Flippo Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 POC, Oil Imperium tok mange timer av livet ja, Zeppelin. Monty On The Run. Commando. Til og med Oslo Boers paa c64'en. Gode minner! :-) Men vet da f' om jeg vil proeve dem naa. Funker bedre som minner enn gjenopplevelser tror jeg. - Per Christian
Republic3D Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Prøvde POC XXL en times tid (trial period) her for noen dager siden. Ble hekta med en gang igjen! Problemet ligger vel heller i at jeg ikke gidder å betale for å låse opp det gamle spillet der. Hadde det vært gratis eller svinebillig så hadde jeg spilt det.
Bytex Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Tro meg, det er ikke så kult å prøve sånne gamle barndomsspill på nytt. Er nok best å bare ha minnene.
Dr. Mobius Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 (endret) Spilte "Ports of call" i timesvis sammen med søstern når vi var yngre. Jeg hadde spillet på Amiga 500. O herrrlige nostalgi! Endret 17. juni 2006 av T-Solberg
Bytex Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 (endret) La meg sitere anmeldelsen av Ports of Call 2004 fra PC Gamer: "First invented in 1873 by an enterprising dutch manufacturer, cargo ships are now a very popular means of transporting stuff, including bananas, slaves, nuts, Lego and long-life milk across the world's wetter regions. In 1986, in recognition of this global popularity, German computer game designer Rolf Dieter-Klein decided to make a maritime tycoon game for the Amiga called Ports of Call. Incredibly, 18 years later he's STILL toiling away on the esentially the same project. 2D harbour/iceberg/reef manouvering interludes may now have been superseded by 3D sequences (the top-down option is still there for nostalgics), and a plethora of new ports added. But other than that really naff-all has changed. This continuity is both glad and bad news. It means a whole generation of aspiring Onassises can experience the engrossing satisfaction of starting-out in the mid 70's with a single rust-ridden tramp steamer and, through a combination of canny chartering (the choosing of cargo contracts) and skilled seamanship, end up decades later with an impressive fleet of towering container ships and giant supertankers. Regrettably it also means that the extra features and coats of varnish that Ports of Call undoubtedly needs to compete with the best of today's tycoon games - have not been added. Back in the days when computers generally came with less than 1MB of RAM it may have been acceptable to produce a game without CPU-controlled competition or scenarios, but today it's justifiably considered a bit remiss. Both omissions deprive PoC of sorely-needed singleplayer-focus and staying power. Even the new 3D steerage sections fail to fully fulfill their promise - the lack of harbor traffic, time limits and local character making it very tempting to just cough up for tug assistance. Some of these shortcomings might be adressed in the future free updates (PoC is officially beta-the £27 platinum license buys unlimited access and the promise of a lifetime of improvements) but going by the past rate of progress (18 years since last update), we'll all be ancient mariners before this storm-tossed survivor gets the stern-to-stern modernisation it truly deserves. 60% score. 'Ultimately scuppered by its small budget and skeleton crew' http://www.rdklein.com/poc Endret 17. juni 2006 av Bitex
KristianF Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Ingen vits i å lese 2 år gamle anmeldelser. Mye av det de skriver som mangler der, finnes nå. I 2004 var spillet noe helt annet enn det er nå. Å sammenligne hvordan spillet var for 2 år siden, og i dag, blir bare for dumt.
Litejk Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Ingen vits i å lese 2 år gamle anmeldelser.Mye av det de skriver som mangler der, finnes nå. I 2004 var spillet noe helt annet enn det er nå. Å sammenligne hvordan spillet var for 2 år siden, og i dag, blir bare for dumt. 6326327[/snapback] EE? hva er det du snakker om? Det har knapt skjedd noe på to år i spillverdenen, Farcry fra 2003 er fortsatt ett av de beste grafiske spillene enn de som er nå, bare slått av F.E.A.R og Oblivion mener jeg
Bytex Skrevet 17. juni 2006 Skrevet 17. juni 2006 Samme hva Far Cry og Oblivion er...ser ikke et ord i teksten på websida til Rolf-Dieter Klein om forbedringer siden anmeldelsen. Fortsatt null AI eller datastyrt motstand.
SCV Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 (endret) samma hva POC har blitt til og hva det har mekka og ikke mekka. Hadde ikke Rolf-Dieter Klein gadda og fortsatt og oppdatere POC en smule så hadde dere ikke sittet her og diskutert hva som suger med POC. Er enig med T-Solberg O herrrlige nostalgi! For min del syns jeg 3D`en var kjempekul Og la for guds skyld poc få leve så lenge det kan -Fred ut- Endret 18. juni 2006 av SCV
BlastyTrasty Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Tja, retrospilling er ikke så dumt da. I militæret for et par år siden plukka jeg og et par andre frem 'JONES, In the fast lane' hver nattevakt
Fjodorgrim Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Testa Donkey Kong på en NES emulator heromdagen .. :-) Det var spill det.. Forresten det var en rapport på gamer.no om et nytt "skips-simulator" -spill ! Her er LINK Endret 18. juni 2006 av Fjodorgrim
KristianF Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Ingen vits i å lese 2 år gamle anmeldelser.Mye av det de skriver som mangler der, finnes nå. I 2004 var spillet noe helt annet enn det er nå. Å sammenligne hvordan spillet var for 2 år siden, og i dag, blir bare for dumt. 6326327[/snapback] EE? hva er det du snakker om? Det har knapt skjedd noe på to år i spillverdenen, Farcry fra 2003 er fortsatt ett av de beste grafiske spillene enn de som er nå, bare slått av F.E.A.R og Oblivion mener jeg 6326376[/snapback] Nå vet ikke jeg hvorfor du blander Farcry, F.E.A.R og Oblivion inn i PoC. Men jeg har hatt spillet siden første beta kom ut, for over 2 år siden, og designet på spillet er helt forandra. Det kom nye ting / oppdateringer ca. 1 gang i uken (noen ganger oftere). Så det jeg sier er at PoC er MYE forbedra i dag i forhold til hva det var i 2004. Og jo, det er AI (andre båter) i både 2D og 3D simulatorene. Du kan også spille mot dataen i XXL. og Fjodorgrim: Ship Simulator er ikke i nærheten av en simulator engang. Jeg har fullversjonen, og det er definitivt det værste båtspillet som noengang er lagd. Endret 18. juni 2006 av Stealth-
rockingchair Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Jeg ser ikke helt problemet deres med retrospilling. Jeg har med jevne mellomrom dratt frem gamle klassikere som jeg fremdeles synst er verdt hvert minutt. Bandit Kings of China, Quest for glory 1,2,3,4. Superfrogger (), monkey island, north and south osv osv.
Flippo Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 om man snakker om gode remakes: http://www.anotherworld.fr/anotherworld_uk/index.htm Another World satte spor i mitt unge sinn i sin tid :-) - Per Christian
Bytex Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Dette så 10 ganger bedre ut ja Lasta ned demo nå. SPilte gjennom Another World en drøss ganger på Amiga, bare fordi det var et så annerledes og vakkert spill. Som når man kræsjer gjennom taket i badehuset til aliensene. Eller den monumentale scenen når du styrer en gigantisk megatanks og må finne ut de riktige kontrollene for å vinne arenakampen. Dette er også laget av orginalskaperen + oppdatert grafikken til moderne standard.. Og ikke minst, sluttscenen, der du rir avgårde i solnedgangen på et merkelig pterodactyl-aktig flyvemonster. Endret 18. juni 2006 av Bitex
Gunder1 Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 POC, Oil Imperium tok mange timer av livet ja, Zeppelin. Monty On The Run. Commando. Til og med Oslo Boers paa c64'en. Gode minner! :-) Men vet da f' om jeg vil proeve dem naa. Funker bedre som minner enn gjenopplevelser tror jeg. - Per Christian 6323077[/snapback] Oslo børs holdt jeg og en kamerat på en hel sommer, inne hele dagene
Enceladus Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 Spilte mye Ports of Call ja på Amiga 500 som yngre. Det var som regel kun i begynnelsen det var artig. Etter noen timer gikk vi fort lei. Andre på Amiga som jeg husker navnet på var: -Rick Dangerous -Speedball II -North & South -warzone -et slikt varulv spill -han huleboeren som spiste dinosaurer ÅÅå noen som husker det spillet hvor du fikk oversikten over et verdenskart med 5 land, et i hvert hjørne og et i midten? Du var alltid det i midten. Dermed var det om å gjøre å utslette de andre landene og gå seirende ut av spillet med flest mulig av byene inntakte. Du kunne enten bombe de andre landene for å drepe befolkningen deres eller stjele folk ved hjelp av propaganda. Det var også enkelte random hendelser som skjedde i spillet som feks at Aliens slo seg ned i en av byene dine og dermed økte folketallet og mange flere andre artige saker. Når du vant spillet står karen din og hopper opp og ned på en ellers utbrent og øde verden mens han roper, jeg vant! jeg vant! Når ingen vinner sprenges hele kloden. Vilt artig spill, men hva heter det?
avtrekkeren Skrevet 18. juni 2006 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Spilte mye Ports of Call ja på Amiga 500 som yngre. Det var som regel kun i begynnelsen det var artig. Etter noen timer gikk vi fort lei. Andre på Amiga som jeg husker navnet på var: -Rick Dangerous -Speedball II -North & South -warzone -et slikt varulv spill -han huleboeren som spiste dinosaurer ÅÅå noen som husker det spillet hvor du fikk oversikten over et verdenskart med 5 land, et i hvert hjørne og et i midten? Du var alltid det i midten. Dermed var det om å gjøre å utslette de andre landene og gå seirende ut av spillet med flest mulig av byene inntakte. Du kunne enten bombe de andre landene for å drepe befolkningen deres eller stjele folk ved hjelp av propaganda. Det var også enkelte random hendelser som skjedde i spillet som feks at Aliens slo seg ned i en av byene dine og dermed økte folketallet og mange flere andre artige saker. Når du vant spillet står karen din og hopper opp og ned på en ellers utbrent og øde verden mens han roper, jeg vant! jeg vant! Når ingen vinner sprenges hele kloden. Vilt artig spill, men hva heter det? 6333568[/snapback] Det het Nuclear War! (edit: en s for mye) http://www.thehouseofgames.net/index.php?t=10&id=49 Endret 18. juni 2006 av KriFos
Tror_Han_Er_Napoleon Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Om man er villig til å tjafse litt med Abandonware som ingen vil ha lengre (nei det er ikke ulovlig) og en dosbox (heller ikke ulovlig!) og en boot floppy så kan man jo prøve noen gamle slagere som f.eks PoC. :!: Abandonia! Ports of Call
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå