Gå til innhold

Verdiantydning på 1 mnd gammel topp PC


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

 

Kjøpte meg en PC for 1 mnd siden, men skal selge den pga overgang til TV.

 

Prisguide link: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=27505

 

OS er Win XP Home og det følger i tillegg med høyttalere (Creative SBS Vivid 80 med verdi 250 kr)

 

Jeg kjøpte til totalt 18000 kr, da uten mus og musmatte (ca 750 i tillegg).

 

Hva burde være et rettferdig bud på PC'en? Evt, er det lettere å få solgt den til en bra pris, (uten at det overstiger etikkens regler) på qxl enn andre sider?

 

Takker for svar.

Endret av Gourmeten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du skal være fornøyd med 11 lapper for den maskinen. Det er svært få som i dag ville ha gått for DDR(1) og socket 939 som ny maskin, i allefall når man er ute etter en såpass god maskin.

 

Hadde du tenkt å selge den for å kjøpe deg det nyeste som er hot og rått nå, hadde jeg rista på hodet, men tv er jo forsvarlig nok. kan vel tenkes at det lønner seg for deg å selge komponentene løse, at du kanskje vil tjene mer på dette.

 

anyway, maskinen er i mine øyne en temmelig heftig sak som jeg ikke ville ha solgt med det første..

Lenke til kommentar

Den er grei andy. Selger fordi jeg straks skal flytte til egen leilighet og derfor går inn i en tilværelse der det ikke blir tid til så mye gaming. Første prioritet blir heller ikke å være ved dataen.

 

Å selge komponentene løse er jeg ikke veldig fristet på. Ønsker gjerne å få solgt den samlet nå snart siden jeg kunne trengt pengene til TV-kjøp som en del av inventar i leiligheten.

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil tro du har lov til å "bumpe" om du har noe å legge til, selvfølgelig kan du bruke redigeringsknappen, men da ville ikke mange fått med seg det.. redigeringsknappen er vel mer for å rette skrivefeil og legge til informasjon i en aktiv diskusjon hvor det blir lagt merke til.

 

 

Men, på QXL kan du nok få like mye som du kjøpte den for, eller ett laken under... mye rart jeg har sett på QXL.

 

 

 

@Sheriff_Budford: Det må være en av de mest ubrukelige postene jeg har sett, men ikke etter at du redigerte den, du får ha en fin dag videre :).

Endret av eNt
Lenke til kommentar
Vel, jeg vil tro du har lov til å "bumpe" om du har noe å legge til, selvfølgelig kan du bruke redigeringsknappen, men da ville ikke mange fått med seg det.. redigeringsknappen er vel mer for å rette skrivefeil og legge til informasjon i en aktiv diskusjon hvor det blir lagt merke til.

 

 

Men, på QXL kan du nok få like mye som du kjøpte den for, eller ett laken under... mye rart jeg har sett på QXL.

 

 

 

@Sheriff_Budford: Det må være en av de mest ubrukelige postene jeg har sett.

6538152[/snapback]

 

Det er mange som selger overprisa maskiner der, men kanskje ikke i den prisklassa pc'n din befinner seg. Folk som skal bruke over 11.000 på ei maskin kjøper som regel nytt. 11.000 er en bra pris.

Lenke til kommentar

Virker som det er noe i det du sier ja RRhoads. Ikke så mange med like specs som min der. Mulig jeg går for budet på 11.000 da. Bare litt surt å tape nærmere 8.000 på en 1 mnd bruk, men det er kanskje noe man må regne med. Virker som data synker mye i pris uansett hvor mye/lite det er brukt.

 

Liker tanken på å nesten få igjen det jeg betalte for den ja eNt, men spørs om jeg klarer å få det.

Endret av Gourmeten
Lenke til kommentar

Så på linken din til handlekurven. Nå koster den bare 16000kr ny.

Den har vist allerede sunket med 3000kr siden du kjøpte.

 

Men over til noe annet, hvorfor må du selge denne for å kjøpe deg TV??

Du er jo ikke nødt å ha en plasma til 15,000kr.

 

Hvorfor ikke kjøpe en "vanlig" TV til 2500kr? Kan jo heller kjøpe ny plasma/lcd når du har spart opp penger. Blir for dumt å selge PC'en med så mye tap.

 

Lykke til

Endret av BMW
Lenke til kommentar

Den kom helt plutselig ja. Hadde egentlig planer om å jobbe 1-2 år, og da bo hjemme. Ble ringt opp for 2 uker siden med tilbud om lærlingplass et annet sted i landet. Takket ja og dermed forandrer prioriteringene mine seg.

 

BMW: Jepp, er egentlig veldig surt med så stort tap, men prioriteringene mine blir annerledes. Har veldig lyst på en 32" LCD TV så spørs om jeg ikke bruker pengene på dette og et brukbart hjemmekino anlegg.

Endret av Gourmeten
Lenke til kommentar
Den kom helt plutselig ja. Hadde egentlig planer om å jobbe 1-2 år, og da bo hjemme. Ble ringt opp for 2 uker siden med tilbud om lærlingplass et annet sted i landet. Takket ja og dermed forandrer prioriteringene mine seg.

 

BMW: Jepp, er egentlig veldig surt med så stort tap, men prioriteringene mine blir annerledes. Har veldig lyst på en 32" LCD TV så spørs om jeg ikke bruker pengene på dette og et brukbart hjemmekino anlegg.

6538561[/snapback]

 

Du får veldig mange bra "vanlige" tv-er for 4-5k .

kjøpte meg et panasonic 36" for 6000k...tungt og nesten umulig og hontere. Men det er veldig mye tv for pengene. Og + du har penger igjen til en bra hjemmekino. Ville heller utsatt LCD kjøpet til det blir noe billigere.

 

Grattis med ny lærlingplass :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk, takk Sheriff. Gleder meg til å starte ja :)

 

Ang. TV så er det noe jeg tenker gjennom nå.

 

Blir vel en av følgende alternativer:

- 32" Widescreen CRT

- 32" LCD TV

- 37" LCD TV hvis det passer inn i stua mi. Sikler veldig på en sånn og er slett ikke umulig hvis jeg finner en på tilbud eller brukt.

 

Hjemmekino skal også kjøpes så må se litt ann hva som finnes så skal jeg nok finne en riktig kombinasjon.

 

Edit: Noen skrivefeil.

Endret av Gourmeten
Lenke til kommentar

Hadde jeg vert interessert i maskinen din hadde jeg antageligvis vurdert den om prisen var mer enn 5000 kr under dagens nypris. Så om nypris er 18000, hadde jeg kjøpt den og vert fornøyd for 13000.

 

Men da skal det også sies at jeg måtte hatt lyst på absolutt alle komponentene i maskinen for å ha punget ut 13000.

 

Så konklusjonen min er at 11000 er ingen spottpris, men det er mulig du vil klare å få et par tusen til om du finner den rette kjøperen, og det med god samvittighet.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Hehe, nå begynner jeg å fatte min inkompetanse innen TV/Hifi :) Projektor, er ikke det en bildekaster som lyses opp mot ett hvitt lerret? Projektor og 32" blir i såfall litt råflott på en knapt 40 kvm stor leilighet :)

 

Og lydanlegg med vekt på PJ... PJ?

 

Takker ja til en rask ordforklaring.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vert interessert i maskinen din hadde jeg antageligvis vurdert den om prisen var mer enn 5000 kr under dagens nypris. Så om nypris er 18000, hadde jeg kjøpt den og vert fornøyd for 13000.

 

Men da skal det også sies at jeg måtte hatt lyst på absolutt alle komponentene i maskinen for å ha punget ut 13000.

 

Så konklusjonen min er at 11000 er ingen spottpris, men det er mulig du vil klare å få et par tusen til om du finner den rette kjøperen, og det med god samvittighet.

6538712[/snapback]

 

 

Skulle gjerne fått et par høvdinger mer jeg også, men enda har budene latt vente på seg. Har bare fått ett bud hittil (11.000kr). Har du/dere noen ideer til hvordan jeg kan få høyere bud da?

 

Hittil har jeg en annonse på HW.no og en på finn.no. Vurderer Qxl, men har følelsen av at det kun er de litt dårligere PC'ene som blir kjøpt der (dog ofte til blodpris).

Endret av Gourmeten
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...