Gå til innhold

"Satanrock" - Hva mener du om denne typen musikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No ville eg ikkje satt Dimmu Borgir sin musikk som pryd eksempelet på satanrock. Men folk må jo få kvine om det de vil i likhet med artister som synger om fryd & gammen, horer & pimps etc.

 

Personlig liker eg denne musikken, har mye god energi i seg. Men eg tar avstand fra handlinger som kikrebrenning etc. Eg skjønner jo også at noen bare syns det er bråk og leven. På samme måte som eg finner rap og hip-hop som eveig gnål og mas. Men smaken er jo heldigvis forskjellig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tydeligvis mener han:Hva mener du om Satanrock( = Black metal) og death metal. Altså begge sjangrene.

 

Jeg synes at det er to sjangre som er fyllt med fantastisk mye dritt, men har noen fantastiske band innimellom, men det er ikke mange for å presisere det.

 

Edit:

Black metal = Venom, Darkthrone, Burzum, og Satyricon

Death metal = Cannibal Corpse, Cryptopsy, Six Feet Under, og Nile

 

Eksempel på Black Metal

 

Eksempel på Death Metal

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

For meg er det egentlig helt chill, så lenge det ikke er super knuse lyder og skrike helt sinnsykt opplegg. Jeg er hip-hop hode, men jeg digger all type musikk...ser ikke på satanrock som en negativ greie, men jeg er kanskje mer kommers på metal fronten, værtfall i forhold til mange andre metal huer, men sånn blir det jo lett.

 

Tjohei :)

Lenke til kommentar
Er generelt lite glad i musikk der vokalen stort sett er brøl du må lese teksten for å tyde. Tekstane er eg heller ikkje så imponert over, blodige horer og satan som plyndrer...:shrug:

6463510[/snapback]

 

Hvilken sang er det?

Da må du sjekke ut litt flere sanger. Er mange BM artister som har roen på låtskrivingen.

Selv er jeg BM-hode nummer 1:P Vanskelig å beskrive hvorfor jeg liker det. Er i det siste blitt veldig interessert i de mer undergrunnspregede bandene, sånn som Urfaust, Moonblood, Gaahlskagg osv. Som så mange andre begynte jeg å høre på dimmu borgir. Jeg syntes det var fælt de første gangene jeg hørte det, var bare bråk i mine ører. Men jeg hørte litt på det for det var litt fascinerende, veldig annerledes enn noe jeg noensinne hadde hørt, og i tillegg var de norske:P Så fikk jeg en cd av min tante og jeg begynte å sjekke ut andre band. Ble sakte med sikkert mer ekstrem i smaken :innocent: Som trommisen i Mayhem (Hellhammer)(?) sa " Black metal er som opera. Du må trene øre ditt til å like det. Må høre etter de rette tingene."

 

Dette er ikke ordrett da, lenge siden jeg så intervjuet.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Hvis det er satanister som lager musikken, så må jeg si satanister er jævli flink til å lage musikk.

Tror de fleste Black metal bandene har et "satan" image, men er ikke noen troende satanister.

Det å synge om blod, mord og anti religiøse ting gjør deg ikke til en satanist.

Selv tror jeg ikke noen av de bandene er satanister før de går ut å sier det.

 

Og vær så snill ikke kall det satanrock. det er jo ikke rock engang.

 

Må bare si at Black Sabbath ble anklaget for satandyrkelse, hør på sangene dems, idag synes vi ikke akkurat det er så ekstremt.

Lenke til kommentar

Men jeg lurer egentlig på hvor alle disse satanistiske bandene er, jeg hører på rimelig mye black metal, og ingen av de har medlemmer som er "satanister", i satanister mener jeg hva menigmann ligger i betydningen, altså en bloddrikkende jomfruofrende kar som dyrker satan, dyret selv. Men er en del som følger satanistiske leveregler, men de er rimelig normale, så hvorfor folk skal ha problemer med det skjønner jeg ikke. Og denne posten viser enda engang hvilke fordommer har til black metal. " blodige horer og satan som plyndrer" har du noengang lest black metal tekster? Jeg hører på veldig mye forskjellig, alt fra punk, til rock, til svartmetall til elektronika til klassisk, og favoritt tekstene mine tilhører Incubus og generelt alt som Fenriz av Darkthrone har skrevet.

 

Så herre jemini, slutt og ha så forferdelig mye fordommer. Regner med at de fleste her skjønner at black metal band ikke skriver tekster om å drikke blod, rappere skriver ikke generelt tekster om hvor mye bling de har, og emo band skriver ikke tekster utelukkende om hvor mye de kutter seg daglig. Åpn gluggene og begynn å tenk.

 

Edit:Stakan: Hellhammer ja. Og er faktisk mye rett i det sitatet,

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Dette blir jo som å skrive hva syntes du om "narkomusikk" eller trance?

fordommer hjelper ingen. Selv hører jeg mest på metal/rock fra foo fighters til meshuggah. men har ingen problemer med rap/techno osv.

Burde vite mer om en sjanger/band før man skriver om musikk man ikke hører på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...