Gå til innhold

- Telenor bruker skitne metoder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Vi har lov til å kjempe for å beholde kundene våre. Det er altfor mange av de små teleselskapene som er for opportunistiske, og som tror de bare kan komme og forsyne seg av de investeringene vi allerede har gjort over flere år, sier administrerende direktør i Telenor, Jon Fredrik Baksaas.

Jeg synes ikke dette akkurat vitner om at Telenor angrer og lover bot og bedring.

Eventuelt ser behovet for å be om tilgivelse...

Lenke til kommentar

Kan dere gi eksempler på hvordan de prøver ta tilbake kundene sine? Selv hadde jeg et telenorabonomang, men jeg byttet til Tele2 (mobil alstå) sammen med ny mobil uten abonomang så jeg var ikke i nærheten av telenor, så abonomanget eksisterer forsatt :p

 

Ellers ble mamma ringt opp etter at hun hadde skiftet til chess. Hun fikk tilbud om Fri20, dessuten ante hun nesten ikke hva samtaleprisene var, og at hun fikk 20 minutter gratis ringetid. Dette var alstå noe hun ikke ville ha. Et sleipt trekk.

Lenke til kommentar

jaja, Noextras kan iallfall trøste seg med at jeg hater Telenor :!: De ringer bestandig etter at man har skiftet til en annen operatør, da lover de gull og grønne skoger :p Husker Muttern fikk 50 gratis SMS for at hun var en snartur over til Tele2 :p

 

Noextras er bare konge :love: <3

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Ble selv oppringt av Telenor når jeg skulle bytte til Chess for 2 år siden... "Hei, jeg ser at du holder på å skifte operatør, kan jeg tilby deg ett kjempetilbud... blablabla..."

 

"Nei, jeg er ikke interresert"

 

"Men vi kan tilby deg gode priser, og bedre service bla bla bla"

 

"Som sagt, jeg er ikke interresert"

 

"Er du helt sikker? Vi kan som sagt gi deg ett helt utrolig tilb... (avbrutt)"

 

"Jeg ahr sagt at jeg ikke er interresert, sørg for å overføre nummeret mitt til Chess så kjapt som mulig. Takk for meg." (jeg legger på).

 

Ekstra irriterende når jeg ble avbrutt midt i middagen, de kan i det minste ringe på fornuftige tidspunkt.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Flere av landets små mobiloperatører misliker metodene Telenor bruker for å holde på kundene sine.

 

Les mer

6535909[/snapback]

 

Det er ikke bare små mobiloperatører som misliker Telenor. De fleste oppegående kundene gjør det også. Jeg skiftet fra Telenor til Tele2 i 1998 da telemonopolet ble oppløst. Dette gjorde jeg fordi jeg hadde fått en regning på flere tusen telleskritt jeg ikke hadde ringt. Jeg klaget til Telenor men uten at de en gang ville diskutere at feilen kunne være hos dem. Den gang hadde jeg 4 telefonnummer privat og 8 på jobben hvor jeg var daglig leder. Jeg flyttet samtlige til Tele2. Telenor har ringt meg jevnt og trutt siden den gang og jeg forteller dem gjerne min historie hver gang. Jeg har aldri hatt noe tull med Tele2. I dag har jeg adsl og 3 mobilabb. hos dem. Fra Telio har jeg bredbåndtelefon. Jeg kommer aldri til å skifte tilbake til Telenor selv om de blir billigste aktør i markedet. Det er helt galt at et halvstatlig selskap kan slippe unna med å behandle kundene sine så dårlig som Telenor gjør. Vidar Eriksen

Lenke til kommentar

Selv om Telenor er størst, så må de ha samme spilleregler som alle andre har. Telenor må bare innse at monopolets dager er over, og istedenfor og ringe gamle kunder med tilbud og rabatter bare for å få kundene tilbake, burde de heller sette ned prisene på sine andre abbonemang. De må også forstå at kundeservice er noe av det aller viktigeste for et selskap, og at om en kunde får dårlig behandling, så spres dette raskt!

 

-Dubster

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at dette er lønnsom business for Telenor Mobil. Hvis de hadde satt ned prisene til alle kunder for å være billige nok til at kundene ikke gadd å skifte selskap, så ville overskuddet falle drastisk. I stedet gir de en latterlig rabatt til noen av de kundene som prøver å bytte. Rabatten er som regel kortvarig, for eksempel noen gratis SMS i noen måneder eller en engangsrabatt på ny mobiltelefon. De driver dessverre lovlig, så det gjenstår jo bare å se om de små selskapene har baller nok til å ta dette så langt at den slags virksomhet blir forbudt. Det burde den være etter min mening.

 

Edit: Det burde selvfølgelig ikke være forbudt å drive med "winback", men direkte løgn om konkurrentene burde være straffbart.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

jeg hadde telenor abb før, og skifta først til you før jeg skifta til talkmore, og de har ringt meg hvertfall 4-5 ganger og gitt meg ett "godt tilbud". jeg har avslørt de i å juge om konkurrentene og, det var når de ville at vi skulle kjøpe telenor adsl. jeg satt på dataen da, så jeg gikk jo bare rett inn på sidene til tele2 og eide han selgeren som drev med lureri.

 

telenor = :thumbdown:

Lenke til kommentar

"- Det er veldig vanlig at Telenors telefonkonsulenter sier at vi har dårligere dekning, at vi har bare Netcom-nett, at vi ikke kan levere spesielle tilleggstjenester eller at vi ikke har muligheten til å kjøre egne priser på utenlandssamtaler. Alt dette er bare tull,"

 

På onecall sine sider står det at de leverer Netcom-nett, og ikke noe mer, om det er tull, så er det jo en rimlig forståelig feil, de gjør det jo selv. Og, ihvertfall i mine øyne er det korrekt at netcom har dårligere dekning.

 

AtW

Lenke til kommentar
Og, ihvertfall i mine øyne er det korrekt at netcom har dårligere dekning.

 

AtW

6542091[/snapback]

 

Skulle likt å se hvilke fakta du baserer denne påstanden på.

 

-snubbel

6542102[/snapback]

 

Jeg baserer de på de fakta at der jeg oppholder meg har netcom helt elendig dekning til tross for at dette er tett befolkede steder i ett av norges største byer. Og jeg kan ikke huske sist jeg har hatt dårligere dekning telenor SIM-kort enn ett netcom-simkort på et gitt sted, kanskje ikke verdens mest vitenskaplige test, men for meg er forskjellen høyst reell.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Jeg baserer de på de fakta at der jeg oppholder meg har netcom helt elendig dekning til tross for at dette er tett befolkede steder i ett av norges største byer. Og jeg kan ikke huske sist jeg har hatt dårligere dekning telenor SIM-kort enn ett netcom-simkort på et gitt sted, kanskje ikke verdens mest vitenskaplige test, men for meg er forskjellen høyst reell.

 

AtW

6542114[/snapback]

 

NetCom har da flott dekning på Moholt.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...