Gå til innhold

Ny spillpc til ca 9k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal hjelpe en kamerat med kjøp av ny PC. Budsjettet hans ligger på 8-9k. Jeg har satt opp et forslag her, og lurer på om det er noe jeg burde endre på? Og hva jeg eventuelt kan kutte på for å komme under 9k.

 

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... problemt ditt er at de fleste hovedkort som støtter Conroe også er dyrere enn det du har satt opp. Så Du bør kanskje vurdere å bygge et AM2 system med kanskje en X2 3800+ prossessor (etter prisene har sunket når Conroe slippes). Neste plassen du kan spare litt penger er med å gå for f.eks. et 7600gt i steden for 7900gt...

Alt dette vil seff gå ut over ytelsen, men det vil få prisen ned i det budsjettet du har.

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Vel... problemt ditt er at de fleste hovedkort som støtter Conroe også er dyrere enn det du har satt opp. Så Du bør kanskje vurdere å bygge et AM2 system med kanskje en X2 3800+ prossessor (etter prisene har sunket når Conroe slippes).

6461689[/snapback]

Jeg bytta til E6300 jeg :) Men hvordan vil ytelsesforskjellen være mellom Core 2 Duo E6300 og X2 3800+ da?

 

BTW, kan noen finne et hovedkort som fungerer med Conroe til meg? :innocent: Intel er ikke min sterkeste side :tease:

Lenke til kommentar

Ta en titt på Conroe tråden på CPU forumet, på første siden der lærer du alt du trenger

å lære om Conroe :) Det er noen hovedkort av brikkesett 975X som støtter Conroe, og alle 965 brikkesettene støtter Conroe... Så der har du utgangspunktet.

 

Er rimelig sikker på at Conroe E6300 vil yte bedre en 3800+, uten at jeg har sett noen tester på dette... så ingen garantier.

Men Conroe har også vist seg å være meget klokkevennlig, til og med på luft :D

(Men det er jo 3800+ også...)

 

Jeg er flink til å forvirre... hehe

 

Men gå for Conroe E6300, og jeg er sikker på at du ikke vil bli skuffet :cool:

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

Da lærte jeg litt om Intel-hovedkort også :D Kjekt til jeg skal ha meg ny PC til rundt juletider ;)

 

Nå har jeg bytta ut HK, men veit ikke om jeg kanskje skulle ha byttet til et litt billigere ett..? Veit ikke helt om kameraten min har bruk for SLi :hmm:

Men hva vil gi den beste ytelsen i spill av dette: 7600gt og 2GB ram eller 7900gt og 1GB ram? Jeg vil da tro at det siste gir best ytelse. :whistle:

 

Takker for alle svar! :thumbup:

 

Edit: La til link...

Endret av Sing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...