Gå til innhold

Brukervennlig og god telefon til ca. 2000,-?


Anbefalte innlegg

Min mor skal kjøpe seg en ny telefon, og har spurt meg om råd. Hun har tidligere hatt en Nokia 6610, og var veldig fornøyd med denne. Til sin nye telefon har hun et par ønsker. Håper noen kan hjelpe meg å finne den rette =)

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, denne vil bli mye brukt. Oversiktelig og enkel, med muligheter for å legge inn det meste.

-GPRS: Ikke et must dette, men finnes det egentlig telefoner uten GPRS i dag? :hmm:

-EDGE: Samme som over. Vil sjelden/aldri bli brukt.

-Email klient: Nei.

 

 

Form:

-Klapp

-Vekt: Så lett som mulig, men liten betydning :cool:

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei.

 

Skjerm:

Fargeskjerm selvfølgelig.

-Størrelse på skjerm. Stor og oversiktelig. Må også ha en ålreit skjerm på utsiden.

-Touchscreen: Nei.

 

Pris:

Jeg har mellom 0 og 2200 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: Nei.

 

 

Diverse:

-Merke: Liker Nokias menysystem fra før, men holder at det ligner. Må uansett være en brukervennlig telefon.

-Kamera: Tja.

-Videokamera: Tja.

-Symbian: Går for det samme. Helst ikke for innviklet operativsystem.

-Infrarød port: Gjerne det.

-Blåtann (Bluetooth): Gjerne det.

-Internminne: Ikke viktig, kjøper minnekort likevel.

-Minnekort?: Ja.

-MP3: Ja. Denne vil bli en del brukt. Fint med støtte for f.eks. A2DP, slik at hun etter hvert kan investere i et trådløst hodesett.

-Radio: Helst.

-UMTS: Nei.

-Triband: Ja

-wLAN: Nei.

- Mulighet for GPS: Nei.

-Batterilevetid: Viktig, men ikke avgjørende.

 

Telefonen blir aller mest brukt til sms og ringing (som en telefon bør brukes til :p ) så gode taster er viktig. Hun ønsker ikke å bruke timesvis på å sette seg inn i kompliserte menyer for å lære seg funksjoner hun ikke kommer til å bruke. Brukervennlig og stilig klapptelefon med et par finesser som mp3 og radio er altså behovet.

 

Har foreløpig sett mest på Nokia 6125 og 6131, men andre forslag mottas med glede :D Kan f.eks. den splitter nye SE Z710i være et bedre alternativ?

 

Takk!

Endret av nesjon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne

 

Hvis du ser spesifikasjoner så kan den synkroniseres med pc da mener jeg med kalendern ganske kjekt.. En kompis har den han fikk den av søstra si, han er veldig fornøyd med den. Den har en skjerm utafor også det er farge skjerm den hvis du lurte!

6536865[/snapback]

 

 

Har sett på denne, men har dessverre ikke mp3-spiller som gjør at den ikke er spesielt aktuell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...