Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tore og guttene fra kalkuttene synes det ble litt vel drøyt, og fjernet det. At folk reagerer er helt ok, dette er en fillesak. Folk klikker jo helt, veldig redde for ytringsfriheten sin.

 

Ta det helt med ro, pust med magen, la folk frese fra seg litt så går dette over.

 

Steinar, Bjarte og Tore synes dette ble for drøyt, og fjernet klippet uten noe som helst press fra noen, som de har gjort før (de drapstruet meg live, med fullt navn ??) så fjernet de det.

Lenke til kommentar

Er det egentlig god presseskikk å poste slikt uten kontekst? VGs utdrag inneholder kun deler av stikket, og det er dette klippet folk flest kommer til å høre. Jeg forstår dermed godt hvorfor folk blir krenket og velger å kalle han en rasist.

 

Jeg syns egentlig hele saken bør vendes mot dette problemet. Folk gidder ikke å høre hele stikket - og folk konkluderer uten å sette seg inn i saken. Hører man hele sendingen forstår man godt dette ikke er Tores egne meninger.

 

Greit nok at folk blir lett krenka i disse dager, men det virker som mange aktivt leter etter ting å bli krenka av.

 

 

Ref. https://www.vgtv.no/video/187197/reagerer-paa-radioresepsjonen-klipp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Steinar, Bjarte og Tore synes dette ble for drøyt, og fjernet klippet uten noe som helst press fra noen, som de har gjort før (de drapstruet meg live, med fullt navn ) så fjernet de det.

Shit, dette har jeg lyst å høre!

Lenke til kommentar

Er det egentlig god presseskikk å poste slikt uten kontekst? VGs utdrag inneholder kun deler av stikket, og det er dette klippet folk flest kommer til å høre. Jeg forstår dermed godt hvorfor folk blir krenket og velger å kalle han en rasist.

 

Jeg syns egentlig hele saken bør vendes mot dette problemet. Folk gidder ikke å høre hele stikket - og folk konkluderer uten å sette seg inn i saken. Hører man hele sendingen forstår man godt dette ikke er Tores egne meninger.

 

Greit nok at folk blir lett krenka i disse dager, men det virker som mange aktivt leter etter ting å bli krenka av.

 

 

Ref. https://www.vgtv.no/video/187197/reagerer-paa-radioresepsjonen-klipp

Dette er noe spesielt VG er fæle på, og som de jevnlig utnytter kynisk for click bate. Var veldig lik situasjon med den saken om downs en stund tilbake, tydelig at kommentarfeltet i hvertfall overhodet ikke hadde fått med seg hva det handlet om. Hvorfor i det hele tatt slippe til en dame som vil skrive kronikk når hun ikke har forstått at det var opplagt satire? Leser man kommentarene til de krenkende så er det så godt som ingen som kritiserer Tore for at det var et for drøyt humorinnslag. De er overbevist om at han oppriktig mente det han sa, og naturligvis er en enorm rasist. - Dette var en satirisk skjets. - Jeg driter i hva det var, han sa han mente dette og at kona mente det samme. Jævla rasist.

 

En god regel er å sjekke Aftenposten når man leser noe rart i VG, da finner man enten ikke saken, eller en mer nyansert og korrekt versjon: https://www.aftenposten.no/kultur/i/P9Xd7b/nrk-fjerner-radioresepsjonens-humorinnslag-etter-anklager-om-rasisme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg syntes dog man må skille mellom de to måtene man reagerer på. De som skriver kronikker og sier at dette var stygt sagt og at det var dårlig humor osv osv. er helt greit.

 

De som tar til ordet for sensur bør se seg bak ryggen når de går hjem ikveld. (sagt med Tores ironiske trusselstemme for de som tar ting for seriøst)

 

Det hele blir nå en vicious loop med krenkede mennesker da mange her føler seg krenket av at andre føler seg krenket osv osv. Håpløst.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Folk må da være staur dumme? Altså denne gjengen som reagerer på dette må faktisk være veldig redusert i topplokket.

 

Håper dette blir til en debatt. Håper virkelig Tore møter opp. Og håper taperne får passet påskrevet.

 

At så dukke folk faktisk klarer å ha spalteplass og å jobbe i media sier litt om hvor redusert media er. Med vg og tabloid avisene i førersetet.

 

Klarer faktisk ikke skjønne hvordan de klarer å tolke det dit de gjør. Prøver, men finner ingenting i det innslaget som er rasistisk. Eneste han krenker på det groveste er da vitterlig ytre høyre?

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Set var Tore som bestemte det, men for all del, kjør på :) Passer det ikke inn i verdensbildet ditt er det bare å bruke virkemidlet løgn.

 

Jeg synes det er utrolig svakt av Tore (og de andre) å ikke la dette stå, forsvare det og heller akseptere at det ikke funka som tenkt. Å ta det bort er fullstendig fallitt og fortjener full score i flauhetskonkurransen.

 

Samtidig er jeg imponert over at voksne mennesker går ut og kritiserer dette og blottlegger sin komplette mangel på intelligens. Jonna Stømme svarer VG-kommentator Hans-Petter Sjøli og forsøker vel å forklare på et vis hvorfor Tore Sagens Flauhetskonkurranseinnslag ikke funket for ham.

 

Men så sier Jonna "Han (Les; H-P Sjøli) stiller spørsmålstegn ved om rasismen er økende i samfunnet. Herregud, mann! Hvor bor du a? Her imploderer jo Hans Petter på seg selv i et erfaringsvakuum.". DETTE ER JO INTERESSANT! Og kanskje riktig? Men forklares det? Underbygges det? Njet. Fuck, summen av dette gjør at vi kommer til å få det verre og verre og verre. Alle mann.

 

Jeg hører masse på RR og kommer til å fortsette med det. Men fy søren så dårlig håndtert dette var. Forstår ikke gutta at de har et ansvar når de faktisk bedriver satire og driver gjøn med alt og alle..? Dette gjør jo alt våset deres så sinnsykt mye mindre morsomt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. innslaget: Flaut at det er sånn i Norge. Åpenbar, krystallklar ironi som tolkes som rett-fram-ord helt tatt ut av konteksten. Flauhetsposten handler om å gjøre folk utilpass og pinlig berørt. Det ble mange. Så er det alltid idiotene som vinner i dette landet. 290 år etter at Jonathan Swift skrev "A modest proposal" forstår man fremdeles ikke virkemiddelet ironi her på berget.

Når oljen tar slutt skal vi leve av å eksportere krenkelser, politisk korrekthet og offerrolle-mentalitet. Tre ressurser det fins rike naturforekomster av i Norge. Vi er er verdensledende.

 

Apropos posten: Jeg vet innslaget ligger nederst på tabellen hva flauhet angår, men jeg koste meg godt med Steinars Louis Armstrong-tolkning der han byttet ut "Hello, Dolly" med "Helloooo, Bjarte". Underholdning til å bli glad i. Traff meg!

 

Tyrkergames, kasting av postei og det maset der fins ikke gøy. En million gang svakere enn mange eldre poster som godt kunne dras opp litt igjen. Radioen er din? Fleipolini?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er hylekoret ute. Zahid Ali, Jonna Støme, Trine Lise Olsen. Noen av de aller mest umorsomme "komikerne" landet kan by på, som gjør seg til dommere og kaller innslaget "dårlig håndverk".

 

Hvis jeg hadde opplevd at noe jeg har gjort ble kalt dårlig håndverk av en fyr som Jonna Stømme hadde jeg tatt det som en massiv oppmuntring. Da har du gjort noe riktig.

 

De fleste som er ute nå forstår hverken programmet, spalten eller Tore selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er hylekoret ute. Zahid Ali, Jonna Støme, Trine Lise Olsen. Noen av de aller mest umorsomme "komikerne" landet kan by på, som gjør seg til dommere og kaller innslaget "dårlig håndverk".

 

Hvis jeg hadde opplevd at noe jeg har gjort ble kalt dårlig håndverk av en fyr som Jonna Stømme hadde jeg tatt det som en massiv oppmuntring. Da har du gjort noe riktig.

 

De fleste som er ute nå forstår hverken programmet, spalten eller Tore selv.

Visste ikke at Jonna Strømme fortsatt var aktiv, har ikke sett han siden Judas som jeg så på som barn. Husker ikke om det var morsomt, annet enn at jeg som drittunge synes det var et kult program fordi de gjorde mye drøyt med skjult kamera, som ikke nødvendigvis hadde noen smart "punchline". En stor forskjell på å lage et halvtimes program i uka, eller ett standupshow i halvåret(?), og å lage RR som er to timer, fire ganger i uken. Det meste er improvisert, mens Flauhetskonkurransen blant annet er sånn delvis jobbet med. Så snakker Jonna om svakt håndverk og uttaler seg som en læremester sammenlignet med Tore.

 

Måtte forresten le litt... etter at han ble pisset på av Mads Hansen i kommentarfeltet for å være hyklersk (blant annet en sketsj i Judas hvor han lagde en konkurranse om "å løpe mot en neger"). Så skrev han kronikken sin hvor han fikk drite ut Mads Hansen litt uten å være bekymret for å bli driter ut igjen. Kan si mye om Mads Hansen, som at han er PR-kåt og ikke nødvendigvis noen stor humorist, men han er faktisk en ganske skarp.

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...