Gå til innhold

Doom/Stoner-musikktråden


Supernaut_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som allerede liker High On Fire, skulle man tro Sleep var verdt å sjekke ut? De andre medlemmene i Sleep dannet jo også etterhvert Om.

6423279[/snapback]

 

Sleep er herlig, men trenger tid. Samme med Om.

 

Denne anbefales sterkt.

 

dopesmokercover5sl.jpg

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Her er et album som har hos meg vokst til ihvertfall en av top3 album all time.

 

70.jpg

 

Tracklist

1. "Vinium Sabbathi" – 3:06

2. "Funeralopolis" – 8:43

3. "Weird Tales" – 15:04

 

I. "Electric Frost"

II. "Golgotha"

III. "Altar of Melektaus"

 

4. "Barbarian" – 6:29

5. "I, The Witchfinder" – 11:04

6. "The Hills Have Eyes" – 0:46

7. "We Hate You" – 5:08

8. "Dopethrone" – 20:48

9. "Mind Transferral" – 14:54 (re-release only)

 

Får det første, så er ikke dette et album som skal høres på no pjuskete pchøytalere el headset. Nå i helga satt vi noen stykker i et hus litt unna folk med et anlegg til rundt 11k. Vi sank ned i sofaen, å satt på cden. Og det var helt enormt, finner du noe tyngere musikk en detta skal du få et godt dask på stumpen. Mye av sangene har endel elementer i musikk som får hjernen til å "space" helt ut.

Det er fin varisjon i plata, den kunne dog vært kutta ned litt for folk som ikke tar seg tid til å få hørt.

 

Dere kan lese mer om bandet her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_Wizard

De har gitt ut flere album men detta regens som å være det beste.

 

Nuclear warheads ready to strike

This world is so fucked, let's end it tonight !

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar

Får prøve med et nytt band.

 

Om

Om er et band som kun består av to medlemmer, disse har begge spilt i et band som heter Sleep. Denne musikken består kun av trommer, bass, og vokal. Dette er ikke no tung musikk, tvert imot. Det er veldig avslappene, særlig bassinga er veldig nydlig.

 

Om betyr:

``Om`` is a rhythmic ritual word that Hindus use and repeat for a long time when getting in trance mental states.

 

 

Her et bilde av coveret på først skiva.

 

om.jpg

 

Her er bilde av coveret til andre skiva+ en sample.

 

om.jpg

 

Om- At Giza

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bump-O-Rama!!

 

Den 29. kommer debutalbumet til Ahab. Plata heter "The Call of the Wretched Sea". Bestilte fra Napalm Records her om dagen, og jammen fikk jeg ikke plata allerede i dag gitt. Uanz, dette her er ÅRETS doom-utgivelse! Blyyyytung seig og deilig funeral doom som dreier seg om Moby Dick, en av mine favorittbøker, og med en helt vidunderlig produksjon i tillegg. Nesten så jeg kjenner smak av saltvann her. Mørkt, klamt, kaldt og vått...og like truende, ondt og jævlig som Moby Dick selv.

 

Ahab_Cover.jpg

 

Mp3: Old Thunder (sample)

 

http://www.ahab-doom.de

 

NAUTISK FUNERAL DOOM :love:

Lenke til kommentar

Ahab fortsatt på sendspace? Ny pc serru, har fått lønn nå så den skal vell bestilles uansett.

 

btw noen utdrag fra noen reveiws fra Electric Wizard- Dopethrone. Ja, sikkert lei av maset mitt nå men det desidert en av verdens feiteste skiver. Ihvertfall mitt favoritt album.

 

How do you review one of the best records you've ever heard? That is the challenge that Dopethrone has presented me with.

Sean Palmerston

 

Dopethrone is definitely the best Wizard to date. Very developed and heavy tuned down doom blues all the way through.

robwrong

 

This isn't a record, it's a fucking monument, an obelisk. A GIGANTIC HEAVY THING.

Jam8

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Aiai, hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før? Når det kommer til disse sjangrene er det så utrolig mye fett. Regner med at dere som liker doom/stoner/sludge også overlever litt fuzz. Nå har jeg falt for Hermano i det siste, særlig Dare I Say albumet er helt overlegent. Astroqueen, Cowboys And Aliens, Bigelf, Truckfigthers, Pawnshop og Thulsa Doom er noe verdt å sjekke ut for folk her. Har ingen samples på dette, men får håpe det går bra alikevel. Satser på at noen svarer nå, hvis ikke så er det jo masse grupper på last.fm, sjekk ut "ganja lasagna" hvor det er mange norske folk i hvert fall.

Lenke til kommentar
Her er et album som har hos meg vokst til ihvertfall en av top3 album all time.

 

Dere kan lese mer om bandet her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_Wizard

 

6548178[/snapback]

 

Stilig plate det der ja. En slags esktremt lavtempo Sabbath tilsatt erketypiske elementer fra space rock a la Pink Floyd.

 

Og med ekstrem bass, høy forvrenging samt syrevokal som er lagt langt bak i miksen.

 

Musikk man kan bli ruset av i edru tilstand det der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...