Gå til innhold

Japan Photo .


Anbefalte innlegg

Var i Oslo på mandagen og scannet byen etter Tamron 17-50mm til Nikon, ettersom de ikke hadde den i Porsgrunn. Ingen butikker hadde den inne. Men fikk vite at de hadde 5 i Lillestrøm.

 

Siden jeg ikke kunne kjøre innom Lillestrøm, tok jeg heller en telefon til Porsgrunn. Jeg sa at de hadde noen på lager i Lillestrøm. Det var null problem å sende fra en fotosjappe til en annen, fikk jeg vite, så dette objektivet skulle visstnok snart havne i min by.

 

Nå er det lørdag. Karen på Japan Photo i Oslo sa at det vanligvis tar en dag, toppen to, å sende objektivet. Alright tenkte jeg, Posten er vel trege på sommern. Jeg tok en telefon til Lillestrøm og for å høre om godbiten min var på vei. Det var den ikke. De ante ingenting om noe som skulle sendes til Porsgrunn. Lagerantallet var det samme som for seks dager siden. Det skulle visst undersøkes... regner ikke akkurat å bli oppringt igjen. På Japan Photo i Porsgrunn er det ingen som tar telefonen.

 

Er det så fryktelig vanskelig å sende noe i Posten?

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting kan gå galt... det er tross alt bare mennesker som jobber på Japan Photo (og alle andre butikker også). Bekreftet du at du bestilte? Eller kunne de ha oppfattet det som en generell forespørsel på om det var mulig? Det kan lett oppstå slike misforståelser, og har selv misforstått kunder fra tid til annen... det er umulig å unngå det. I slike tilfeller som dette, hvor kunden skriver klage på internett og blåser seg opp for én enkelt feil, blir jeg småirritert. Skjønner at du også ble irritert, det er lov, men gi de du handler med en sjanse før du prater dritt om de på nettet.

 

Nei, jeg jobber ikke på Japan Photo, men fra egen erfaring vet jeg hvor lett det er å gjøre feil. Å skulle få en slik reaksjon når man gjør en feil, uten å ha fått en sjanse til å ordne opp, er lite hyggelig. Ber derfor alle på forumet om å tenke over slike ting før de skriver klager og sverter en butikk unødvendig.

 

Den som er uten synd skal kaste den første sten, og så videre...

Lenke til kommentar

Hei Dan1el,

 

it seems that there are really some misunderstandings and I´m really sorry about it.

 

1.) You said you talked to our shop in Lilleström and you were surprised that the lens was not on the way? Well it had surprised me more if it was on the way, since Japan Photo has never had a shop in Lilleström, so I´m wondering whom you talked too? ;-)

 

------------------------------------------

2.) Please don´t shoot me for the bad joke above, since you probably meant our shop in Strömmen which is not that far from Lilleström. I´ll check on monday what happenend, since we have this lens in stock in several locations including the central stock where every shop can order. Of course you will not have to pay the extra 99,- Nok shipping cost through the webshop if it was us who where to slow or who misunderstood.

 

Please contact [email protected] with this referance for refunding. Sorry again and have a nice sunday!

 

Stephan

Japan Photo

Lenke til kommentar
Hei Dan1el,

 

it seems that there are really some misunderstandings and I´m really sorry about it.

 

1.) You said you talked to our shop in Lilleström and you were surprised that the lens was not on the way? Well it had surprised me more if it was on the way, since Japan Photo has never had a shop in Lilleström, so I´m wondering whom you talked too? ;-)

 

------------------------------------------

2.) Please don´t shoot me for the bad joke above, since you probably meant our shop in Strömmen which is not that far from Lilleström. I´ll check on monday what happenend, since we have this lens in stock in several locations including the central stock where every shop can order. Of course you will not have to pay the extra 99,- Nok shipping cost through the webshop if it was us who where to slow or who misunderstood.

 

Please contact [email protected] with this referance for refunding. Sorry again and have a nice sunday!

 

Stephan

Japan Photo

6540645[/snapback]

Hei, og takk for svar. Sender en e-post jeg :)

 

@Afseth: Å prate dritt er vel å ta litt hardt i. Frustrasjonen tok kanskje litt overhånd når jeg skrev innlegget mitt, men planen var å få kloa i det før ferien. Skal ikke skyte med kanon neste gang en butikk skal i ilden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg handlet en del på JF i Porsgrunn og har ikke annet enn godt å si om dem. Bestilte et objektiv og fikk beskjed om at det kom etter 3 dager da de hadde det i en annen butikk. Har jeg noen småting jeg skal ha, slår de gjerne opp på nettet dersom de ikke kjenner det selv. Så lærer vi litt alle sammen. :)

 

Det har blitt nesten en tradisjon her på forumet å snakke negativt om et par butikker. I dette tilfelle tror jeg nok mer det var en misforståelse dersom du snakker med en i Oslo om at en butikk fra Strømmen skal sende det til Porsgrunn......... :hmm:

 

Det er ikke alle som er tankelesere........... :!:

Lenke til kommentar

Ikke for å kaste ild på bålet, men tenkte bare jeg skulle også nevne noe her. Av og til "forventer" man at det skal gå raskt (innenfor rimelighetens grenser selvsagt).

 

Jeg skal på ferie om noen dager og bestilte kamera og et objektiv fra JapanFoto og en del tillegsutstyr fra MPX. Begge butikkene hadde alle varene på lager (bare sånn at det var helt klart). Jeg bestilte natt til torsdag i forrige uke (bestilte hos Japan Foto først, så fra MPX). Torsdags formiddag fikk jeg sporingsnummer fra MPX.

 

Det ble mandag og jeg hadde ennå ikke fått noe sporingsnummer fra JF så jeg ringte å spurte. Da fikk jeg et sporingsnummer og pakken skulle sendes samme dag.

 

I går (tirsdag) kom pakken fra MPX (sendinger tar ca 4-5 dager siden jeg bor oppi Nord Norge, mest takket være en ekstra stopp på Fauske på omlastingssentralen)

 

Forhåpentligvis får jeg kameraet før jeg drar. Sitter nå med minnekort, ryggsekk, fjernutløser og et objektiv. Blir lite bilder av det :p

 

I verste fall må jeg få noen til å betale pakken på posten og sende det videre til meg.

 

JF har sikkert bra priser og kjempebra service. Dette kan jo være et engangstilfelle, men om jeg kommer i en slik situasjon igjen tror jeg heller at jeg velger en annen nettbutikk.

Endret av RoutineX
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...