Gå til innhold

To SCSI-kontrollere - finner bare én

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to SCSI-kontrollere jeg gjerne skulle hatt til å fungere samtidig i maskinen min. Den ene er av typen Adaptec 29160N mens det andre en Dell Perc 320 (er egentlig Adaptec 2120S RAID-kontroller mener jeg). Dersom jeg setter begge kortene i, finner BIOS kun det kortet som står "først" i PCI-portene. Hver for seg blir de funnet fint og greit. Hovedkortet disse skal kjøre på, er et Gigabyte K8NS Pro. Noen tips?

Jeg har oppdatert BIOS på hovedkortet. Prøvde meg også fram med å flashe BIOS på RAID-kontrolleren med BIOS fra Adaptec da denne er nyere enn den fra Dell, men får bare melding om at ID'en til kortet ikke stemmer med ID'en i oppdateringsfilene.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forsåvidt fått dette til å fungere. RAID-kortet står nå i den nest siste PCI-slotten (passer kun i de to siste pga at størrelsen kræsjer med andre komponenter på hovedkortet) med avslått BIOS og 29160-kortet i den siste. Bytter jeg om på disse, finner ikke hovedkortet RAID-kontrolleren.

Dersom noen fortsatt har tips, setter jeg pris på dette. RAID-kontrolleren blir ganske varm og jeg skulle gjerne ha plassert en "PCI"-vifte (som denne) mot det men det blir altså vanskelig nettopp pga størrelsen og rekkefølgen på kortene.

Hovedkortet er forresten et Gigabyte K8NS Pro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...