GtReBra Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Greit nok at man skal følge disse reglene, men du utviser fortsatt mangel på moral ved å scamme folk. 6298908[/snapback] Så du har aldrig lasta/hørt/sett på en Mp3,dviX eller spill?
xanth0s Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Igjen, spillerne stjeler ikke fra spillere, karakterer stjeler fra karakterer. Det virker som du har problemer med å skille virkelighetens verden fra spillverdenen. Om det er slik, så er det faktisk et faresignal. 6298768[/snapback] Skjønner du virkelig ikke at det sitter ekte mennesker bak hver karakter? Det er ikke karakteren som blir lei seg, det er personen bak tastene. Dette eksempelet er muligens vrak men jeg mener det blir noe av det samme.. Om moren din netopp hadde dødd, og jeg hadde slengt dritt mot henne.. Hadde dette vært greit siden det kun er en forumbruker jeg fornærmer, og forumet er bare digital kode? Nei tror ikke det. 6298830[/snapback] jo faktisk. Tror du virkelig jeg (eller han) hadde brydd dritten om oss ved noen verbale og patetiske setninger du hadde kommet med? "morra di er dum" /suicide 6298836[/snapback] Så om jeg hadde sakt at det værste du kan tenkte deg da? For eksempel " Morra di var et ludder som fortjente å dø " osv.. Det er greit da? 6298845[/snapback] Hvis du faktisk hadde blitt lei deg av en så patetisk fornærmelse har du pent lite på internett å gjøre. 6298852[/snapback] I faen jeg har blitt lei meg for et slikt utsang, i vise øyeblikk lurer jeg egentlig hva vise personer her inne tenker med. Tror mange har blitt fornærmet kansje lei seg om du hadde sagt til de at "mora de er stygg, hun fortjener å dø" Faktisk det er sånn personer som deg som ikke har noe på internett å gjør.
gamer73 Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Joda, det har jeg fått med meg. Jeg har også fått med meg at du er en selvutnevnt internettpsykolog som kan stille diagnoser på totalt ukjente individer basert på oppførsel i et rollespill. Ganske fascinerende egenskap du har der, gitt. Ja men da er vi litt nærmere en ordentlig diskusjon Kåre. Og det er bra. La oss unngå usakligheter mellom oss heretter. Ja jeg har tydligvis provosert deg til å tolke meg som en internettpsykolog og det er jo dumt. Det eneste jeg mener er som sagt at jeg syntes det er dårlig oppførsel IRL å lure noen i et spill. Og med lure mener jeg selvsagt i dette tilfelle det å scamme noen. Og både du og jeg setter ting på spissen mister! Det er lov så lenge man forklarer hva man mener og argumenterer saklig, samtidig helst med en vennlig tone.
Pug Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Greit nok at man skal følge disse reglene, men du utviser fortsatt mangel på moral ved å scamme folk. 6298908[/snapback] Så du har aldrig lasta/hørt/sett på en Mp3,dviX eller spill? 6298923[/snapback] Om det der er det eneste argumentet ditt så har du faen meg ikke så mye å komme med her. Hvordan kan du sammenligne piratkopiering med tyveri/scamming in-game? Det er jo en diskusjon i seg selv om piratkopiering er tyveri, og i tillegg finnes det forskjellige grader piratkopiering, alt fra å laste ned en sang for å sjekke hvordan artisten er, til å drive storkopiering og selge videre (sistnevnte er tyveri/scamming).
wonnim Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Så du synes altså at det å rane en bank skal være sidestilt med det å lure noen for penger i et spill? Mener du at det høres riktig ut at du kunne fått fengselsstraff for å lure noen i et spill? 6298656[/snapback] Jeg klarer så absolutt å trekke paraleller, ja. Fengselsstraff er muligens litt drøyt, men de kunne feks. tatt fra deg retten til å spille. 6298666[/snapback] Parallerer mellom det å rane en bank, ødelegge bankansatte psykisk osv samt det å lure noen i et spill. Du bør tenke deg litt om nå, det mener jeg virkelig. 6298677[/snapback] Parallellen mellom de to tingene er moralen og holdningen. Selvfølgelig er det verre å rane en bank enn å scamme, men begge deler er dårlig gjort. Samme hvor mye du vrir og vender på det så er scamming dårlig oppførsel. Jeg er sikker på at også du er enig i det kåre, men du er så forbanna opptatt av å presisere at spill og virkelighet er to forskjellige ting så du klarer ikke å sette deg inn i andres tankegang. Det ER forskjell mellom spill og virkelighet, men det ER likefullt dårlig gjort å være shitkid online. Wilzoo - Hvorfor skal 12 åringer være et offer for scammingen din? Hva har de gjort galt? Endret 13. juni 2006 av wonnim
chokke Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 (endret) "jeg tror du er 12 år" 6298900[/snapback] Kan du ikke komme med argumenter i stedet for et tanketomt utsagn? 6298917[/snapback] De av dere som scammer har allerede vist total mangel på moral og jeg tror dere fungerer ganske dårlig sosialt. Du må lære deg å lese mellom linjene og ikke kun det som står. Det jeg mente med dyp undertone var at det var et idiotisk argument du hadde med at "du tror", samme med "hvis morra di hadde dødd". Kan selv gi deg mange "jeg tror", "hvis det og det skjedde" osv. Men l2read edit: OH noes, han gjør noe gjennom et spill som ikke kan spores til han. Han må ha lite venner... Endret 13. juni 2006 av chokke
Pug Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Wilzoo - Hvorfor skal 12 åringer være et offer for scammingen din? Hva har de gjort galt? 6298943[/snapback] Fordi han er en kynisk egoistisk drittsekk som tror at "scamming is ok" så lenge han "bare" tar de svake menneskene.
John Keats Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Greit nok at man skal følge disse reglene, men du utviser fortsatt mangel på moral ved å scamme folk. 6298908[/snapback] Så du har aldrig lasta/hørt/sett på en Mp3,dviX eller spill? 6298923[/snapback] Det kan jeg ærlig inrømme at jeg har. Men synes alikevel scamming blir mer feil da du direkte tar ting fra privatpersoner som det ikke var meningen at du skulle ta. Som regel når jeg laster ned musikk er det for å høre om sangen er bra slik at kjøper albumet om jeg liker musikken. Men dette tilhører en helt annen diskusjon.. Det er jo ikke slik at du tar ting fra folk for å se om du liker tingene, for så å gi mer penger senere..
Xtra Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Offtopic: This thread delivers ! Ontopic: for å ikke gå langt over streken slik som enkelte har gjort her i denne tråden, sier jeg at ja scamming er "lovlig" mtp det er ikke en straffbar handling verken i Azeroth eller i "Reallife". Hvorvidt det er moralsk/etisk riktig er da en helt annen diskusjon.
Der Kommissar Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Noen scammer vel fordi de vil prøve noe de aldri ville funnet på i det virkelige liv? De ser det som en enkel løsning på pengeproblemer in-game, og det er jo i grunn en ganske kreativ løsning. Dog, scammer man, blir man straffa. Da er det hadet bra til end-game guild/community. Personlig spiller jeg wow slik som jeg er RL. Jeg er ganske tøysete, og blir lett sint/glad av ting andre personer gjør in-game. Prøvde som tidligere sagt å lure en kar for en nexus, men klarte det ikke. Følte meg ussel og sleip. Men, jeg kjenner andre som er helt annerledes RL enn de er på WoW, og folk som er like drittsekk RL som på WoW. Jeg hadde blitt veldig irritert selv, om noen hadde scammet meg. Dog, hadde ikke blitt veldig sint akkurat. Hadde bare sladra rundt på servern, og gjort det jeg kunne for at vedkommende skulle få en lærepenge. Hadde jeg blitt svindla RL hadde jeg reagert veldig annerledes. Hvorfor? Fordi det virkelige liv er noe helt annet en Azeroth, selv om de fleste spiller med de samme moralene!
GtReBra Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Greit nok at man skal følge disse reglene, men du utviser fortsatt mangel på moral ved å scamme folk. 6298908[/snapback] Så du har aldrig lasta/hørt/sett på en Mp3,dviX eller spill? 6298923[/snapback] Om det der er det eneste argumentet ditt så har du faen meg ikke så mye å komme med her. Hvordan kan du sammenligne piratkopiering med tyveri/scamming in-game? Det er jo en diskusjon i seg selv om piratkopiering er tyveri, og i tillegg finnes det forskjellige grader piratkopiering, alt fra å laste ned en sang for å sjekke hvordan artisten er, til å drive storkopiering og selge videre (sistnevnte er tyveri/scamming). 6298940[/snapback] VAr ikke et spørsmal til deg men til Smeagoldfish siden han har så god moral. Og er det ikke i følge norsk lov ulovlig og laste ned MP3 filer osv fra torrents. Og jeg kan sammenligne det med hvis han har lasta ned noe ulovelig har han en dobbel moral......
Arinomi Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Det skal være Gøy, ikke en jobb. 6298889[/snapback] ..Er det gøy å bli scammet?
John Keats Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 "jeg tror du er 12 år" 6298900[/snapback] Kan du ikke komme med argumenter i stedet for et tanketomt utsagn? 6298917[/snapback] De av dere som scammer har allerede vist total mangel på moral og jeg tror dere fungerer ganske dårlig sosialt. Du må lære deg å lese mellom linjene og ikke kun det som står. Det jeg mente med dyp undertone var at det var et idiotisk argument du hadde med at "du tror", samme med "hvis morra di hadde dødd". Kan selv gi deg mange "jeg tror", "hvis det og det skjedde" osv. Men l2read edit: OH noes, han gjør noe gjennom et spill som ikke kan spores til han. Han må ha lite venner... 6298947[/snapback] mitt argunent var at dere utviste total mangel på moral.. Du på den andre siden kom bare med et enkelt utsagn.
Uderzo Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Det er rett og slett utrolig at noen klarer å forsvare scamming scamming er lavmål og folk som gjør det eier ikke samvittighet eller moral. Rett og slett lavpanna atferd. Scammere er som gribber som sirkulerer rundt og leter etter svake individer de kan plukke på. "Det er bare et spill" argumentet holder rett og slett ikke. Selv om det er et spill så gjelder de moralske reglene og sosiale normene. Virker som disse scammerne bruker wow som sin personlige "playground" der de kan ødelegge for andre uten å behøve å tenke på konsikvensene. Problemet er at blizz ikke kan slå ned på svindling pågrunn av at det er vanskelig å bevise, det blir alltid ord mot ord. Skulle ønske at det fantes et system som kunne luke ut alle disse idiotene. Slik at vi ikke behøver å ferdes blant dette avskummet.
chokke Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 PS: Anbefaler dere å lese emnene til Smeagoldfish, de er faktisk ganske interesente.
Pug Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Greit nok at man skal følge disse reglene, men du utviser fortsatt mangel på moral ved å scamme folk. 6298908[/snapback] Så du har aldrig lasta/hørt/sett på en Mp3,dviX eller spill? 6298923[/snapback] Om det der er det eneste argumentet ditt så har du faen meg ikke så mye å komme med her. Hvordan kan du sammenligne piratkopiering med tyveri/scamming in-game? Det er jo en diskusjon i seg selv om piratkopiering er tyveri, og i tillegg finnes det forskjellige grader piratkopiering, alt fra å laste ned en sang for å sjekke hvordan artisten er, til å drive storkopiering og selge videre (sistnevnte er tyveri/scamming). 6298940[/snapback] VAr ikke et spørsmal til deg men til Smeagoldfish siden han har så god moral. Og er det ikke i følge norsk lov ulovlig og laste ned MP3 filer osv fra torrents. Og jeg kan sammenligne det med hvis han har lasta ned noe ulovelig har han en dobbel moral...... 6298963[/snapback] En dobbeltmoral i følge din twista logikk ja. Dessverre er det ikke slik at pengene blir kopiert når du stjeler dem fra en annen person in-game. Og nei, det er ikke i følge norsk lov å laste ned MP3-filer vha. programmer som f.eks. BitTorrent.
GtReBra Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Det skal være Gøy, ikke en jobb. 6298889[/snapback] ..Er det gøy å bli scammet? 6298964[/snapback] Som jeg håper du skjønner mener jeg at spillet skal være gøy ikke en jobb, Som noen folk har sammenligner det med.
John Keats Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 (endret) PS: Anbefaler dere å lese emnene til Smeagoldfish, de er faktisk ganske interesente. 6298973[/snapback] Du kan gjerne linke til noen, slik at folk slipper å lete seg frem PÅ forhånd takk. Edit: Nå går du vel mer eller mindre inn på usaklig personangrep? Endret 13. juni 2006 av Smeagoldfish
Xtra Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 Er en stund siden loven om å laste ned mp3s kom i verk, dog er det rimelig få som følger den
Pug Skrevet 13. juni 2006 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Det skal være Gøy, ikke en jobb. 6298889[/snapback] ..Er det gøy å bli scammet? 6298964[/snapback] Som jeg håper du skjønner mener jeg at spillet skal være gøy ikke en jobb, Som noen folk har sammenligner det med. 6298983[/snapback] Du svarer likevel ikke på spørsmålet. Blir spillet gøy når det finnes mennesker som f.eks. wilzoo som scammer og stjeler hensynsløst? Edit: Og nei, ikke kom med "jeg har så fine regler og punkter jeg følger, slik at jeg ikke blir scammet, jeg er ikke dum slik som alle andre som blir scammet er, lololol" Endret 13. juni 2006 av Pug
Anbefalte innlegg