Gå til innhold

Pek og klikk system, sammen med flere tekstarea


Anbefalte innlegg

Jo, saken er den at jeg holder på å lage et system der en bruker kan klikke på ett ikon og så skal det komme en kode i en av syv tekstbokser.

 

Ville nok være enkelt hvis jeg laget en knap for hver av de, men jeg ønsker at koden skal dukke opp i den tekstboksen som er aktivert.

 

Her er et føytdiagram over hvordan jeg ser for meg koden

JavaScript%20system%20i%20treningsplan.gif

 

Noen som kan hjelpe meg med å bygge noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal lage en planlegger for ett trenignsstudio. De skal kunne opprette, i første omgang, ukeplaner til sine kunder. For å slippe å lage en knapp for hver dag, ønsker jeg å gjøre det slik at de velger først vilken dag de vil lage for, og så er det nok å klikke på en knapp, og koden for øvelsen blir lagt til i tekstarea. Kan sikker klare det med PHP, men da må jeg til med et helt sykt session system (hadde sikkert blitt penere). Tenkte det kanskje var lettere å gjøre noe med JavaScript. Det idielle hadde nok vært flash, men det er jeg helt blåst på. Koden for JavaScript kan jeg i det minste pusse litt på selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor må du ha sessions for å bruke PHP?

 

Vist du har forms kan du bare ha en knapp som heter videre eller noe..

Så kommer du til neste side som:

 

<?php
$_POST['dag'] = $dag
echo("<textarea value=\"$dag\"></textarea>");
//osv
?>

 

Vet ikke om det var noe sånt du mente? (Har ikke testet koden!)

Lenke til kommentar

joda, kan sikkert klare det uten session i PHP. Jeg tenkte bare at der kunne være greit med tanke på å lagre informasjonen midlertidig, imens en annen form ble redigert. Skal klare det med PHP.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan lage ett knappesystem som legger inn koder i valgt tekstboks. Dermed kan jeg bruke samme menyen til alle boksene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...