Gå til innhold

Modellering av foto


Anbefalte innlegg

Fant et artig bilde på foto.no som jeg kunne veddet en årslønn på at var en modell, men så var det et ekte foto tatt med et tilt/shift objektiv LINK

Fant linker til bilder som hadde fått denne effekten i PS. OG en link til en guide :w00t:

 

Så da satte jeg i gang. Rotet litt i fotoarkivet mitt og fant et dårlig bilde av Park Hotel i Sandejord. Bildet er litt skakt, men jeg synes ikke det gjør noe i modell-versjon:

 

v_49568.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du har prøvd på (få et bilde av noe "ekte" noe til å se ut som en modell) har du lykkes med. Jeg har nå studert dette bildet i et par minutter, og illusjonen er så og si perfekt. Godt jobbet.

 

Har du linken til denne guiden slik at andre kan ta del i det? Jeg klarte ikke å finne den når jeg lette gjennom posten din, men det skal være sagt at jeg ikke er så flink til å leite etter ting uansett så.

Lenke til kommentar

ganske bra dette, men med noen småfeil.. hvis det hadde vært en modell ville ikke blokken vært ute av fokus øverst.. det er vanskelig å få det til helt naturlig fra denne vinkelen, det blir mye bedre hvis du bruker et bilde som er tatt fra fugleperspektiv..

 

men det er slettes ikke dårlig.. bildet var kult

Lenke til kommentar

1000-T.png

... for tilbakemeldingene :)

 

 

Nå har jeg vært ute for å prøve å finne motiver jeg kan bruke til videre forsøk... Det var ikke lett. Er nesten avhengig av bilder som er tatt nogenlunde ovenifra.

Blir nok nødt til å rote dypere i arkivet av bilder.

Jeg blir litt rar i hodet hvis jeg stirrer for mye på det. Jeg VET det er et foto, men hjernen kobler det som en modell :confused:

 

Tøft bilde, var sikker på at det var en modell til jeg leste posten litt bedre.

6537007[/snapback]

Et godt tegn :D

 

Ganske artig. Jeg begynte nesten å lete etter modelljernbanen også, men fant ingen. Det ser virkelig kunstig ut. Snodige saker.

6536758[/snapback]

Skal du gå motsatt vei? Få en modelljernbane til å se ekte ut... :!:

Lenke til kommentar
Unnskyld at jeg er så nybegynner,men får ikke gradient greiene til å virke i CS.

Hele bildet blir bare sort grått og hvitt :(

Synes det var en sinnsykt morsom effekt,men får det  (som mye annet) jaggu ikke til :(

6543252[/snapback]

Trykk "Q" på tastaturet, legg på gradient (hvis du ikke ble fornøyd med gradienten så kan du bare legge en til oppå den forrige så blir den erstattet), gradienten fremstår som gjennomsiktig rød, trykk på "Q" igjen så kan du ta turen innom Filter -> Blur -> Lens Blur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...