Gå til innhold

Lovlig å scamme?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den dagen jeg ser på et spill som "arbeid" er dagen jeg slutter helt. Jeg har som sagt flere ganger ikke lurt penger fra noen.

6298381[/snapback]

Men du sier det er helt greit, noe som forteller om din dårlige holdning RL. Mulig du ikke skjønner det selv, men er faktisk en god del folk her som opfatter deg som idiot.

6298394[/snapback]

Så siden jeg reagerer på at folk blir beskyldt for å ha problemer med livet sitt fordi de lurer penger av andre i et spill har jeg en dårlig holdning? Kan du utdype litt? Jeg bryr meg forsåvidt ingenting om hva hverken du eller andre her synes om meg, jeg har ikke behov for å gre folk med hårene på internett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Den dagen jeg ser på et spill som "arbeid" er dagen jeg slutter helt. Jeg har som sagt flere ganger ikke lurt penger fra noen.

6298381[/snapback]

Men du sier det er helt greit, noe som forteller om din dårlige holdning RL. Mulig du ikke skjønner det selv, men er faktisk en god del folk her som opfatter deg som idiot.

6298394[/snapback]

Hva har IRL å si? Er det så vanskelig å forstå at det ikke har en dritt med saken å gjøre? Samme med alder "Han er sikkert 12, etter oppførselen" Sier mer om deres "holdning IRL". At dere trekker konklusjoner utav ingenting. Det i seg selv er ganske svakt gjort.

jeg må si je ger enig med kårekårelimihåret her

Endret av chokke
Skrevet

6298381[/snapback]

6298394[/snapback]

Så siden jeg reagerer på at folk blir beskyldt for å ha problemer med livet sitt fordi de lurer penger av andre i et spill har jeg en dårlig holdning? Kan du utdype litt? Jeg bryr meg forsåvidt ingenting om hva hverken du eller andre her synes om meg, jeg har ikke behov for å gre folk med hårene på internett.

6298406[/snapback]

Vel du stiller deg totalt likegyldig til hvordan andre føler det når du stjeler fra dem. På grunnlag av dette vil jeg velge å si du har en ekstremt dårlig holdning.

Skrevet

6298381[/snapback]

6298394[/snapback]

6298406[/snapback]

Vel du stiller deg totalt likegyldig til hvordan andre føler det når du stjeler fra dem. På grunnlag av dette vil jeg velge å si du har en ekstremt dårlig holdning.

6298415[/snapback]

Hvor mange ganger blir jeg nødt til å gjenta at NEI, JEG HAR IKKE STJÅLET FRA NOEN? Er du dum?

Skrevet
Hvor mange ganger blir jeg nødt til å gjenta at NEI, JEG HAR IKKE STJÅLET FRA NOEN? Er du dum?

6298422[/snapback]

Du kommer alikevel ikke unna det faktum at du har en holdning som tilsier at det er greit, det er det jeg prøver å få frem. Om du stjeler eller ikke har ingen betydning for meg, så lenge du faktisk ikke synes det er galt å gjøre det.

Skrevet

6298422[/snapback]

Du kommer alikevel ikke unna det faktum at du har en holdning som tilsier at det er greit, det er det jeg prøver å få frem. Om du stjeler eller ikke har ingen betydning for meg, så lenge du faktisk ikke synes det er galt å gjøre det.

6298426[/snapback]

Har du lest tråden i det hele tatt? Jeg sier pkt.1: Det er latterlig å beskylde folk for å ha problemer med livet sitt dersom de stjeler penger av andre i et spill og pkt.2 NEI, man kan ikke sammenligne virituelle penger og vanlige penger. Enten så blander du meg med en annen person eller så kan du ikke lese.

Skrevet
Hva har IRL å si? Er det så vanskelig å forstå at det ikke har en dritt med saken å gjøre? Samme med alder "Han er sikkert 12, etter oppførselen" Sier mer om deres "holdning IRL". At dere trekker konklusjoner utav ingenting. Det i seg selv er ganske svakt gjort.

Vi trekker jo ikke konklusjoner ut av ingenting heller da. for det første så konkluderer vi jo ikke med at den og den personen har varig svekkede sjelsevner, vi bare foreslår en mulig sammenheng mellom dårlig oppførsel in-game og en noe usympatisk væremåte IRL. For det andre så kommer det jo anseelige mengder info fra dem det gjelder. Nok til å kunne hevde at man tror at noen muligens er usympatisk IRL eller ei.

Skrevet

Vi trekker jo ikke konklusjoner ut av ingenting heller da. for det første så konkluderer vi jo ikke med at den og den personen har varig svekkede sjelsevner, vi bare foreslår en mulig sammenheng mellom dårlig oppførsel in-game og en noe usympatisk væremåte IRL. For det andre så kommer det jo anseelige mengder info fra dem det gjelder. Nok til å kunne hevde at man tror at noen muligens er usympatisk IRL eller ei.

6298453[/snapback]

Du foreslår ikke noe som helst, du PÅSTÅR at en person du ikke aner hvem er har problemer med sitt liv og sine holdninger på bakgrunn av oppførsel i et dataspill. Det, min gode mann, er helt latterlig å gjøre.

Skrevet

6298453[/snapback]

scammere er neppe folk med lav IQ, men snarere folk som neppe er særlig pop i vennegjengen osv...outsidere som ser sitt snitt til å skape kvalme uten å bli rundjult i RL som dem ellers ville blitt. Patetisk så det holder selvsagt!

du sa hva?

Skrevet
Mye interessant i denne tråden, men er ikke World of Warcraft et ROLLEspill. Det vil si at du skal lage en karakter med en egen personlighet i denne verdenen, og at du kan forme denne personlighen som du vil. Om man vil være en lyssky svindler som lurer folk for penger og er forhatt av de fleste, så er jo dette en rolle som man spiller innenfor spillverdenens premisser, ikke noe mer?

Jeg kan ærlig talt ikke se noe moralsk forkastelig med folk som svindler og lurer andre i WoW, det er bare en del av spillet.

6298327[/snapback]

Når skal folk skjønne at det ikke BARE ER EN DEL AV ET SPILL ?

Du spiller med ekte mennesker, slik du oppfører deg ingame har konsekvenser for hva folk tenker om deg som person.

Du synes det er helt greit å stjele ting fra folk? Det er faktisk ekte mennesker som sitter bak tastene og ikke en haug med NPC'er.

6298342[/snapback]

Nei, mange lever etter helt andre regler online enn i RL og derfor bør man ikke dømme en person etter ens oppførsel online. Jeg kjenner mange som er gode mennesker RL som kan oppføre seg som arrogante drittsekker online uten at jeg bryr meg en dritt om det. Som Lorentzen sier, det er et ROLLE spill hvor man utvikler karakteren sin som man vil på sin egen måte. Om folk som rollespiller skulle til en hver tid gjøre sånn at karakteren sin reflekterer deg selv på mest nøyaktig måte ville mange rollespill miste sin største oppgave.

Skrevet

Dere må forstå en ting mine kjære venner. Hva men skriver i en enkelt post er ofte satt på spissen. slik som jeg nettopp gjorde i den posten dere qouter. Senere argumenterer jeg for mine påstander og hva jeg la i dem. Det burde gå klart ut fra alle mine senere poster hva jeg mener om saken.

Skrevet
Dere må forstå en ting mine kjære venner. Hva men skriver i en enkelt post er ofte satt på spissen. slik som jeg nettopp gjorde i den posten dere qouter. Senere argumenterer jeg for mine påstander og hva jeg la i dem. Det burde gå klart ut fra alle mine senere poster hva jeg mener om saken.

6298507[/snapback]

Herregud, gro deg en ryggrad og stå for det du faktisk har skrevet. Det er ikke flaut å innrømme feil.

Skrevet
Nei, mange lever etter helt andre regler online enn i RL og derfor bør man ikke dømme en person etter ens oppførsel online. Jeg kjenner mange som er gode mennesker RL som kan oppføre seg som arrogante drittsekker online uten at jeg bryr meg en dritt om det. Som Lorentzen sier, det er et ROLLE spill hvor man utvikler karakteren sin som man vil på sin egen måte. Om folk som rollespiller skulle til en hver tid gjøre sånn at karakteren sin reflekterer deg selv på mest nøyaktig måte ville mange rollespill miste sin største oppgave.

Vel..litt av problemet er at mange av dem som scammer ikke "rollespiller" i det hele tatt. En virkelig særiøs WOW RP'er ville aldri brukt scamming som en del av sin char vil jeg tro. Ikke at jeg vet det helt sikekrt, men jeg vil tro at en RP'er følgr visse skrevne/uskrevne rettningslinjer om hva man kan tillate seg å gjøre i en rollespillsituasjon.

Skrevet
Herregud, gro deg en ryggrad og stå for det du faktisk har skrevet. Det er ikke flaut å innrømme feil.

Vel...skjønner du ikke hva jeg mener om saken ut fra mine senere poster da? Er det noe som er uklart skal jeg gjennta det for deg.

Skrevet

Vel...skjønner du ikke hva jeg mener om saken ut fra mine senere poster da? Er det noe som er uklart skal jeg gjennta det for deg.

6298531[/snapback]

Jeg synes bare det er latterlig at du prøver å ro deg vekk med unnskyldninger om "spissformuleringer".

Skrevet

Greit nok at dere mener man setter seg inn i en rolle, men det gjelder alievel fornuft når det kommer til scamming. Min fornuft tilsier at jeg ikke stjeler ting fra andre mennesker ( kanskje jeg har hakket mer respekt enn hva enkelte andre her har? ). Jeg mener i allefall at selv om du spiller et rollespill så trenger du ikke spiller drittsekk, men heller ta til fornuft og skjønner at det er ekte mennesker ( halooo welcome to real life? ) med ekte følelser som du scammer fra, uansett om det er et spill eller ikke..

Prøv å sett deg inn i en situasjon der en drittsekk scammer fra deg alt du har brukt flere dager på å skaffe.

Skrevet
Jeg synes bare det er latterlig at du prøver å ro deg vekk med unnskyldninger om "spissformuleringer".

Noe aner meg at du bare er ute etter å provosere. Du simpelten nekter å diskutere på saklig grunnlag.

Skrevet

Noe aner meg at du bare er ute etter å provosere. Du simpelten nekter å diskutere på saklig grunnlag.

6298567[/snapback]

Jeg nekter? Si meg EN ting som er saklig med å påstå at en person har problemer med livet sitt pga. oppførsel i et spill, eller å påstå at disse som spiller på denne måten får mye juling også videre til vanlig. Kom igjen, jeg utfordrer deg.

Skrevet

6298567[/snapback]

Må si meg veldig enig med gamer73 her, du prøver å vri diskusjonen over på hvorvidt gamer73 har sakt noe før i tråden som sier i mot han selv eller ikke. Det har absolutt ikke noe av betydning.

Skrevet (endret)

Rollespill eller ikke - Det er fortsatt galt å ta ting, virtuelt eller ikke, fra andre og folk reagerer på det. Alle som ikke forstår det kan rane en bank og se hvor man havner.

Edit: Før noen andre sier noe om det; nei, å rane banker og svindle er ikke det samme.

Endret av Jonas
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...