Gå til innhold

Støvsugeren tok L


Anbefalte innlegg

Jeg fant ut idag at det ikke er særlig genialt å støvsuge tastaturet. Det viser seg at tastene løsner og forsvinner inn i støvsugeren. Nå er L tasten borte vekk, har gått gjennom posen (fryktelig jobb), men uten resultat.

 

Det er snakk om en Dell Laptop, 4-5 år gammel.

Er det noen som har peiling på om det er mulig å få tak i en erstatningstast? Er disse tastene på laptopene standardvare, eller må det spesialbestilles for min modell?

Endret av Bond007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde klare å finne tasten i støvsugerposen hvis du er grundig nok!

6459217[/snapback]

 

Hehe...tror ikke du vet hva du snakker om :D

 

Støvsugerposen var nesten helt full, jeg har gått gjennom posen 2 ganger, tro meg på at det IKKE var noe hyggelig opplevelse. :thumbdown: Støv, dritt, hår var komprimert til en ufyselig masse. Ved minste berøring ble det sendt en sky av finmasket støv rett i ansiktet på meg.

Fyameg.

 

Tastene er veldig små og tynne på laptoper. Mulig tasten ligger et annet sted i støvsugersysemet...ikke vet jeg. Men jeg orker ikke lete lenger.

Lenke til kommentar
Tror ikke det

6456388[/snapback]

 

Tviler på at du får kjøpt en og en tast som reservedel.

Har byttet noen slike og de koster ikke all verden som komplett reservedel.

6459132[/snapback]

 

Jeg tror det vil bli ganske så dyrt å bestille et nytt kompett tastesett fra Dell. Tror ikke det blir aktuelt.

 

Får være på utkikk etter en gammel defekt pc. Som sagt, laptopen er 4-5 år gammel, så det må være mulig å få tak i noen reservedeler.

Lenke til kommentar

Eg trur faktisk ikkje at prisen på eit nytt tastatur er så avskrekkende uten at eg tør sei det heilt sikkert.

 

Kjøpte nettopp eit nytt tastatur til min Toshiba Tecra 9100 som er ca 4 år gammel for 260kr inkl/moms. Kan være Dell er dyrere, men dei ligger nok kansje rundt det samme + frakt.

 

Ta ein telefon til Dell på 67116882, så får du fort vite prisen. Ha service taggen på laptopen tilgjeneleg når du ringer for raskere service.

Lenke til kommentar
Du burde klare å finne tasten i støvsugerposen hvis du er grundig nok!

6459217[/snapback]

 

Hehe...tror ikke du vet hva du snakker om :D

 

Støvsugerposen var nesten helt full, jeg har gått gjennom posen 2 ganger, tro meg på at det IKKE var noe hyggelig opplevelse. :thumbdown: Støv, dritt, hår var komprimert til en ufyselig masse. Ved minste berøring ble det sendt en sky av finmasket støv rett i ansiktet på meg.

Fyameg.

 

Tastene er veldig små og tynne på laptoper. Mulig tasten ligger et annet sted i støvsugersysemet...ikke vet jeg. Men jeg orker ikke lete lenger.

6459336[/snapback]

Fyll posen med vann. Da er det ikke noe problem med støv. Du kan også vaske bort støv ol. Tenk deg at du er en gullgraver, og skal vaske ut gull med vaskepannen. Når dritten er borte ligger gullet tilbake. :p

Lenke til kommentar

OMG; er det noen som virkelig heter "L" Genialt! :-D

 

Tilbake til topicen: Det som kommer inn i posen vil som regel ligge øverst i posen også....Så hvis du har mikset rundt i posen og blandet så blir det jo litt vanskelig å finne. Men jeg ville ha tatt en bit fra en plastikk presenning, gått ut i sola, strødd hele posens inhold utover plastiken.

 

du finner den nok...

 

Frankie

Lenke til kommentar
Som en midlertidig løsning kan du ta en av de andre tastene som du nesten ikke bruker og sette den på "L" sin plass.

6459353[/snapback]

 

Ja, jeg har lånt Æ.

6459359[/snapback]

 

Da er du ikke nordfra :tease:

 

Over til tasten og støvsugeren.. Du kan ha en liten ansamling av hår og dritt i slangen som tasten har hektet seg i.. Skaff deg en lang pinne å stake med om du ikke har tilgang på endoskop ;) Bare spør på det lokale sykehuset, de er sikkert mer en glad til for å hjelpe deg til å probe støvslugerslangen. Mens du er der, stikk innom radiologisk med støvsugerposen og ta et røntgenbilde.

Personlig ville jeg fulgt frank_jarles råd om å gjennomgå posens innhold systematisk. Har selv mistet skruer og mye rart inn i støvsugeren, så jeg vet hvor vanskelig det er å finne i en pose.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...