Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom-problemer i kveld?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hat Bluecom i tjah, siden 1998 tenker jeg, og har kun hat nede tid 2 ganger.. En pga. omstruktering i nettet, og en pga. at en sentral router gikk føyken og ingen fikk IP.

Kjedelig for folk som opplever treige hastigheter osv. Tror selv at jeg har hat en liten god posjon flax samtidig så har linja vært utrolig stabil, til alle tider av døgnet!

Men, det kan nok se ut som det er noe på gang hos dere ja..

Lenke til kommentar

er utrolig nok glad for å se denne tråden. min nye 2+ linje, levert for 53 minutter siden har gått i sirup siden den var oppkoblet med sykt mye pakketap. har np ventet i 25min på support og er nummer 8 i køen eller no. sykt dårlig support, må sies.

Håper dette retter seg, dere andre: det hadde vært fint hvis dere kunne poste tilbake når linjene deres er oppe å kjører som normalt, slik a jeg kan se hvordan ting ligger ann mot min linje.

 

noen som vet om ventelo bluecom har ansatt han fra NGT's support som ble sparka? :p

Lenke til kommentar

Har ikke hørt noe om fiberbrudd, og når jeg prata med bluecom tidligere så viste dem ikke om problemet. dem skulle da raportere det. disponerer 2 bluecomlinjer i harstad og begge er SIRUP, med masse pakketap.

 

det er i dag jeg elsker proxyserveren min :)

Lenke til kommentar

Det ser ut til at problemet er retta nå ja. Men nå, er jo pingen min økt med 20-25 ms.. Heh, blir så lei Ventelo BlueCom. Jaja, bytter snart så :)

 

Edit: BlueCom kunne gjerne ha oppdatert driftsloggen sin litt, men det er jo ikke gjort på år og dag! :( Blir oppgitt.

 

~ # ping -c 4 193.75.75.75

PING 193.75.75.75 (193.75.75.75): 56 data bytes

64 bytes from 193.75.75.75: icmp_seq=0 ttl=58 time=54.1 ms

64 bytes from 193.75.75.75: icmp_seq=1 ttl=58 time=54.9 ms

64 bytes from 193.75.75.75: icmp_seq=2 ttl=58 time=54.5 ms

64 bytes from 193.75.75.75: icmp_seq=3 ttl=58 time=55.8 ms

 

--- 193.75.75.75 ping statistics ---

4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss

round-trip min/avg/max = 54.1/54.8/55.8 ms

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar
Har vært kunde hos Bluecom i 5 år og kun hatt problemer 2 ganger. Anbefales til de som er ute etter stabilt nett i østlandsområdet (Hedmark). De konkurrerer jo ikke på pris og har dårlig support (men hva skal en med support når ting fungerer?)

6521956[/snapback]

Jeg fikk problemer med både bluecom og ventelo i forbindelse med sammenslåingen. Jeg har tidligere skrytt både ventelo og bluecom opp i skyene, men nå hater jeg de som pesten. Ventelo burde fortsatt å fokusere på bedrifts-kunder, og bluecom burde holdt seg til privat-kunder.

Ventetiden har gått opp både på ventelo og bluecom, supporten er dårligere, jeg har opplevd mer feil på linjene, og opplever å ikke lenger bli tatt seriøst som kunde.

 

Det eneste jeg tørr å anbefalle til kunder er telenor, de styrer løpet selv uten å være avhengig av andre enn seg selv. Dersom det skulle oppstå problemer som ikke overholder kontrakter o.l. så kan de ikke legge skylden over på noen andre for å vri seg ut av det. Hater å si det, men i det lange løp så er det telenor som er tingen for de fleste.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også problemer etter Ventelo kom på banen. Hadde tidligere Catch, som kjøpte opp BlueCom, og får å så bli kjøpt opp av Ventelo Norge.

 

Jeg har anbefalt CATCH til alle jeg kjenner, før det ble oppkjøpt av Ventelo. Da var linjene superstabile, pingen var lav, og alt var fryd og gammen. Support fikk man på under 3 min.

 

Men etter Ventelo overtok, er det blitt et helvete. (Sorry språkbruket).

Support kan man få på under 20 minutter, men da er man heldig.

 

Jeg opplever også at trofaste kunder ikke blir tatt seriøst.

 

Jeg sier bare: Forvel Ventelo Norge. Håper dere blir kjøpt opp av en mer SERIØS leverandør en dere. :tease: Hadde jeg hatt penger hadde jeg gjort det.

 

Til dere som skal vurdere Ventelo BlueCom: Tenk dere godt om.

 

Til deg over meg: Du burde skamme deg :D Ventelo har aldri vært noe å skryte over.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar
Jeg fikk også problemer etter Ventelo kom på banen. Hadde tidligere Catch, som kjøpte opp BlueCom, og får å så bli kjøpt opp av Ventelo Norge.

 

Jeg har anbefalt CATCH til alle jeg kjenner, før det ble oppkjøpt av Ventelo. Da var linjene superstabile, pingen var lav, og alt var fryd og gammen. Support fikk man på under 3 min.

 

Men etter Ventelo overtok, er det blitt et helvete. (Sorry språkbruket).

Support kan man få på under 20 minutter, men da er man heldig.

 

Jeg opplever også at trofaste kunder ikke blir tatt seriøst.

 

Jeg sier bare: Forvel Ventelo Norge. Håper dere blir kjøpt opp av en mer SERIØS leverandør en dere. :tease: Hadde jeg hatt penger hadde jeg gjort det.

 

Til dere som skal vurdere Ventelo BlueCom: Tenk dere godt om.

 

Til deg over meg: Du burde skamme deg :D Ventelo har aldri vært noe å skryte over.

6525281[/snapback]

Jeg er ikke helt enig med deg, du forklarer det som om det er ventelo som har skylden for dette, men sannheten er dette er begge sin feil. Som jeg nevnte ovenfor så har begge selskapene vært kjent som noen av de bedre innenfor markedet, for øyeblikket så er de ikke verdt 5 flate øre for meg.

 

Som bedriftskunde så har jeg opplevd ventelo som den beste leverandøren noensinne, før sammenslåingen. Jeg har hatt over 30 bestillinger, alt har gått som det skal. Om det har oppstått feil, så har de stort sett vært ordnet på pletten. Ventetid på telefon-supporten var ofte på under 1 minutt, og kompetansen på den andre enden har tilfredstilt.

 

Skylden er på begge sin side, begge har vært bra, nå er "begge" dårlige. :cry:

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Husk at det er streik... og vi skal være glad for at vi fortsjatt er på nett. Snart trapper de opp streiken og ramler nette ned da tror jeg det går langgggggg tid før det er oppe og går igjen...

Og snart blir det total lockut som kan føre til at vi får store problemer med nette samt at det er ferie for de som er igjen... altså kraftig ubemannet...

Lenke til kommentar

Byttet nettop fra Ventelo\ bluecom

 

Det var 3 mnd oppsigelse tid!! det er nå over en mnd siden linjen skulle vært sperret og jeg skulle hatt en retur lapp på modemet deres. (linjen er fremmdeles åpen)

 

Jeg får ikke tak i dem på e-mail (sent rundt 4 mail ang dette) når jeg prøver å ringe dem er det laaange køer der en tlf svarer skylder på at faktura akkurat er sent ut hver gang.

 

Ventelo :thumbdown: , uten tvil

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...