Gå til innhold

Prosessor støtter ikke "SSE instruction set" ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skulle innstallere et program, men så fikk jeg denne feilmeldingen når jeg installerte:

"Adobe Audition 2.0 kan ikke kjøres på denne datamaskinen fordi prosessoren ikke støtter SSE instruksjons-settet".

Hva betyr det egentlig? Er det noe jeg kan gjøre for å få det til å funke? Jeg har en gammel pentium II, har tenkt å oppgradere snart, men det hadde allikevel vært greit å fått innstallert programmet uten å kjøpe nytt hovedkort og prosessor...

Takk for all hjelp!

Endret av orjanbeats
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SSE er en utvidelse av instruksjonssettet til Intel prosessorer. Det ble introdusert sammen med PentiumIII prosessoren. Se denne artikkelen på Wikipedia for mere info.

Har ikke sett no software som kan emulere SSE, så dersom programvaren krever SSE, er eneste utvei å oppgradere.

Skrevet

Når du har noe så gammelt som Pentium II så er nok heller ikkje oppgradering noe å tenke på. Du blir nødt til å bytte rubbel og bit omtrent, det eneste du kan bruke er diskstasjoner. Bedre å kjøpe helt ny PC.

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe nytt hovedkort, prosessor og ram.... Beholder kabinett, strømforsyning, skjermkort, skjerm, harddisk (nettopp kjøpt ny 250 gb) og dvd-brenner (nettopp kjøpt ny).

Skrevet
Hvilken strømforsyning har du idag?

Kan godt hende den er i minste laget for dagens systemer.

6308951[/snapback]

Og det den har sikkert ikke P4 kontakt.. Skal han beholde kabinett kan det jo hende han får utfordringer med å putte i et ATX kort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...