Gå til innhold

Det geniale spillet "Ports of call" på PC


Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Skrevet

POC, Oil Imperium tok mange timer av livet ja, Zeppelin. Monty On The Run. Commando. Til og med Oslo Boers paa c64'en. Gode minner! :-) Men vet da f' om jeg vil proeve dem naa. Funker bedre som minner enn gjenopplevelser tror jeg.

 

-

Per Christian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde POC XXL en times tid (trial period) her for noen dager siden. Ble hekta med en gang igjen! Problemet ligger vel heller i at jeg ikke gidder å betale for å låse opp det gamle spillet der. Hadde det vært gratis eller svinebillig så hadde jeg spilt det. :)

Skrevet (endret)

Spilte "Ports of call" i timesvis sammen med søstern når vi var yngre. Jeg hadde spillet på Amiga 500.

 

O herrrlige nostalgi!

Endret av T-Solberg
Skrevet (endret)

La meg sitere anmeldelsen av Ports of Call 2004 fra PC Gamer:

 

"First invented in 1873 by an enterprising dutch manufacturer, cargo ships are now a very popular means of transporting stuff, including bananas, slaves, nuts, Lego and long-life milk across the world's wetter regions. In 1986, in recognition of this global popularity, German computer game designer Rolf Dieter-Klein decided to make a maritime tycoon game for the Amiga called Ports of Call. Incredibly, 18 years later he's STILL toiling away on the esentially the same project. 2D harbour/iceberg/reef manouvering interludes may now have been superseded by 3D sequences (the top-down option is still there for nostalgics), and a plethora of new ports added. But other than that really naff-all has changed. This continuity is both glad and bad news. It means a whole generation of aspiring Onassises can experience the engrossing satisfaction of starting-out in the mid 70's with a single rust-ridden tramp steamer and, through a combination of canny chartering (the choosing of cargo contracts) and skilled seamanship, end up decades later with an impressive fleet of towering container ships and giant supertankers.

 

Regrettably it also means that the extra features and coats of varnish that Ports of Call undoubtedly needs to compete with the best of today's tycoon games - have not been added. Back in the days when computers generally came with less than 1MB of RAM it may have been acceptable to produce a game without CPU-controlled competition or scenarios, but today it's justifiably considered a bit remiss. Both omissions deprive PoC of sorely-needed singleplayer-focus and staying power. Even the new 3D steerage sections fail to fully fulfill their promise - the lack of harbor traffic, time limits and local character making it very tempting to just cough up for tug assistance.

 

Some of these shortcomings might be adressed in the future free updates (PoC is officially beta-the £27 platinum license buys unlimited access and the promise of a lifetime of improvements) but going by the past rate of progress (18 years since last update), we'll all be ancient mariners before this storm-tossed survivor gets the stern-to-stern modernisation it truly deserves.

 

60% score. 'Ultimately scuppered by its small budget and skeleton crew'

 

http://www.rdklein.com/poc

Endret av Bitex
Skrevet

Ingen vits i å lese 2 år gamle anmeldelser.

Mye av det de skriver som mangler der, finnes nå.

I 2004 var spillet noe helt annet enn det er nå.

Å sammenligne hvordan spillet var for 2 år siden, og i dag, blir bare for dumt.

Skrevet
Ingen vits i å lese 2 år gamle anmeldelser.

Mye av det de skriver som mangler der, finnes nå.

I 2004 var spillet noe helt annet enn det er nå.

Å sammenligne hvordan spillet var for 2 år siden, og i dag, blir bare for dumt.

6326327[/snapback]

EE? hva er det du snakker om?

Det har knapt skjedd noe på to år i spillverdenen, Farcry fra 2003 er fortsatt ett av de beste grafiske spillene enn de som er nå, bare slått av F.E.A.R og Oblivion mener jeg

Skrevet

Samme hva Far Cry og Oblivion er...ser ikke et ord i teksten på websida til Rolf-Dieter Klein om forbedringer siden anmeldelsen. Fortsatt null AI eller datastyrt motstand.

Skrevet (endret)

samma hva POC har blitt til og hva det har mekka og ikke mekka. Hadde ikke Rolf-Dieter Klein gadda og fortsatt og oppdatere POC en smule så hadde dere ikke sittet her og diskutert hva som suger med POC.

Er enig med T-Solberg

O herrrlige nostalgi!

 

For min del syns jeg 3D`en var kjempekul :thumbup: Og la for guds skyld poc få leve så lenge det kan :love:

 

-Fred ut-

Endret av SCV
Skrevet (endret)

Testa Donkey Kong på en NES emulator heromdagen .. :-) Det var spill det..

 

Forresten det var en rapport på gamer.no om et nytt "skips-simulator" -spill !

Her er LINK

Endret av Fjodorgrim
Skrevet (endret)
Ingen vits i å lese 2 år gamle anmeldelser.

Mye av det de skriver som mangler der, finnes nå.

I 2004 var spillet noe helt annet enn det er nå.

Å sammenligne hvordan spillet var for 2 år siden, og i dag, blir bare for dumt.

6326327[/snapback]

EE? hva er det du snakker om?

Det har knapt skjedd noe på to år i spillverdenen, Farcry fra 2003 er fortsatt ett av de beste grafiske spillene enn de som er nå, bare slått av F.E.A.R og Oblivion mener jeg

6326376[/snapback]

 

Nå vet ikke jeg hvorfor du blander Farcry, F.E.A.R og Oblivion inn i PoC.

Men jeg har hatt spillet siden første beta kom ut, for over 2 år siden, og designet på spillet er helt forandra.

Det kom nye ting / oppdateringer ca. 1 gang i uken (noen ganger oftere).

Så det jeg sier er at PoC er MYE forbedra i dag i forhold til hva det var i 2004.

 

Og jo, det er AI (andre båter) i både 2D og 3D simulatorene.

Du kan også spille mot dataen i XXL.

 

 

og Fjodorgrim:

Ship Simulator er ikke i nærheten av en simulator engang.

Jeg har fullversjonen, og det er definitivt det værste båtspillet som noengang er lagd.

Endret av Stealth-
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet deres med retrospilling. Jeg har med jevne mellomrom dratt frem gamle klassikere som jeg fremdeles synst er verdt hvert minutt. Bandit Kings of China, Quest for glory 1,2,3,4. Superfrogger (:D), monkey island, north and south osv osv.

Skrevet (endret)

Dette så 10 ganger bedre ut ja :) Lasta ned demo nå. SPilte gjennom Another World en drøss ganger på Amiga, bare fordi det var et så annerledes og vakkert spill. Som når man kræsjer gjennom taket i badehuset til aliensene. Eller den monumentale scenen når du styrer en gigantisk megatanks og må finne ut de riktige kontrollene for å vinne arenakampen. Dette er også laget av orginalskaperen + oppdatert grafikken til moderne standard..

 

Og ikke minst, sluttscenen, der du rir avgårde i solnedgangen på et merkelig pterodactyl-aktig flyvemonster.

Endret av Bitex
Skrevet
POC, Oil Imperium tok mange timer av livet ja, Zeppelin. Monty On The Run. Commando.  Til og med Oslo Boers paa c64'en. Gode minner! :-) Men vet da f' om jeg vil proeve dem naa. Funker bedre som minner enn gjenopplevelser tror jeg.

 

-

Per Christian

6323077[/snapback]

Oslo børs holdt jeg og en kamerat på en hel sommer, inne hele dagene :blush:

Skrevet

Spilte mye Ports of Call ja på Amiga 500 som yngre. Det var som regel kun i begynnelsen det var artig. Etter noen timer gikk vi fort lei.

 

 

Andre på Amiga som jeg husker navnet på var:

-Rick Dangerous

-Speedball II

-North & South

-warzone

-et slikt varulv spill

-han huleboeren som spiste dinosaurer

 

ÅÅå noen som husker det spillet hvor du fikk oversikten over et verdenskart med 5 land, et i hvert hjørne og et i midten? Du var alltid det i midten. Dermed var det om å gjøre å utslette de andre landene og gå seirende ut av spillet med flest mulig av byene inntakte.

 

Du kunne enten bombe de andre landene for å drepe befolkningen deres eller stjele folk ved hjelp av propaganda. Det var også enkelte random hendelser som skjedde i spillet som feks at Aliens slo seg ned i en av byene dine og dermed økte folketallet og mange flere andre artige saker. Når du vant spillet står karen din og hopper opp og ned på en ellers utbrent og øde verden mens han roper, jeg vant! jeg vant! Når ingen vinner sprenges hele kloden.

 

Vilt artig spill, men hva heter det?

Skrevet (endret)
Spilte mye Ports of Call ja på Amiga 500 som yngre. Det var som regel kun i begynnelsen det var artig. Etter noen timer gikk vi fort lei.

 

 

Andre på Amiga som jeg husker navnet på var:

-Rick Dangerous

-Speedball II

-North & South

-warzone

-et slikt varulv spill

-han huleboeren som spiste dinosaurer

 

ÅÅå noen som husker det spillet hvor du fikk oversikten over et verdenskart med 5 land, et i hvert hjørne og et i midten? Du var alltid det i midten. Dermed var det om å gjøre å utslette de andre landene og gå seirende ut av spillet med flest mulig av byene inntakte.

 

Du kunne enten bombe de andre landene for å drepe befolkningen deres eller stjele folk ved hjelp av propaganda. Det var også enkelte random hendelser som skjedde i spillet som feks at Aliens slo seg ned i en av byene dine og dermed økte folketallet og mange flere andre artige saker. Når du vant spillet står karen din og hopper opp og ned på en ellers utbrent og øde verden mens han roper, jeg vant! jeg vant! Når ingen vinner sprenges hele kloden.

 

Vilt artig spill, men hva heter det?

6333568[/snapback]

 

Det het Nuclear War! :w00t:

 

(edit: en s for mye)

 

http://www.thehouseofgames.net/index.php?t=10&id=49

Endret av KriFos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...