Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Nippet til min nyinnkjøpte Chivas Regal 12 i går, mens jeg så Richard, James og Jeremy streve med en selvbygget bil i Mongolia. Fungerte perfekt ? smakte veldig bra.

Husker faren min pleide å dra med seg en slik på tax-free når jeg var liten og vi var på ferie - han hadde bestandig et litt "nå har jeg vunnet i tipping" uttrykk i trynet når det skjedde. Så fikk jeg noen kommentarer om at dette var noe av det bedre, til og med Frank Sinatra slurpet i seg dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Skogslik said:

Noen av dem som stikker seg ut?

Mange som ville ha Springbank og Longrow, men køsystemet var som vanlig gnøkka og mange gikk glipp av det de ville ha.

Seriøst, polets web- og appløsninger suger svett hestkuk.

Nuvel, in other news: I går spilte vi inn to nye episoder av MaltPrat, begge med Ivar Aarseth som gjest (president i Norsk MaltWhiskyLag). Tema var Balvenie, og norske destillerier.

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Skogslik said:

Talisker 10

La meg si at jeg elsker Talisker 10. Men hver gang jeg smaker den så er det en del av meg som sier "Du kunne ha hatt Laphroaig 10 isteden"... 

Den delen av meg som mener man skal diversifisere og sette pris på mangfoldet protesterer villt, men likevel... skal man først gå for salt, sjø og røyk så er det Laphroaig som gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (4 minutter siden):

La meg si at jeg elsker Talisker 10. Men hver gang jeg smaker den så er det en del av meg som sier "Du kunne ha hatt Laphroaig 10 isteden"... 

Den delen av meg som mener man skal diversifisere og sette pris på mangfoldet protesterer villt, men likevel... skal man først gå for salt, sjø og røyk så er det Laphroaig som gjelder.

Helt klart!

Talisker er litt mer ''middels''
Har Laphroaig også her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok med meg en halv Laphroaig 10.

Fint å styrke nervene i disse urolige tider.

Denne Laphroaig var jo nervemedisin før krigen under forbudstiden/depresjonen.

Og rart hvor mange som fikk dårlige nerver da... Omsetningen gikk nok greit tross forbudstid.

I Norge var det Bache tre kors som var medisin på resept. Og den Cognac selges fortsatt i tradisjon...

 

 

15841007824411238762840747370067.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De siste ukers hendelser har fått meg til å reflektere over hva som virkelig betyr noe her i verden.

Jeg mener ikke å trivialisere korona og de konsekvenser den får for de som er direkte berørt og samfunnet som helhet, men jeg føler det allerede nå er viktig å legge en slagplan om den dagen skulle komme da samfunnet og sivilisasjonen står foran noe som truer dens eksistens.

Om den dagen kommer, så vil jeg oppfordre alle til å flokke til Isle of Islay og gjøre det de kan for at Laphroaig kan fortsette å produsere så nært optimalt som mulig. 

I en slik situasjon så tror jeg vi alle kan være enige om at noe av det viktigste vil være å bevare det ypperste av hva menneskeheten har klart å frembringe gjennom sin historie.

Spoiler

ySqZKjWA8xM18TF5kFzsV_mP1enbvxbkpdEyZlKS

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...