Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen favoritter når det gjelder billigwhisky? Selv har jeg bare erfaring med johnnie walker red label, som passer bra på nachspiel og koster ikke mer enn 340 kr.

 

EDIT: Ja, og Ballantine's Finest da, til 472kr for én liter, tilsvarende 330 for en vanlig 0,7l.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg lest gjennom hele 60 sider med whiskyprat, og har lært enormt mye! :) Jeg er nybegynner, og har notert meg ned noen jeg er nysgjerrig på, og som jeg har planer om å teste. Er ikke redd for røyksmaken, så jeg gleder meg til å teste ut noen Islay. Har også hatt planer om å kjøpe den japanske Yamazakien en stund, og ble litt "lettet" da jeg så at den har falt i smak hos noen av dere :)

 

Et spørsmål: Har en Elements of Islay Ar2, som jeg kjøpte av ren nysgjerrighet på Whisky und Sigar i Berlin et sted. Vel, delvis av nysgjerrighet, og delvis pga en sjarmerende whisky-elsker på ca 60 ;) Er det noen som har smakt denne? Hvordan vil dere beskrive smaken? Har ikke åpnet den enda, men er glad jeg ventet, for nå må jeg jo smake den i et skikkelig glass, i følge dere, og ikke i et.... fomle-glass, eller hva pokker det het :)

Lenke til kommentar

Bare ikke gå i "luksusfellen" og kjøp masse dyr whiskey også liker du ingen av dem..det har jeg gjort et par ganger. Også står det 3 3/4 fulle flasker i skapet i 3 år etterpå. Må nesten smake selv og finne ut hva man liker, kan ikke lese deg til hva du kommer til å like.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vel, grunnen til at jeg spurte om akkurat denne er at den prismessig er ganske så fin. Finner i hvert fall ikke mange andre single malt til ~380kr.

 

Men med mindre noen har store innvendinger tror jeg at jeg tester denne. Hvis det skulle være helt feil har jeg i det minste ei flaske å by gjester på :)

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Bare ikke gå i "luksusfellen" og kjøp masse dyr whiskey også liker du ingen av dem..det har jeg gjort et par ganger. Også står det 3 3/4 fulle flasker i skapet i 3 år etterpå. Må nesten smake selv og finne ut hva man liker, kan ikke lese deg til hva du kommer til å like.

 

Har aldri funnet en whisky jeg ikke kan drikke(alstå single malt,)

Mye farligere å drikke blends for å tro at man ikke liker whisky for blends smaker dritt

Lenke til kommentar

Har aldri funnet en whisky jeg ikke kan drikke(alstå single malt,)

Helt enig der. Kjøper man en singelmalt så er man sannsynligvis garantert at det er en god whisky. Selv om det ikke er helt "min type" så drikker jeg den med glede. Det er ikke så store sjansespill slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

 

Denne har en alkoholprosent på 60.5, så den var skarp. Gjorde som flere har anbefalt her inne, puttet oppi en t-skje med vann, og brukte selvsagt tulipanglass. Jeg er ikke i stand til å beskrive smaken slik at alle forstår, men den var mildt sagt RAUS!

 

Jeg har tidligere smakt Laphroig, og likte den veldig godt, men Ar2 hadde ikke så mye røyksmak som den. (Er vel den eneste single malten jeg kan sammenligne med). Når det er sagt, så har jeg ikke prøvd å drikke Laphroig med tulipanglass, ikke vanndråper, og heller ikke med den samme tålmodigheten.

 

Den første slurken med Ar2 var sprek, da hadde glasset hvilt i 3 minutter. Etter 5 min var den mildere. Etter 20 min var den perfekt. Mild, nesten litt søtlig, men ikke søt... merkelig, det der. Jeg kan ikke si annet enn at den var god. Hadde fremdeles vært spennende å høre en skikkelig review :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...