Gå til innhold

Finner ikke filer på DVD plate


Anbefalte innlegg

Kona hadde lagt noen filer (rundt 2GB med bilder) som vi brente over på en DVD-plate med CDBurnerXP Pro 3. Så vidt jeg kunne se gikk brenningen bra, men når vi nå prøver å laste filene over sier DVD-spilleren at det ikke er noe media i spilleren.

 

Hvis jeg prøver å åpne platen i CDBurner spør den meg om jeg vil fortsette med multisession eller ei. Hvis nei, sletter den allerede eksisterende data, men hvis ja, kan jeg fortsette.

 

Selvfølgelig velger jeg da ja, men så kommer den opp med feilmelding om at "Only Joliet or Mode1 ISO's can be imported"

 

Hvis jeg velger disc-information i CDBurner forteller den meg at det er brukt 2 GB av kapasiteten og det finnes to sessioner på plata, og følgende filsystemer er detektert; ISO9669 og Joliet

 

Dette tyder på at plata er brent, men hvor er dataen`?

 

Har det skjedd noe under lukkingen av plata eller kan det være at den er brent på feil ISO-innstilling?

 

Her står jeg så og vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å fikse problemet.

 

Dette er selvfølgelig bilder av barna fra flere år tilbake, så det ligger en del arbeid bak sorteringen som vi håper å slippe å gjøre om igjen.

 

Har ellers satt igang en recovery med PC Inspector for muligens å kunne gjenopprette det som lå harddisken, men etter halvannen time er den kun 3 % ferdig. Når dette da er en 80GB disk tar det snaut 48 timer.

 

Finnes det noen kjappere måte å hente frem igjen slettede filer?

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du installerer siste versjon av NERO (brenneprogramvare) på PCn så får du oppdatert noen drivere som styrer lesingen av UDF (universal disk format). Det kan være årsaken til at du ikke klarer å lese platen på PCn.

 

Jeg hadde dette problemet en gang da jeg brant ut noen DVDer med store filer til en kamerat som ikke kunne lese mine plater (dvs. manglende støtte for UDF). Når han hadde oppdatert NERO så funket det.. Det er mulig at du kan oppdatere med noen andre programmer også.

 

Her står det litt som kan gjøre deg litt klokere:

http://www.zeropaid.com/bbs/windows/t-wack...dows-38239.html

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...