Gå til innhold

den tøffe Metalcore tråden :P


Haarvekst

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne er lagd før, men i så fall så bare slett den!

 

 

Hardcore tråden! dette er rock hardcore... ikke no techno shit!

plis, ikke no whining om hvor forferdelig dårli eller at det er emo!

 

Når jeg sier hardcore mener jeg alt fra from autumn to ashes til bleeding tHrough....

 

Noen som hører på hardcore i det hele tatt? :cool:

(begynner bare diskusjonen)

Endret av Haarvekst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hardcore som i punk hardcore? Eller? Hvis det er det kan jeg ikke se at noen kan trekke paraleller med emo. Liker veldig godt endel punk band som kjører i banen punk/hardcore, men er ikke noe spesielt inne i sjangeren, noe å anbefale?

 

Vil selv anbefale hardcore bandet AntiBatong

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Jeg hører på to Hardcore-aktige band, nemlig Killswitch Engage og Chimaira.

6432176[/snapback]

Chimaria er ikke hardcore, mye mer brutalt enn Killswitch, As i lay dying osv. Det er ny Amerikansk metal!

6433127[/snapback]

Samma dritten bare med visse modifikasjoner.

Lenke til kommentar

Godt gjort at ingen har nevnt et eneste hardcoreband i en tråd om hardcore. Jeg liker band som Youth Of Today, Gorilla Biscuits, Minor Threat, Raised Fist (tidlig), Refused (tidlig), 59 Times The Pain (tidlig), Breach (tidlig - begynner man å se et mønster?), Negative FX, Kill Your Idols, Negative Approach, Western Waste, Skare Tactic og Down To Nothing.

Lenke til kommentar

Ok...

mye forvirring her..

En standar oppskrift på en hardcore sang... er skriking i versane å litt fløtepus i refregane... bleeding through gjør dette på mange av sangane sine... mange hardcore band som ikke gjør d å da :p

 

 

Godt gjort at ingen har nevnt et eneste hardcoreband i en tråd om hardcore. Jeg liker band som Youth Of Today, Gorilla Biscuits, Minor Threat, Raised Fist (tidlig), Refused (tidlig), 59 Times The Pain (tidlig), Breach (tidlig - begynner man å se et mønster?), Negative FX, Kill Your Idols, Negative Approach, Western Waste, Skare Tactic og Down To Nothing.

 

har dessvere ikke hørt om noen av disse bandane :S

kan jo sjekke de ut :p:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er en nyttesløs tråd hvis ikke du spesiferer hvilken type hardcore det er snakk om.

 

Eksempler på hardcore sjangerene:

 

Hardcore punk

Hardcore Emo,

Melodic hardcore

Post-hardcore

 

Hardcore punk er etter min mening det som er Hardcore, da de andre blir feil. Post hardcore er jo band som har utviklet seg fra hardcore, så da er det naturligvis ikke hardcore lenger. Melodisk hardcore er da hardcore(som er hardere versjon av punk rock) som er blitt mindre hardt? da blir det vel punk rock igjen da? Og Hardcore Emo er tull, tøys,tant og fjas.

 

OG... Metalcore er ikke hardcore, Hardcore er ikke metall.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Og Hardcore Emo er tull, tøys,tant og fjas.

6435046[/snapback]

 

haha, den var god.. noen er litt feilinformert. Emo er kort for Emotional hardcore (noe jeg er ganske lei av å poengtere, men akk ja). skal det da liksom være "Hardcore Emotional Hardcore"?

 

forøvrig er emo det samme som post hardcore, så både emo og post hardcore er fremdeles hardcore.

 

men ja, genre wars gjør hele greia litt unødvendig komplisert, noe som er grunnen til at kidsa sier kun hardcore/punk rock for å dekke over hele sullamitten. det går rett og slett akkurat på det samma.

 

siden jeg tydligvis er i det gode hjørnet i dag(?), så hiver jeg med et par myspacelinker

 

pg.99

funeral diner

kaospilot

 

det skal være relativt enkelt å rulle opp andre band utifra friendslista til banda over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...