Gå til innhold

Grunnleggende guide til Radioheads album


Sondre^^

Hvilket album liker du best?  

84 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Pablo Honey
      1
    • The Bends
      12
    • OK Computer
      27
    • Kid A
      23
    • Amnesiac
      6
    • Hail to the Thief
      1
    • In Rainbows
      15


Anbefalte innlegg

Sannelig ikke lett dette her:

 

1. The Bends

2. OK Computer

3. Amnesiac

4. Kid A

5. In Rainbows

6. Hail to the Thief

7. Pablo Honey

 

Hrm, nei altså, dette blir jo bare tull. De 5 øverste plassene vil rotere litt etter hvilket humør jeg er i. Dessuten er jo f.eks The Bends og Kid A såpass forskjellig, at det blir som å rangere en pose med chips mot en skål med jordbær. Hvert til sin tid.

 

6. og 7. plass er rimelig grei. Hail to the Thief er bra, men ikke så bra som de 5 over...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Fy faen så bra In Rainbows er, eg har ikkje ord. Anbefaler ellers

: "A film with Radiohead in it made for New Year's Eve, 2007. Features every song on their new album IN RAINBOWS, the "physical manifestation" out now in stores."

 

Eg har berre høyrt på Radiohead i nokre månader, byrja med OK Computer, så In Rainbows. Deretter balla det på seg. Har høyrt mykje på alle albumene, men definitivt mest på In Rainbows, det er eit mesterverk utan sidestykke. Det er ikkje noko eg vil rangere opp mot dei andre albumene, det er ganske særegent.

 

Var litt overraska når eg såg ein musikkvideo frå eit tidleg album der Radiohead og ikkje minst Yorke hadde ein heilt anna stil. Kvitt hår og greier. Dagens stil er definitivt betre.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvis jeg måtte rangert albumene, fra sterkest til svakest;

 

Amnesiac

Kid A

OK Computer

In Rainbows

Hail to The Thief

The Bends

Pablo Honey

 

Klarer ikke helt å vurdere I Might Be Wrong som et album, så det får stå på siden. Men absolutt en fantastisk samling med låter, og True Love Waits + Like Spinning Plates trekker opp.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Capitol har gitt ut mye interessant Radiohead-materiale etter at de forlot plateselskapet - til glede for alle blodfans. Bl.a. har de gitt ut 12 vinylsingler. Og selvsagt måtte jeg bestille dem.

 

Fikk dem i posten forleden, og det er mange godbiter å velge blant b-sidene. Jeg kan nevne låten "Lull" (b-side på "Karma Police"-singelen), som etter min mening definitivt er verdt å høre på.

 

Mitt favorittalbum er for øvrig "The Bends", med "OK Computer" på en god andreplass. Når det gjelder "Kid A" og "Amnesiac", så ble jeg veldig skuffet etter første gangs lytting, pga. all den eksperimentelle musikken. Men etter hvert som jeg hørte mer og mer på dem, så oppdaget jeg skjulte perler, som f.eks. "How To Disappear Completely", som er en av Radioheads aller beste låter.

 

Men nå skal jeg høre litt på "The King Of Limbs". Har ikke hørt så mye på det ennå. Vil gjerne høre hva andre synes om det.

Lenke til kommentar

Mangler fortsatt å høre mange av b-sidene til Radiohead. Tippper jeg heller kommer til å kjøpe 2CD+DVD-versjonene av albumene, hvor jeg får alt i én pakke. Vet at The Bends og OK Computer skal ha mange gode b-sider.

 

Angående The King of Limbs er nok meningene fortsatt ganske delte. Kan ikke si annet enn at jeg er litt skuffet selv, men når jeg setter meg ned og hører gjennom den, kan jeg ikke si den er dårlig heller. Spesielt andre halvdel av plata er veldig bra, og gjør skiva en verdig Radiohead-skive. Krever bare en del gjennomlyttinger! :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan virkelig anbefale disse deluxe-utgavene med 2CD+DVD, som også er en del av Capitols utgivelsesprogram etter at Radiohead forlot selskapet. Jeg mener å huske at jeg leste et sted at Yorke er veldig misfornøyd med at Capitol utnytter Radiohead-fansen på denne måten. Men jeg må si meg veldig uenig med ham der.

 

Håper at også "In Rainbows" og "The King Of Limbs" kommer ut i slike utgaver etter hvert, men det er nok lite sannsynlig, etter som Capitol ikke lenger styrer skuta.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...