Gå til innhold

Kjøring på bane og i skog.


indola1234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veitrafikkloven gjelder for HELE kongeriket Norge.

 

Altså også i din private bakgård...

6545343[/snapback]

Vegtrafikkloven regulerer ikke, slik jeg kan se, ferdsel i utmark. Det gjør derimot Lov om motorferdsel i utmark og vassdrag.

 

Hvis du ønsker å ferdes i din egen skog med bil, med det formål som du tenker på, er den eneste måten du kan gjøre dette lovlig, å gjerde inne deler av skogen. Inngjerdete områder kan etter Lov om friluftsliv regnes som innmark.

 

Udyrkete, mindre grunnstykker som ligger i dyrket mark eller engslått eller er gjerdet inn sammen med slikt område, reknes også like med innmark. Lov om friluftslivet §1a

 

En veg som ikke er brøytet for ferdsel med bil, regnes også som utmark...

Endret av Hauge
Lenke til kommentar
Veitrafikkloven gjelder for HELE kongeriket Norge.

 

Altså også i din private bakgård...

6545343[/snapback]

Vegtrafikkloven regulerer ikke, slik jeg kan se, ferdsel i utmark. Det gjør derimot Lov om motorferdsel i utmark og vassdrag.

 

Hvis du ønsker å ferdes i din egen skog med bil, med det formål som du tenker på, er den eneste måten du kan gjøre dette lovlig, å gjerde inne deler av skogen. Inngjerdete områder kan etter Lov om friluftsliv regnes som innmark.

 

Udyrkete, mindre grunnstykker som ligger i dyrket mark eller engslått eller er gjerdet inn sammen med slikt område, reknes også like med innmark. Lov om friluftslivet §1a

 

En veg som ikke er brøytet for ferdsel med bil, regnes også som utmark...

6549072[/snapback]

 

Du har delvis rett, og delvis feil.

 

Som jeg skriver over, veitrafikkloven gjelder i hele landet vårt.

Du kan jo prøve å fortelle politiet som stopper deg etter en fyllekjøring i din egen private inngjerede skog, at de tar feil , og at du kan gjøre som du vil...

Lenke til kommentar
Som jeg skriver over, veitrafikkloven gjelder i hele landet vårt.

Du kan jo prøve å fortelle politiet som stopper deg etter en fyllekjøring i din egen private inngjerede skog, at de tar feil , og at du kan gjøre som du vil...

 

Jeg har ikke påstått at Vegtrafikkloven ikke gjelder i denne utopiske inngjerdede skogen, men så lenge denne loven ikke nevner kjøring i utmark/innmark, bryter man heller ikke loven om man kjører der. Poenget mitt var da at det ikke betyr noe at vegtrafikkloven gjelder i hele kongeriket, når diskusjonen omhandler kjøring i utmark.

Lenke til kommentar
Veitrafikkloven gjelder for HELE kongeriket Norge.

 

Altså også i din private bakgård...

6545343[/snapback]

 

lukkede områder er untatt , og en privat vei med bom på er lukket område .

 

har brukt skogsveier i mange år til leking med bil , ingen som kan si en ting på det

Lenke til kommentar
lukkede områder er untatt , og en privat vei med bom på er lukket område .

 

har brukt skogsveier i mange år til leking med bil , ingen som kan si en ting på det

6561277[/snapback]

Tullprat.

 

Veitrafikkloven

§ 1. Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn.

§ 3. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Lenke til kommentar
Veitrafikkloven gjelder for HELE kongeriket Norge.

 

Altså også i din private bakgård...

6545343[/snapback]

 

lukkede områder er untatt , og en privat vei med bom på er lukket område .

 

har brukt skogsveier i mange år til leking med bil , ingen som kan si en ting på det

6561277[/snapback]

 

 

You are in for a little surprise there sometime in the future, Buddy...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...