Gå til innhold

Forskjell på DVI-i og DVI-d kontakter?


Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Som overskriften sier så lurer jeg på hva som er forskjell på DVI-I og DVI-D kontakter?

 

Har DVI-I på mitt skjermkort, og ser at skjermer med DVI-I kontakter er mye dyrere i pris guiden..

 

Så jeg lurer jo på om jeg kan bruke en overgang til DVI-D kontakt i fra DVI-I?

 

Og hva som er forskjellen på de to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på pinnene på DVI kontakten, så på den ene siden så har du mange små, og på den andre siden har du en stor og flat. Hvis det er 4 små pinner rundt den store flate så er det en DVI-I kabel. Er den uten så er det en DVI-D.

 

Og alle DVI innganger(utganger) har disse hullene slik at man kan bruke alle DVI kabler. Men DVI-D kablene har ikke disse pinnene, da slipper man analoge forstyrrelser på det digitale signalet.

 

Og grunnen til at DVI-I er dyrere på skjermer er nok at de har 2 DVI kontakter i stedet for det vanlige 1 DVI og 1 VGA kontakt. Dermed kan skjermen ta 2 digitale signaler, eller 2/1 analoge.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...