Gå til innhold

Lovlig å scamme?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For han er det sikert gøy og scamme. Jeg scammer ikke har aldrig hatt noen grunn for og prøve det. Men innse at hvis folk bare tenker litt mere får en handelig blir de ikke scamma i 99.999% av tilfellene

Edit: Pug

Hvofor ikke? Jeg føller sånne regler, jeg blir ikke scamma har spilt MMORPG's i 7 år har enda ikke blidt scamma.

Endret av GtReBra
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skjønner du virkelig ikke at det sitter ekte mennesker bak hver karakter? Det er ikke karakteren som blir lei seg, det er personen bak tastene.

I så fall kan det tyde på at du tar spillet altfor seriøst.

Om moren din netopp hadde dødd, og jeg hadde slengt dritt mot henne.. Hadde dette vært greit siden det kun er en forumbruker jeg fornærmer, og forumet er bare digital kode?

6298830[/snapback]

Skjønner ikke denne analogien i det hele tatt. En forumbruker er identisk med personen som sitter bak tastaturet. En karakter i et rollespill er en fiktiv person, selv om han blir kontrollert av en ekte person.

6298881[/snapback]

Lorentzen, jeg vet ikke om du har prøvd wow eller ikke, men penn & papir rollespill og wow kan overhodet ikke sammenlignes. RP delen i wow er meget tynn, bare på RP servere finner du folk som rollespiller.

Skrevet
( Dette blir selvfølgelig flamet av blant annet kårekårelimihåret som føler seg tråkket på )

6298882[/snapback]

Hvorfor skulle jeg føle meg tråkket på? Jeg tar ikke internett så veldig seriøst skjønner du.

6299037[/snapback]

Du virker tydeligvis veldig fornærmet av enkelte inlegg i denne tråden.

Skrevet
Offtopic: This thread delivers !  :tease:

Ontopic: for å ikke gå langt over streken slik som enkelte har gjort her i denne tråden, sier jeg at ja scamming er "lovlig" mtp det er ikke en straffbar handling verken i Azeroth eller i "Reallife". Hvorvidt det er moralsk/etisk riktig er da en helt annen diskusjon.

6298960[/snapback]

Eh? Svindel er på ingen måte lov i virkeligheten.

Skrevet
( Dette blir selvfølgelig flamet av blant annet kårekårelimihåret som føler seg tråkket på )

6298882[/snapback]

Hvorfor skulle jeg føle meg tråkket på? Jeg tar ikke internett så veldig seriøst skjønner du.

6299037[/snapback]

Du virker tydeligvis veldig fornærmet av enkelte inlegg i denne tråden.

6299042[/snapback]

Hvis dette er så tydelig, kan du peke på noe jeg har skrevet som skulle tilsi at jeg blir fornærmet? Er det siden jeg kaller andre idiot? Nei forresten, det var jo du som kalte meg det.

Skrevet (endret)

Hehe, var ikke det jeg mente osv skal omformulere forrige post, scamming i RL er såklart ulovlig.

Endret av Xtra
Skrevet

Det han mener er at om du scammer en person på WoW, liksom fks. stjeler ett sverd, er det ingen lover for det i "azeroth" eller i virkeligheten, altså man blir ikke straffet.

Han mente ikke at svindel i virkeligheten, fks. forsikringssvindel, ikke er ulovelig.

Skrevet
Det han mener er at om du scammer en person på WoW, liksom fks. stjeler ett sverd, er det ingen lover for det i "azeroth" eller i virkeligheten, altså man blir ikke straffet.

Han mente ikke at svindel i virkeligheten, fks. forsikringssvindel, ikke er ulovelig.

6299059[/snapback]

så med andre ord kan man ikke sammenligne RL og WoW på den måten.

Skrevet

6299059[/snapback]

så med andre ord kan man ikke sammenligne RL og WoW på den måten.

6299119[/snapback]

Man kan likevel sammenligne hensiktene og mangelen på moral/samvittighet som ligger bak.

Skrevet

En gang, som ny enchanter, solgte jeg en Minor Beastslayer til en spiller, og glemte å kreve pengene vi ble enige om. Dumt gjort av meg, det innrømmer jeg.

Men hun whispret meg, og sa at jeg hadde glemt pengene, og gav meg dem.

DET står det respekt av!

Skrevet
En gang, som ny enchanter, solgte jeg en Minor Beastslayer til en spiller, og glemte å kreve pengene vi ble enige om. Dumt gjort av meg, det innrømmer jeg.

DET står det respekt av!

6299172[/snapback]

Respekt? Pøh.

Skrevet

Det er mange her som tar WoW og onlinerollespill altfor seriøst, og trenger å skille spillet fra virkeligheten.

At en karakter blir svindlet for noe i spillet, har absolutt ingenting å si på ditt virkelige liv. Kan du ærlig talt si at å bli svindlet for 20 gull i World of Warcraft påvirker livet ditt i noen nevneverdig grad? Om det er så, så bør du seriøst revurdere ditt forhold til spillet. Man snakker om at det ligger mange timers hardt arbeid bak tingen eller gullet som har forsvunnet. Og så? Du var dum og ble lurt. Kjipt for deg. Nå har du lært til neste gang.

Blizzard har forsåvidt sikret seg som best mulig mot svindlere, jeg kan enda huske i Phantasy Star Online der man måtte legge penger på bakken, så måtte den man skulle handle med legge tingen man skulle kjøpe på bakken, så måtte man gå og plukke det opp. Men hvis noen andre kom forbi og trykte raskt nok, så kunne de bare plukke det rett opp.

World of Warcraft er et spill og en virkelighetsflukt, og når folk begynner å snakke om fengselsstraff i virkeligheten fordi noen er dumme mot de i spillet, så har man i mine øyne et helt forkvaklet virkelighetssyn, og trenger å ta et steg tilbake for å se hva man egentlig holder på med. Dersom du mister nattesøvn og nærmest begynner å gråte fordi noen tok en bukse fra deg i World of Warcraft, så bør du seriøst revurdere hvor viktig spillet er for deg i livet ditt.

For min del kunne Blizzard godt ha innført masse straffer i spillet. Sette svindlere i fengsel, kjøre rettsaker mot dem, fjerne XP fra dem. Men straffen for handlinger utført av karakterer i spillet må ramme karakterer i spillet.

Om det hadde vært ulovlig å scamme, og spilleren kunne blitt bannlyst for det, så ville det hele bare eskalert, og til slutt sitter man igjen med en totalt smakløs grøt der alle går rundt med pålimte smil og er snille og greie med hverandre, fordi en eller annen Big Brother sitter og overvåker alle og henretter de som viker fra normen. Hele poenget med et MMO er jo at man skal ha en frihet til å lage sin egen karakter, sin egen personlighet og forme sin egen skjebne.

Skrevet

DET står det respekt av!

6299172[/snapback]

Respekt? Pøh.

6299204[/snapback]

Hva var så "Pøh" med det ?

Skrevet
Det er mange her som tar WoW og onlinerollespill altfor seriøst, og trenger å skille spillet fra virkeligheten.

At en karakter blir svindlet for noe i spillet, har absolutt ingenting å si på ditt virkelige liv. Kan du ærlig talt si at å bli svindlet for 20 gull i World of Warcraft påvirker livet ditt i noen nevneverdig grad? Om det er så, så bør du seriøst revurdere ditt forhold til spillet. Man snakker om at det ligger mange timers hardt arbeid bak tingen eller gullet som har forsvunnet. Og så? Du var dum og ble lurt. Kjipt for deg. Nå har du lært til neste gang.

Blizzard har forsåvidt sikret seg som best mulig mot svindlere, jeg kan enda huske i Phantasy Star Online der man måtte legge penger på bakken, så måtte den man skulle handle med legge tingen man skulle kjøpe på bakken, så måtte man gå og plukke det opp. Men hvis noen andre kom forbi og trykte raskt nok, så kunne de bare plukke det rett opp.

World of Warcraft er et spill og en virkelighetsflukt, og når folk begynner å snakke om fengselsstraff i virkeligheten fordi noen er dumme mot de i spillet, så har man i mine øyne et helt forkvaklet virkelighetssyn, og trenger å ta et steg tilbake for å se hva man egentlig holder på med. Dersom du mister nattesøvn og nærmest begynner å gråte fordi noen tok en bukse fra deg i World of Warcraft, så bør du seriøst revurdere hvor viktig spillet er for deg i livet ditt.

For min del kunne Blizzard godt ha innført masse straffer i spillet. Sette svindlere i fengsel, kjøre rettsaker mot dem, fjerne XP fra dem. Men straffen for handlinger utført av karakterer i spillet må ramme karakterer i spillet.

Om det hadde vært ulovlig å scamme, og spilleren kunne blitt bannlyst for det, så ville det hele bare eskalert, og til slutt sitter man igjen med en totalt smakløs grøt der alle går rundt med pålimte smil og er snille og greie med hverandre, fordi en eller annen Big Brother sitter og overvåker alle og henretter de som viker fra normen. Hele poenget med et MMO er jo at man skal ha en frihet til å lage sin egen karakter, sin egen personlighet og forme sin egen skjebne.

6299224[/snapback]

Hele poenget med wow er at flere mennesker skal kunne komme sammen og skape et commnity der man får venner, der man driver med handel og ikke minst raider end game sammen..

Om du vil spille slem og scamme ødelegger du alle dine muligheter til å bli med i noe som helst end game, rett og slett fordi scamming er sett ned på av blant annet de største guildene.

Skrevet
Respekt? Pøh.

6299204[/snapback]

Prøv deg med litt fornuftigere innlegg, værsåsnill. Veit dette innlegget her er omtrent like dumt som ditt, men kunne ikke dy meg.

Skrevet

6299224[/snapback]

Ja, flott innlegg, og er enig i mye. Det er likevel litt forskjell på 20g som tar mindre enn en time/halvtime og få tak i, og flere hundre gull. Man må vanligvis bruke flere dager, evt uker på å skaffe så mye, og det er ikke morsomt å farme så mye gull (man kan si hva man vil, men mye av wow er farming, og det å farme er ikke morsomt). Da blir det ekstra surt når en eller annen drittsekk kommer og scammer det fra deg, uansett om man er en "dum 12-åring" eller whatever. Det er likevel tyveri, og folk som gjør slikt burde bli straffet, men dessverre er det vanskelig å gjennomføre, om ikke umulig.

Ja, mange blir nok litt vel involvert i WoW, det er tross alt bare et spill, men når man bruker såpass mye tid på et spill, og mange timer/dager med kjedelig farming for å få tak i akkurat det itemet, er det vel ikke så rart at man blir fortvilet når en hensynsløs drittsekk kommer og ødelegger?

Skrevet

DET står det respekt av!

6299172[/snapback]

Respekt? Pøh.

6299204[/snapback]

Hva var så "Pøh" med det ?

6299252[/snapback]

Det høres ut som om personen hadde reddet livet hans. Hyggelig gest ville jeg heller sagt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...