Gå til innhold

Grunnleggende guide til Radioheads album


Sondre^^

Hvilket album liker du best?  

84 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Pablo Honey
      1
    • The Bends
      12
    • OK Computer
      27
    • Kid A
      23
    • Amnesiac
      6
    • Hail to the Thief
      1
    • In Rainbows
      15


Anbefalte innlegg

9/10 til The Bends og 10/10 til OK Computer, når du skriver at "jeg mener allikevel ikke [OK Computer] overgår The Bends"? Hm :)

 

Ellers en fin guide til et veldig bra band. Jeg synes nok at Radiohead har gått seg ørlite vill i elektronika-jungelen, men ser likevel fram til deres neste album.

 

Kid A er min favoritt, forøvrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9/10 til The Bends og 10/10 til OK

Ellers en fin guide til et veldig bra band. Jeg synes nok at Radiohead har gått seg ørlite vill i elektronika-jungelen, men ser likevel fram til deres neste album.

8963132[/snapback]

Naaja, kanskje Hail to the Thief markerer en overgang til rocken igjen.

 

Er forsaavidt enig i det du sier om Kid A. :thumbup:

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Dere må sjekke ut Brad Mehldau sin versjon av Paranoid Android.

 

Brad Mehldau er en jazzpianist som har en 20 minutters lang improvisasjon over Paranoid Android. En meget god og verdig tolkning.

 

Man finner denne tolkningen på Brad Mehldau - Live in Tokyo. Det ligger en sample på last.fm.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Det skal ikke være mulig. Her skrev jeg et LANGT innlegg som jeg utrolig nok fikk krysset ut. Makan.

 

Vel. Det nye albumet er fantastisk imponerende. Da kanskje særlig Nude, Reckoner og Weird Fishes/Arpeggi samt 15 Step og Bodysnatchers som har vokst voldsomt på meg.

 

Jeg stemte OK Computer. Av den grunn at det er det albumet som har betydd mest for meg. Låter som Let Down, Exit Music (For A Film) og, ikke minst, Paranoid Android, de seks minuttene (og 23 sekundene) har virkelig fått meg til å nyte livet, rett og slett.

 

Radiohead passer til alle døgnets timer. Våkner opp med The Bends og sovner til Kid A. Fantastisk.

 

Com Lag inneholder to perler. Gagging Order og Fog (Again) [live]. Det er så vakkert at det gjør vondt. Jeg tror jeg kunne snakket om Radiohead til jeg dåner. Jeg har ikke ord for hvor mye de betyr for meg. Takk for guiden. Håper mange flere får opp øynene for Radiohead.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tracklist For Radiohead: The Best Of:

 

Disc One:

Just

Paranoid Android

Karma Police

Creep

No Surprises

High and Dry

My Iron Lung

There There

Lucky

Optimistic

Fake Plastic Trees

Idioteque

2+2 = 5

The Bends

Pyramid Song

Street Spirit (Fade Out)

Everything In Its Right Place

 

Disc Two:

Airbag

I Might Be Wrong

Go To Sleep

Let Down

Planet Telex

Exit Music (For A Film)

The National Anthem

Knives Out

Talk Show Host

You

Anyone Can Play Guitar

How To Disappear Completely

True Love Waits (live)

 

Dette er visst listen på Radioheads "Best Of"-slipp i juni. Hva mener dere? Savner dere noen låter?

Jeg savner i alle fall Bulletproof...I Wish I Was, Gagging Order og Fog (Again). Men det er klart at man alltid vil savne sine favoritter på en slik plate.

Lenke til kommentar

Kunne godt ha tatt vekk Optimistic, som jeg aldri har likt, og erstattet den med f.eks. The Tourist. Ellers føles det også litt rart å avslutte disc 1 med Everything..., Street Spirit er en mer passende avslutter. Ellers er det vel ikke så mye å si på låtene, kos å lese gjennom titlene og tenke over at det er altfor lenge siden jeg har hørt på Radiohead nå :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

OK Computer.

 

Egentlig kan du starte med Pablo Honey og så ta for deg album etter album ettersom de ble gitt ut. Det må være spennende å følge utviklingen til et band man aldri har hørt før.

 

Hva slags musikk hører du på fra før? Om du liker elektronika vil nok Kid A og Amnesiac passe deg bra.

Om du derimot er rocktypen bør du sjekke The Bends og Pablo Honey.

 

OK Computer passer alle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...