommentar

Det var forsåvidt det første jeg også tenkte på. Hvis jeg vil unngå at noe skal skje med jobbdisken så ta den ut. Problemet er at etter jeg velger å starte/installere ubuntu fra menyen på cd'n så skjer det ikke noe etter den andre rapporteringslinjen.

 

Burde det ikke være mulig å installere den med harddisken montert internt for så å gjøre noen instillinger og flytte den over i kabinettet?

 

Uansett...hvis andre der ute klarer å boote uten hd så er det nok noe med Dell'n som kødder til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...