Gå til innhold

Onlinespill gratis på PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette viser vel bare at Sony selger PS3 som en PC først og fremst.

 

Spørsmålet blir vel hvor mange som kommer til å kjøpe digitalt innhold til PS3'en når du får det samme gratis (men ulovlig) til PC.

6300361[/snapback]

 

Hæ ? Jaha dro du den konklusjonen utav den artikkelen ? PS3 er langtifra en PC men er heller ikke bare en spillmaskin lenger. Den er mer en multimediamaskin men fortsatt ikke en PC.

Lenke til kommentar
Dette viser vel bare at Sony selger PS3 som en PC først og fremst.

 

Spørsmålet blir vel hvor mange som kommer til å kjøpe digitalt innhold til PS3'en når du får det samme gratis (men ulovlig) til PC.

6300361[/snapback]

 

Hæ ? Jaha dro du den konklusjonen utav den artikkelen ? PS3 er langtifra en PC men er heller ikke bare en spillmaskin lenger. Den er mer en multimediamaskin men fortsatt ikke en PC.

6301024[/snapback]

Nei, jeg dro den konklusjonen etter først å hørt Phil Harrisons utsagn om at "Playstation 3 is a computer", og så deretter ha lest denne artikkelen.

 

:D Hehe, eg vil berre seie at eg er imponert over måten du klarte å vri dette til noko negativt på! Altso, eg VISSTE sjølvsagt at nokon kom til å gjere det, men eg klarte ikkje heilte å forestille meg korleis. Men no ser eg det.  :thumbup:

Hvor i alle dager sier jeg at det er negativt? Det var ment som en observasjon, ikke en negativ kommentar. Jeg sa bare at jeg tviler på at salg av digitalt innhold vil ta av.

 

Greit nok at det er mye dritt om Sony for tida, men det er da ingen grunn til å bli paranoid heller.

Lenke til kommentar

Det mulig at jeg ikke helt har topplokket med meg i dag, men jeg føler at tittelen på artikkelen ikke støttes opp av innholdet.

 

Sier Ken Kutaragi rett ut at det å spille over Sony sin Live tjeneste skal være gratis eller er han mer kryprisk/unnvikende?

 

Med grunnleggende tjenester mener han kanskje bare tilgang til laste ned demoer, patcher, updates, evt. ekstra materiale og lignende.

 

Når han sier “network matching" mener han da match på samme måten som man omtaler en kamp, omgang, spill eller lignende? Eller mener han “network matching" som i toppscoreliste (noe som er nevnt i artikkelen) hvor folk kan se hvor gode de er i forhold til andre (kanskje basert på noe ala gamerscore som MS bruker på Xbox360).

 

Er det ikke Sony som står bak EverQuest spillene og er ikke det et online spill hvor man betaler for å benytte seg av Sony sine servere? Og hvis du skal spille online på PS3 er det ikke sannsynelig at man spiller på servere satt opp av Sony? Dermed må man betale til Sony akkurat som PC spillere som spiller EverQuest må.

 

Det er i hvert fall det jeg tror. Men hvis Sony lar oss spille gratis online med PS3 så er jo det strålende. Det vil jo bety at Microsoft enten må følge etter eller at kundene må legge på 500kr (kanskje også 500kr ganger antall år man regner med å bruke maskinen) når de sammenligner Xbox360 og PS3 priser.

Lenke til kommentar
Han sier ikke så mye. Overhode ingen detaljer.

 

Onlinespill på Pc er jo først og fremst gratis fordi brukerne selv setter opp serverne. I tilfeller der utviklerne setter opp serverne er det jo ofte avgifter, f.eks mmo spill.

6301471[/snapback]

Finnes også eksempler hvor brukermiljøet selv setter opp dedikerte servere som for eksempel i Battlefield-spillene hvor blant annet Battlefield.no har satt opp server. Men jeg håper da inderlig at de går for et system der de hoster spillene da dette skaper en langt mindre laggete opplevelse.

Lenke til kommentar
Skal Sony har serverene til spela? Korleis skal dei betale for seg om folk får benytte seg av dei gratis? Eller vil det være sånn at folk hoster sine eigne serverer som i dei fleste av dagens onlinespel til PC (med unntak av MMORPG og den typen)

Jeg vil anta at man i de fleste spill vil kunne spille mot hverandre som på PC, uten at noen andre setter opp en dedikert server. Jeg tror vi får et innebygd system i stil med Gamespy på PC, og at dette vil være gratis.

 

Jeg vil også anta at utgivere står fritt til å sette opp dedikerte servere for spillene sine, og eventuelt ta betalt for bruk av disse (for MMORPG-spill og slikt).

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager sier jeg at det er negativt? Det var ment som en observasjon, ikke en negativ kommentar. Jeg sa bare at jeg tviler på at salg av digitalt innhold vil ta av.

6301179[/snapback]

Hmm, sorry, min feil. Eg antok berre at du såg det at PS3 skal vere meir som ei datamaskin enn ein konsoll som ein negativ ting (som eg sjølv gjer). Ser at eg ikkje har noko grunnlag for antakelsen. Beklagar. :)

 

Uansett, for å kommentere det du faktisk sa: Eg ser ikkje korleis dette viser at Sony selg PS3 som ei datamaskin...korleis kom du til den konklusjonen?

 

Korleis salget av innhald vil gå, veit eg ikkje. Det kjem vel an på kor gode tenestene er, og kva innhald dei faktisk tilbyr. Å selge musikk trur eg kan bli ei utfordring. Eg har sjølv lenge vore innstilt på å betale for å laste ned MP3-ar, men slik situasjonen er i dag, er dei lovlege tenestene for det mykje, mykje dårlegare enn det ulovlege alternativet. Dersom noko slikt skulle vere interessant, måtte Sony tilby eit godt utval, og dei måtte tilby nedlasting av musikk i MP3-format, utan restriksjonar. Tvilar på at det er det dei har i tankane. Musikkvideoar kan kanskje vere lettare å selge, der er konkurransa litt mindre. Men eg trur det er spelrelatert innhald som i første omgong kan slå an. Eller kanskje noko som både er spel- og musikkrelatert: Nye songar til Singstar trur eg ville selge bra. :)

 

Men uansett korleis det går: At dei grunnleggjande tenestene blir gratis, er sjølvsagt kjempebra. :D

 

Kay

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager sier jeg at det er negativt? Det var ment som en observasjon, ikke en negativ kommentar. Jeg sa bare at jeg tviler på at salg av digitalt innhold vil ta av.

6301179[/snapback]

Hmm, sorry, min feil. Eg antok berre at du såg det at PS3 skal vere meir som ei datamaskin enn ein konsoll som ein negativ ting (som eg sjølv gjer). Ser at eg ikkje har noko grunnlag for antakelsen. Beklagar. :)

Apology accepted ;)

 

Uansett, for å kommentere det du faktisk sa: Eg ser ikkje korleis dette viser at Sony selg PS3 som ei datamaskin...korleis kom du til den konklusjonen?

Den var vel egentlig helst myntet på påstander fra Sony (Phil Harrison) de siste dagene om at PS3 vil gjøre PCer overflødige. Når de så i tillegg beveger seg ut på et nytt "PC-område" ved digital distrbuering, ser jeg det som en slags prikk over i-en.

Lenke til kommentar
YES! Nå blir sikkert Live! også gratis :p

6301863[/snapback]

Det har jeg mine tvil om. Husk på at serverene du spiller på når du spiller online er hostet av Mcrosoft og at det koster en del å drifte serverene. Microsoft taper penger på å selge Xbox 360 maskinene og må hente inn de pengene fra andre steder. Der kommer blant annet Xbox Live inn i tillegg til spill-lisenser og ikke minst innholdet på Live.

Lenke til kommentar

Tviler på at Live vil bli gratis. Men hvis folk har problemer med å legge ut 5- små lapper for å spille så mye de vil i et år, må de prioritere pengebruken sin litt annerledes.

 

Det jeg tror Kutaragi mener med "network matching" er enkelt og greit en omgang. Han sier ingenting konkret, fordi da hadde ikke denne debatten oppstått. Det som skjer nå er at folk ser på MS som pengegriske gnomer.

"Hoy! MS tar betalt for sine online-tjenester, Sony sier det skal være gratis"

 

Det som mest sannsynlig er tilfelle er at du betaler en fast avgift, og kan spille akuratt så mye som du vil. Og betaler du ikke- kan du fortsatt laste ned demoer +++

Akuratt slik Xbox Live er idag.

Lenke til kommentar
Tviler på at Live vil bli gratis. Men hvis folk har problemer med å legge ut 5- små lapper for å spille så mye de vil i et år, må de prioritere pengebruken sin litt annerledes.

 

6303335[/snapback]

Har ikke problemer med det, bare mener at det hadde vært fint med det, siden PC-eiere får det slik..

 

Og jeg tror ikke at du har noe imot å spare 500 i året, vel?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...