Gå til innhold

Lovlig å scamme?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skulle tro at du var voksen nok til å skjønne at oppførsel i et dataspill ikke har noe med "RL" å gjøre. Jeg dreper alt av alliance jeg kommer over i spillet, vil det da si at jeg sliter med aggresjon i "RL"?

6297955[/snapback]

PvP er en del av spillet, laget av Blizzard med intensjoner. Snylting, lureri og scamming er ikke det.

wilzoo, høres nesten ut som du synes det eneste riktig er å scamme andre for å skaffe gull. Jævelig synd at det finnes folk som deg. Det skal ikke mye til for å skaffe ærlig gull. Klarer du ikke det er du passe elendig.

6297964[/snapback]

Når et spill inneholder muligheten til å selge og kjøpe ting er SELVSAGT lureri en del av spillet. Nå er jeg spent: Hvorfor er det "jævelig" synd at slike som meg eksisterer? Jeg tror du bør stikke fingeren i jorden, det er et dataspill det er snakk om her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når et spill inneholder muligheten til å selge og kjøpe ting er SELVSAGT lureri en del av spillet. Nå er jeg spent: Hvorfor er det "jævelig" synd at slike som meg eksisterer? Jeg tror du bør stikke fingeren i jorden, det er et dataspill det er snakk om her.

6297973[/snapback]

Det var et svar til wilzoo.

Skrevet

6297973[/snapback]

Det var et svar til wilzoo.

6297977[/snapback]

Ikke sitér meg da.

Skrevet
Skulle tro at du var voksen nok til å skjønne at oppførsel i et dataspill ikke har noe med "RL" å gjøre. Jeg dreper alt av alliance jeg kommer over i spillet, vil det da si at jeg sliter med aggresjon i "RL"?

Akkurat dette blir litt for teit å svare på, det må du forstå.

Skrevet

Akkurat dette blir litt for teit å svare på, det må du forstå.

6297989[/snapback]

Nei, det er ikke for teit. Du må slutte å påstå at folk "sliter RL" fordi de lurer noen i et dataspill, det henger ikke på greip.

Skrevet

Problemet er at det sitter helt levende og ekte mennesker bak enhver char i wow. Så den der "bare et dataspill" holder ikke.

Skrevet

Problemet er at det sitter helt levende og ekte mennesker bak enhver char i wow. Så den der "bare et dataspill" holder ikke.

6298016[/snapback]

Å nei, så det at man lurer noen det er ikke greit, men at man uttaler seg om at en person "sliter RL", noe du forøvrig ikke har noe som helst grunnlag til å uttale deg om, det er helt ok? Bra tenkt!

Skrevet
Nei, det er ikke for teit. Du må slutte å påstå at folk "sliter RL" fordi de lurer noen i et dataspill, det henger ikke på greip.

jaja om den "sliter" i RL vites jo ikke helt sikkert, men at dem med stor sannsynlighet ikke er noen særlig sympatisk personer i RL kan man omtrent ta for gitt. I hvertfall så tenker dem ikke over hva dem gjør og hva deres handlinger får andre til å føle.

Skrevet

jaja om den "sliter" i RL vites jo ikke helt sikkert, men at dem med stor sannsynlighet ikke er noen særlig sympatisk personer i RL kan man omtrent ta for gitt. I hvertfall så tenker dem ikke over hva dem gjør og hva deres handlinger får andre til å føle.

6298033[/snapback]

"Vites ikke helt sikkert?" Kjære deg, du kan ikke vite det i det hele tatt! Du må slutte å ta dataspill så seriøst. Hadde du blitt kjempelei deg om noen lurte deg for penger i et dataspill?

Skrevet
Å nei, så det at man lurer noen det er ikke greit, men at man uttaler seg om at en person "sliter RL", noe du forøvrig ikke har noe som helst grunnlag til å uttale deg om, det er helt ok? Bra tenkt!

hør her, hva i all verden er det for en argumentasjon du kommer med der da?

Du skjønner godt at det der er pisspreik

Skrevet

hør her, hva i all verden er det for en argumentasjon du kommer med der da?

Du skjønner godt at det der er pisspreik

6298066[/snapback]

Du kan kanskje forklare meg hvorfor dette er pisspreik? Spør du meg er det piss å bry seg så jævlig om et dataspill.

Skrevet

Jeg ser på snylteri og lureri uansett hvor det er som kynisk oppførsel.

Ja, jeg skal medgi at jeg har blitt lurt i wow to ganger og må si at jeg ble forbanna.

Faktisk om noen hadde lurt meg i RL ville jeg nok ikke blitt like forbanna.

Eksempel. 400 kr hadde jeg driti i om ikke en person som lånte dem hadde betalt tilbake. Men 400g i wow derimot faen jeg hadde blitt forbanna.

Hvorfor? Jeg trenger bare jobbe to timer i RL for å ha den summen.

I wow hadde jeg farmet 2 dager, altså 48 timer eller mere for å fått tak i en slik sum. Så derfor, ja det er forabanna surt at det er spillere som utnytter seg av andre for eksempel love å crafte noe, for så å stikke av med materialer.

Skrevet

Men det trådstarter spurte om, var om han kunne bli bannet for å scamme noen. Jeg tror ikke det, det er slik at allt som foregår person til person, har ikke blizzard noe med?

Skrevet
"Vites ikke helt sikkert?" Kjære deg, du kan ikke vite det i det hele tatt! Du må slutte å ta dataspill så seriøst. Hadde du blitt kjempelei deg om noen lurte deg for penger i et dataspill?

ja jeg ville blitt lei meg og sinna. Er det unormalt?

Skrevet

ja jeg ville blitt lei meg og sinna. Er det unormalt?

6298097[/snapback]

Jeg håper da virkelig at det er unormalt. Du bør i hvert fall trekke tilbake din påstand om å slite "i RL".

Skrevet
Jeg ser på snylteri og lureri uansett hvor det er som kynisk oppførsel.

Ja, jeg skal medgi at jeg har blitt lurt i wow to ganger og må si at jeg ble forbanna.

Faktisk om noen hadde lurt meg i RL ville jeg nok ikke blitt like forbanna.

Eksempel. 400 kr hadde jeg driti i om ikke en person som lånte dem hadde betalt tilbake. Men 400g i wow derimot faen jeg hadde blitt forbanna.

Hvorfor? Jeg trenger bare jobbe to timer i RL for å ha den summen.

I wow hadde jeg farmet 2 dager, altså 48 timer eller mere for å fått tak i en slik sum. Så derfor, ja det er forabanna surt at det er spillere som utnytter seg av andre for eksempel love å crafte noe, for så å stikke av med materialer.

6298091[/snapback]

Jeg blir rent skremt når jeg leser dette. går det virkelig an å bli mer forbanna fordi du ikke fikk den ene tingen som gir deg et par stats mer fordi en lurte deg enn om en stjeler ordentlige penger av deg?

Skrevet
Jeg håper da virkelig at det er unormalt. Du bør i hvert fall trekke tilbake din påstand om å slite "i RL".

hehe...hmm jeg liker å diskutere, men ikke med folk som ikke har noe fornuftig å komme med, eller i hvertfall som prøver å ha noe fornuftig å komme med.

Skrevet

kåre... les postene her i denne tråden..

Er meg og darkreaven alene om å syntes at scamming er noe dritt?

Er det kanskje heller dine meninger om dette temaet som "unviker" fra normalen?

Skrevet

hehe...hmm jeg liker å diskutere, men ikke med folk som ikke har noe fornuftig å komme med, eller i hvertfall som prøver å ha noe fornuftig å komme med.

6298125[/snapback]

Ja, din påstand tidligere i tråden var jo som kjent kjempefornuftig. Hallo?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...