Gå til innhold

Lovlig å scamme?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tydelig at noen her inne driter totalt i at den personen de scammer faktisk har slitt for å få seg det han trenger. Altså scamming handler om lathet og grådighet, uten å tenke over konsenkvensen for spilleren som blir rammet. Uavhengig av kjønn, alder eller opprinnelse. Det er både en dårlig holdning , umoralskt, og ille for dem man rammer.

Selvsagt er det et spill men det betinger vel ikke at man skal følge spille reglene, og kanskje de uskrevne reglene som omhandler skjønn og etikk?

Etter å ha fulgt med i denne tråden nå en stund samt skrevet en del innlegg finner jeg enda ingenting som kan tilsi at scamming er helt allright. :thumbdown:

Skrevet
Siden de var antatte farmere så stjal du fra inntekten dems, faktisk sin mulighet til å få betalt den dagen. Snill kar du.

6300020[/snapback]

Kan du vise meg arbeidskontraktene disse "farmerne" får, siden du tydeligvis vet hva slags lønnsbetingelser de har?

Skrevet
Siden de var antatte farmere så stjal du fra inntekten dems, faktisk sin mulighet til å få betalt den dagen. Snill kar du.

6300020[/snapback]

Kan du vise meg arbeidskontraktene disse "farmerne" får, siden du tydeligvis vet hva slags lønnsbetingelser de har?

6300041[/snapback]

Her skal du få ett eksempel.

Skrevet

6300020[/snapback]

6300041[/snapback]

6300092[/snapback]

Jeg kunne ikke se at det ble nevnt at lønnen deres var basert på innsats?

Skrevet

Scamming er moro å se på. Thomas fra Ravenholdt eller noe sånt drev det jo til en kunst. Akkurat som historier om mestertyver er gøy, er scamming gøy. Det handler om romantisering av det å bryte regler og skikker.

Det er jo skremmende hvor tillitsfulle folk kan være. Selv holder jeg meg langt unna scamming, og undersøker alltid nøye før jeg overlater ingredienser til fremmede spillere. Men en gang hadde jeg gjort et lite quest sammen med en fyr, og han ba meg holde staff of hale magefire (som var verdt minsts 50g) mens han logga en annen character. Jeg hadde aldri møtt ham før.

Skrevet

6300020[/snapback]

6300041[/snapback]

6300092[/snapback]

6300141[/snapback]

Mere fakta.

http://www.secretlair.com/index.php?/click...e_gold_farmers/

Nei, det står ingenting på den siden om "lønn etter innsats" men les hva jeg skrev til Wilzoo og mine tidligere poster. Hvorfor prøver du å forsvare en scammer foresten? Mener du at han er bedre enn en chinese farmer uten at det engang er bevist at det var kinesere han scamma?

Skrevet

6300020[/snapback]

6300041[/snapback]

6300092[/snapback]

6300141[/snapback]

Mere fakta.

http://www.secretlair.com/index.php?/click...e_gold_farmers/

Nei, det står ingenting på den siden om "lønn etter innsats" men les hva jeg skrev til Wilzoo og mine tidligere poster. Hvorfor prøver du å forsvare en scammer foresten? Mener du at han er bedre enn en chinese farmer uten at det engang er bevist at det var kinesere han scamma?

6300227[/snapback]

Prøver du å fortelle meg at du IKKE tror det er en kinesisk hacker når han er i Dire Maul dagen lang i level 45 og på AH ligger det 3-4 epic bøker og 20-30 blå bøker under hans navn?

Skrevet
Ok, da tar du enda ikke poenget mitt. Rettferdigjør det at du kan gjøre det samme? Det gjør deg hvertfall ikke til noe bedre enn dem.

6300301[/snapback]

Two wrongs don't make a right.

Skrevet
Jeg har ett spørsmål til dere som ikke ser noe gale i scamming, og som spiller wow:

Hva er verst: Lure noen for 200 wow gull, eller 200 kr? Og hvorfor er det du mener verst?

*Gleder seg til svaret*

6299860[/snapback]

Jeg synes scamming er galt, men det er en del av spillet, akkurat som i virkeligheten. Det finnes de som utnytter andre i et samfunn, og det gjenspeiles jo selvfølgelig på WoW.

Jeg ville blitt skikkelig forbanna om noen lurte fra meg 200 kroner, da dette er noe jeg kunne brukt på ekte ting (slik som et gamecard :wee:). Om noen hadde lurt fra meg 200g hadde jeg blitt oppgitt og irritert.

Ja, jeg hadde kanskje brukt lengre tid på å skaffe de 200g'ene enn jeg bruker på å skaffe meg 200 kroner, men da jeg grindet for de gullene chattet jeg kanskje med venner i guildet, farma mats osv, og kost meg.

Personlig synes jeg det er morsomt å farme ting, og jeg koser meg, fordi jeg vet at jeg får noe ut av det. Om man føler at farming, og WoW, er blitt en jobb, har man kanskje ikke helt godt av det.

Det er, som sagt hundre ganger før, folk som lurer og stjeler ifra andre. Så istedet for en så latterlig diskusjon som dette er blitt kunne man jo heller fortalt om forholdsregler og metoder for å unngå svindler - for de er og vil være i WoW uansett hvor mye dere måtte krangle og syte mot hverandre.

Skrevet
[quote name=Pug' date='13/06-2006 :

I spillets lukkede verden kan man kalle det et "tyveri". Men ettersom svindel ikke er en straffbar handling i spillverdenen, så spiller det ingen rolle.

6299593[/snapback]

Men det er i prinsippet en handling som man kan kalle tyveri, både in-game og irl, uansett om det skjer "virtuelt".

6299603[/snapback]

Ja, men så lenge det ikke er ulovlig i spillet, så er det jo ikke noe galt i å gjøre det?

Skrevet

Innlegg er slettet - fort og gæli, jeg har slettet ALT jeg mener er over streken, samt kommentarer rundt disse innleggene.

Vi har fått følgende konklusjoner av denne tråden:

- Det ER IKKE lovlig å scamme, ingen slemme onkler fra politiet som kommer og tar deg.

- Det er ikke akkurat særlig moralsk å scamme - selv om de du scammer selv er "lovbrytere".

Tråden forblir stengt da jeg ikke ser hva mer positivt som skal kunne komme ut av det her.

BAH. Et manglende "ikke" kan ødelegge mang en mening..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...