Gå til innhold

Lovlig å scamme?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Skrevet
kåre... les postene her i denne tråden..

Er meg og darkreaven alene om å syntes at scamming er noe dritt?

Er det kanskje heller dine meninger om dette temaet som "unviker" fra normalen?

6298139[/snapback]

Jeg bryr meg pent lite om hvorvidt jeg er alene om min mening eller ikke. Det jeg reagerer på er at du begynner å beskylde folk for å "slite" med livet sitt fordi de lurer penger fra andre i et dataspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som kårekårelimihåret prøver å understreke her, det er et spill. Om du tror jeg oppfører meg slik som i spillet i RL må du tro omigjen. Darkrevan, jeg er 18 år og trives fint. Som veldig mange har, har jeg en ganske forskjellig "levemåte" online i forhold til i RL og nettopp på grunn av dette bør du ikke trekke konklusjoner om hvordan jeg har det i RL.

Folk som blir scammet av meg er generelt små shitkids og beggers som får seg en lærepenge. Behandler folk som kan spillet og ikke er helt på trynet i oppførsel i WoW med respekt og jeg har aldri/kommer aldri til å lure dem heller. Trader og låner bort store summer/items av verdi til folk jeg kun kjenner online på samme måte som de gjør med meg. Det virker som om enkelte av dere har den oppfattningen av at jeg scammer hvem som helst, hvor som helst og når som helst. Det er feil og prøv å forstå det.

Skrevet
Jeg ser på snylteri og lureri uansett hvor det er som kynisk oppførsel.

Ja, jeg skal medgi at jeg har blitt lurt i wow to ganger og må si at jeg ble forbanna.

Faktisk om noen hadde lurt meg i RL ville jeg nok ikke blitt like forbanna.

Eksempel. 400 kr hadde jeg driti i om ikke en person som lånte dem hadde betalt tilbake. Men 400g i wow derimot faen jeg hadde blitt forbanna.

Hvorfor? Jeg trenger bare jobbe to timer i RL for å ha den summen.

I wow hadde jeg farmet 2 dager, altså 48 timer eller mere for å fått tak i en slik sum. Så derfor, ja det er forabanna surt at det er spillere som utnytter seg av andre for eksempel love å crafte noe, for så å stikke av med materialer.

6298091[/snapback]

Jeg blir rent skremt når jeg leser dette. går det virkelig an å bli mer forbanna fordi du ikke fikk den ene tingen som gir deg et par stats mer fordi en lurte deg enn om en stjeler ordentlige penger av deg?

6298117[/snapback]

Moralen bak det jeg skrev var tid. Tid er penger, gull i wow tar det lenger tid å skaffe enn det gjør i RL for meg. Så ja, når man gjør noe gørr kjedelig som farming, og bruker dager på å skaffe det man trenger, så er det surt å bli lurt av en scammer. Fatter du ikke at de 48 timene som jeg brukte som eksempel da er bortkasta for meg har jeg ingenting mer å si.

Så bli gjerne skremt av det, bryr meg lite om det egentlig.

Hadde en kompis lånt 400kr som han ikke betalte tilbake så er det bare å kutte ut kontakten med han. Jeg kan også skaffe 400kr med 2 timers arbeid.

Skjønner du nå begrunnelsen?

Skrevet

Ja, jeg skal medgi at jeg har blitt lurt i wow to ganger og må si at jeg ble forbanna.

Eksempel. 400 kr hadde jeg driti i om ikke en person som lånte dem hadde betalt tilbake. Men 400g i wow derimot faen jeg hadde blitt forbanna.

I wow hadde jeg farmet 2 dager, altså 48 timer eller mere for å fått tak i en slik sum. Så derfor, ja det er forabanna surt at det er spillere som utnytter seg av andre for eksempel love å crafte noe, for så å stikke av med materialer.

6298091[/snapback]

Jeg blir rent skremt når jeg leser dette. går det virkelig an å bli mer forbanna fordi du ikke fikk den ene tingen som gir deg et par stats mer fordi en lurte deg enn om en stjeler ordentlige penger av deg?

6298117[/snapback]

Moralen bak det jeg skrev var tid. Tid er penger, gull i wow tar det lenger tid å skaffe enn det gjør i RL for meg. Så ja, når man gjør noe gørr kjedelig som farming, og bruker dager på å skaffe det man trenger, så er det surt å bli lurt av en scammer. Fatter du ikke at de 48 timene som jeg brukte som eksempel da er bortkasta for meg har jeg ingenting mer å si.

Hadde en kompis lånt 400kr som han ikke betalte tilbake så er det bare å kutte ut kontakten med han. Jeg kan også skaffe 400kr med 2 timers arbeid.

6298170[/snapback]

Setter du 400 kroner foran et vennskap?

Skrevet

Er en grunn til at blizzard ikke banner for det.

FOLK SKAL HA SÅ FORBANNA LITE I HODET FOR OG BLI LURT AV DE SIMPLE KNEPENE SOM ENDA FUNGERER.

Skrevet
Hadde du blitt kjempelei deg om noen lurte deg for penger i et dataspill?

Man kan jobbe mye for ting inn på wow skal jeg si deg. Jeg forstår ikke at du ikke klarer å forstå at man blir veldig gla og føler man har fått til noe når man kanskje har funnet noe som er verdt mye penger.

Lat oss si du har jobbet 3 timer dagen hver dag i en hel uke, så kommer det noen på vei hjem fram jobben den siste dagen å stikker av med pengene dine. Blir du lei deg? Ja for faen om du blir.

Kanskje personen er dum ja, men har han da ikke følelser? Har du rett til å stjele fra de dumme?

Til dere som sier: "å herregud det er bare ett dataspill, klarer du ikke skille ifra virkelighet og ett spill?" og lignende. Det er faktisk dere som ikke helt kan hva den der grensen er. World of Warcraft er en hobby for mange, det er noe de bruker en del tid på (Prater ikke bare om folk som spiller 10 timer dagli nå, men 2 timer er jo masse per dag det også).

Det er dere som ikke vet "forskjellen" på WoW og virkelighet, det er nemmelig slik at wow er en virkelighet, det er noe man bruker mye tid på, og dere er ikke råttne "på spillet" når dere scammer, dere er råttne real life når dere scammer.

Skrevet

6298091[/snapback]

6298117[/snapback]

6298170[/snapback]

Setter du 400 kroner foran et vennskap?

6298178[/snapback]

Hva skal du med "venner" som låner penger av deg og ikke betaler tilbake?

Så svaret blir helt klart JA.

Skrevet
Som kårekårelimihåret prøver å understreke her, det er et spill. Om du tror jeg oppfører meg slik som i spillet i RL må du tro omigjen. Darkrevan, jeg er 18 år og trives fint. Som veldig mange har, har jeg en ganske forskjellig "levemåte" online i forhold til i RL og nettopp på grunn av dette bør du ikke trekke konklusjoner om hvordan jeg har det i RL.

Folk som blir scammet av meg er generelt små shitkids og beggers som får seg en lærepenge. Behandler folk som kan spillet og ikke er helt på trynet i oppførsel i WoW med respekt og jeg har aldri/kommer aldri til å lure dem heller. Trader og låner bort store summer/items av verdi til folk jeg kun kjenner online på samme måte som de gjør med meg. Det virker som om enkelte av dere har den oppfattningen av at jeg scammer hvem som helst, hvor som helst og når som helst. Det er feil og prøv å forstå det.

6298164[/snapback]

Vel du innrømmer jo at du scammer spillere. Samtidig konkluderer du med at alle du scammer er enten kids eller china farmers. Har du noen garanti for at de spillerne virkelig er det du tror de er?

Har mange RL venner som spiller wow og er på min alder så ja jeg vet hvordan de oppfører seg utenfor wow. Disse spillerne oppfører seg i RL som i spillet, en karakter i et spill har ofte realsjoner til ditt virkelige liv i oppførsel.

Det må jo du selv skjønne siden du sier at de du scammer er enten china farmers eller kids. Det betyr jo at spillern bak skjermen reflekteres over til karakteren de spiller in game. Så ja, jeg mener helt klart at mange av de egenskapene og oppførselen en spiller viser i wow har forbindelser til RL. Alt handler om moral og respekt ovenfor andre mennesker uansett alder eller rase.

Skrevet (endret)

Må si jeg blir skremt av kårekårelimihåret og andre sine dårlige holdninger..

Er det greit å stjele 200 kr av en fyr bare siden han er dum?

Om han har brukt, la oss si 5 timer av sitt liv på å tjene opp de pengene og så blir frastjålet dem, så er det ikke noe moro for den personen.

AKKURAT det samme gjelder i wow, jeg vil si dere er kyniske som ikke eier følelser for andre folk.

Om en fyr, uansett alder eller IQ har brukt flere timer på å skaffe noe dere bare stjeler siden dere er så jævlig LATE og ikke gidder å skaffe det selv, så synes jeg synd på dere.

Husker før når spillet var nytt, sendte vi ofte ting til hverandre helt uten å tenke på å bli scamma, shitkids som dere var ikke på serverene enda.

Noe sier meg at dere ikke er smarte nok til å skjønne at dere faktisk gjør noe som er galt, men da er jeg i allefall glad for at jeg ikke kjenner dere IRL.

Endret av Smeagoldfish
Skrevet

Mye interessant i denne tråden, men er ikke World of Warcraft et ROLLEspill. Det vil si at du skal lage en karakter med en egen personlighet i denne verdenen, og at du kan forme denne personlighen som du vil. Om man vil være en lyssky svindler som lurer folk for penger og er forhatt av de fleste, så er jo dette en rolle som man spiller innenfor spillverdenens premisser, ikke noe mer?

Jeg kan ærlig talt ikke se noe moralsk forkastelig med folk som svindler og lurer andre i WoW, det er bare en del av spillet.

Skrevet
Mye interessant i denne tråden, men er ikke World of Warcraft et ROLLEspill. Det vil si at du skal lage en karakter med en egen personlighet i denne verdenen, og at du kan forme denne personlighen som du vil. Om man vil være en lyssky svindler som lurer folk for penger og er forhatt av de fleste, så er jo dette en rolle som man spiller innenfor spillverdenens premisser, ikke noe mer?

Jeg kan ærlig talt ikke se noe moralsk forkastelig med folk som svindler og lurer andre i WoW, det er bare en del av spillet.

6298327[/snapback]

Når skal folk skjønne at det ikke BARE ER EN DEL AV ET SPILL ?

Du spiller med ekte mennesker, slik du oppfører deg ingame har konsekvenser for hva folk tenker om deg som person.

Du synes det er helt greit å stjele ting fra folk? Det er faktisk ekte mennesker som sitter bak tastene og ikke en haug med NPC'er.

Skrevet

Om han har brukt, la oss si 5 timer av sitt liv på å tjene opp de pengene og så blir frastjålet dem, så er det ikke noe moro for den personen.

AKKURAT det samme gjelder i wow, jeg vil si dere er kyniske som ikke eier følelser for andre folk.

Om en fyr, uansett alder eller IQ har brukt flere timer på å skaffe noe dere bare stjeler siden dere er så jævlig LATE og ikke gidder å skaffe det selv, så synes jeg synd på dere.

Husker før når spillet var nytt, sendte vi ofte ting til hverandre helt uten å tenke på å bli scamma, shitkids som dere var ikke på serverene enda.

Noe sier meg at dere ikke er smarte nok til å skjønne at dere faktisk gjør noe som er galt, men da er jeg i allefall glad for at jeg ikke kjenner dere IRL.

6298317[/snapback]

For det første: Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg synes det er greit å lure folk.

For det andre: NEI, det er ikke det samme å lure ordentlige penger fra noen som å lure fiktive spillpenger fra noen. Ordentlige penger brukes blant annet til livsopphold, noe fiktive spillpenger ikke gjør.

For det tredje: Slutt å ta dataspill så seriøst.

Skrevet

6298317[/snapback]

For det første: Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg synes det er greit å lure folk.

For det andre: NEI, det er ikke det samme å lure ordentlige penger fra noen som å lure fiktive spillpenger fra noen. Ordentlige penger brukes blant annet til livsopphold, noe fiktive spillpenger ikke gjør.

6298350[/snapback]

Pengene du skaffer ingame er et resultat av flere timers arbeid.. Synes du det er O.K å dra nytte av andre folk på den måten bare siden du er for lat til å gidde å samle penger selv?

Hvis du ikke tar spillet så seriøst , hva skal du med penger ingame?

Skrevet

6298327[/snapback]

Når skal folk skjønne at det ikke BARE ER EN DEL AV ET SPILL ?

Du spiller med ekte mennesker, slik du oppfører deg ingame har konsekvenser for hva folk tenker om deg som person.

Du synes det er helt greit å stjele ting fra folk? Det er faktisk ekte mennesker som sitter bak tastene og ikke en haug med NPC'er.

6298342[/snapback]

Det er bare en del av et spill. Du blir lurt for penger som ikke eksisterer til å kjøpe ting som ikke eksisterer.

Skrevet
Det er bare en del av et spill. Du blir lurt for penger som ikke eksisterer til å kjøpe ting som ikke eksisterer.

6298360[/snapback]

Jeg har fortsatt ikke sett deg nevne "tid" ja er fullstendig klar over at pengene er virtuelle, men tiden jeg og andre bruker på å skaffe dem er ikke virtuell. Om du er så hensynsløs som du sier så har du ikke noe i wow å gjøre.

Skrevet

6298317[/snapback]

6298350[/snapback]

Pengene du skaffer ingame er et resultat av flere timers arbeid.. Synes du det er O.K å dra nytte av andre folk på den måten bare siden du er for lat til å gidde å samle penger selv?

Hvis du ikke tar spillet så seriøst , hva skal du med penger ingame?

6298356[/snapback]

Den dagen jeg ser på et spill som "arbeid" er dagen jeg slutter helt. Jeg har som sagt flere ganger ikke lurt penger fra noen.

Skrevet

6298360[/snapback]

Jeg har fortsatt ikke sett deg nevne "tid" ja er fullstendig klar over at pengene er virtuelle, men tiden jeg og andre bruker på å skaffe dem er ikke virtuell. Om du er så hensynsløs som du sier så har du ikke noe i wow å gjøre.

6298380[/snapback]

Hvem er du til å fortelle meg hva jeg kan gjøre eller ikke eller hvilke meninger jeg kan ha eller ikke?

Skrevet
Den dagen jeg ser på et spill som "arbeid" er dagen jeg slutter helt. Jeg har som sagt flere ganger ikke lurt penger fra noen.

6298381[/snapback]

Men du sier det er helt greit, noe som forteller om din dårlige holdning RL. Mulig du ikke skjønner det selv, men er faktisk en god del folk her som opfatter deg som idiot.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...